1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    vind jij dit een inhoudelijke post dan?;)

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Wie is Hertog Jan dan? Als God dat heeft geschapen, is Hertog Jan dan ook niet een soort god? 8)

als iedereen toch maar vreemde verhalen gaat posten over aliens die ons geschapen hebben. Waarom zouden we na onze dood niet in energie veranderen? Massa is in feite energie en bij een massaverlies ontstaan onwijs grote hoeveelheden energie. Als we dus langzaamaan massa verliezen na de dood zou dat in energie omgezet kunnen worden.Hahaha, sorry... heb een beetje teveel natuurkunde gedaan de laatste tijd 8)

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Pff moeilijk gedoe allemaal.

Maar kijk, god heeft bier gemaakt en sommigen zijn dat gewoon een beetje gaan aanpassen hier en daar, dus toen was er pas Hertog Jan. :cool:

En over na de dood. Daar moet men gewoon niet zo mee bezig zijn imo. We leven nu. Doe dat dan ipv nadenken over iets dat er eventueel na kan komen. Voor hetzelfde geld is er niks, zou dat even een tegenvaller zijn voor hoop mensen :+

Sorry --> teveel bier hier :+

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, in de Bijbel staan wel meer van deze leuke versregels:

/discuss

Gelukkig maar dat het Chirstendom ons zo'n naastenliefde meegeeft en dat iedereen zo welkom is. :{ Fijn hoor, dat geloof zo'n hechte gemeenschap creëert. Jammer dat het ertoe leidt dat de andere gemeenschappen het veld maar moeten ruimen. Al die liefde vanuit de Kerk geldt blijkbaar alleen voor binnen die Kerk.
    In Amerika is jaren geleden een homofiel genaamd Matthew Sheppard doodgeschoten, nu bestaat er een website die bijhoudt hoe lang hij zich in de hel bevindt.
    In datzelfde Amerika is een christelijke groepering die de begravenissen van soldaten ruw verstoort met lawaai en protesten. Omdat die soldaten hadden gevochten voor een regering die homofilie toelaat.
    Maar goed, zij doen dat allemaal uit naam van God. Wij denken vrij nuchter en vinden het belachelijk. Zij geloven echter dat God dat van hen verlangd, wie heeft 'God' nou juist begrepen?
    Beter gezegd, waarom zouden wij atheïsten jullie (de xbw'ers in deze thread) moeten geloven en niet die geweldadigere Christenen? Één geloof, twee verschillende interpretaties, beide beweren te leven zoals God dat wilt. Wie heeft 'gelijk'? En nog beter, waarom. Ze leven vanuit dezelfde Bijbel.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2006
  5. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    en so it is...

en je hoeft me niet te geloven hoor, tegenstanders van het geloof zijn er altijd al geweest en zullen er altijd blijven totdat ze geoordeeld worden op grond van hun daden.

6. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    De christenen zijn zo wel een beetje tegenstrijdig bezig. Bij veel dingen roepen ze (natuurlijk niet iedereen, voordat ik half xbw op mun dak krijg) dat het God het zo wil. Maar als deze mensen homofiel zijn, wil God het toch zo? Of denk ik nou heel stom? Zo zie ik sommige christenen aan voor kortzichtige, hersenloze mensen die niet zelf kunnen denken.Zij hebben een hekel aan homofielen, dus heeft God er een hekel aan?

7. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    wie is er nou kortzichtig en hersenloos dat is de vraag, kom op en probeer iig je voor te doen alsof je enig inzicht en kennis van zaken hebt, want met beledigen van groepen en personen zijn er al genoeg mensen zoals jij van.
    je snapt helemaal niets van het geloof/geloven anders zou je niet met zulke opmerkingen komen...

8. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    Leg maar eens haarfijn uit wat er mis met met homo's dan.
    Betrek in je betoog ook meteen even waarom zoveel priesters zich vergrijpen aan jonge jongetjes...

9. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    trouwens, als god de schepper van ALLES is, wie heeft god dan geschapen ;)

evolutietheorie all the way!

10. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    God is er altijd geweest en zal er altijd zijn:)
    maar iig heb ik in 1 post gelijk; dit is gewoon een antigeloof topic:)

11. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    vind t opvallend dat er in jouw quote zo vaak uitdrukkelijk de woorden "homo's" en "lesbo's" voorkomen. terwijl ik ergens anders op een site letterlijk deze quotes heb gevonden.. trouwens ook nog geverifieerd met de nieuwe vertaling, ik moest namelijk een werkstuk maken voor school over het geloof en conflicten met de hedendaagse samenleving.

Ik vind het trouwens ook leuk dat jij de hele tijd jouw mening geeft en die niet voordoet als feiten enzo :{

de bijbel is in ieder geval niet betrouwbaar IMHO, daar is ie te vaak voor ver- en hertaald. Ook door de eeuwenlange orale tradities is er veel verloren gegaan (oraal als in: vader op zoon- en moeder op dochter vertellingen etc waardoor de mens eeuwenlang kennis heeft doorgegeven).
    Van orthodoxe gelovingen vind ik dat ze zich teveel op het woord (dat volgens mij onbetrouwbaar is geworden) focussen en te weinig op het gedachtegoed.

of ik gelovig ben? ik weet het niet, dat zie ik later wel.

12. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Moet ik hiervoor kennis van geloof hebben? lijkt me niet toch?
    Wat the matrix postte stond in de bijbel, dus heb ik genoeg kennis over dat stukje lijkt me toch? En dan probeer ik nog te vermijden, mensen als jou, die niet zo denken (neem ik toch aan) aan te spreken. Gebeurd het alsnog maja.
    Ik laat me verder er ook helemaal niet over uit, en krijg dan nog commentaar.

13. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Geen ASEL dit?

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Een discussie bestaat altijd uit twee kanten, de gelovende kant is alleen wat ondervertegenwoordigd de laatste pagina's. :'-(

15. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0
    De gelovende kant is alleen wat ondervertegenwoordigd m.b.t. feiten.

16. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n raar verhaal is het niet. Hindoes of boedisten (een van de twee) geloven dat als een mensen dood gaat hij of zij weer als een druppel in de grote zee van leven wordt gegooid. De mensen die worden geboren die worden weer uit de zee gehaald... ofzoiets. O-)

17. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Bekijk het nou is 1 keer van een rationele kant. Een wezen dat altijd bestaat, alles ziet, en met 1 vingerknip dingen kan creëren. Klinkt meer als een slecht sprookje.

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Daarom werken dit soort discussies iig op forums niet, je haalt elkaar op deze manier toch niet over. Wat nu net de bedoeling van een discussie is.

Je las het stukje van MeneerE niet? Kijk eens op www.biblija.net, en je zult zien dat dat hele stukje van The Matrix grote nonsens is.

19. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ooit de definitie van ''geloven'' gelezen?
    geloven is juist ergens in geloven waar geen feiten of bewijzen voor zijn, als God te bewijzen valt is er geen geloof meer God valt nu niet te bewijzen en nooit te bewijzen; je gelooft erin of niet...

20. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Sterk gezegd!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina