1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    En weer generaliseer je. "De gelovigen hebben", heel jammer :eek:

2. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wat ik vaak jammer vind, is dat mensen die <gedwongen, gekozen, of opgegroeid> in een bepaald geloof geloven, het ook met alle opvattingen eens moeten zijn. Naja, niks moeten maar het vanzelf zijn. Voorbeeld (slecht?); volgens de islam zijn homo's slecht, het zijn varkens. Volgens mij deelt meer dan de helft van de mosilims dezelfde mening, maar zijn ze het er misschien niet mee eens. Kan mij niet voorstellen dat ook echt iedereen die tot deze religie behoort ook daadwerkelijk vindt dat homo's slecht zijn. Wanneer je je afwijkende mening laat horen wordt dat vaak bestraft, zeker in landen waar alles zeer streng geregeld is en het geloof een groot en belangrijk deel uitmaakt van het dagelijks leven. (Dit is 100% geen aanval tegen moslims, integendeel zelfs. Het is niets meer dan een (slecht?) voorbeeld om mijn mening over "religie in het algemeen" te verduidelijken).

Heb mijn mening zo goed mogelijk onder woorden proberen te brengen. Als dit niet goed gelukt is, of zelfs verkeerd opgevat wordt; excuses. Ik wil niemand tegen mij in het harnas jagen. Misschien is de woordkeuze soms fout, maar ben 15 en ben daar dus misschien niet zo goed in. Zelf geloof ik niet, en wel om de simpele reden dat ik niet ben opgergroeid in een gelovig gezin. Ik geloof niet in een bepaalde god, maar wel dat er "iets" is wat men nog niet kan bevatten. Al die evolutie-theorien; op toeval gebasseerd... Daar kan ik niks mee. Kan mij dus niet voorstellen dat een orgaan als een oog, of de manier waarop beesten op elkaar afgestemd zijn, allemaal door het toeval is onstaan. Iets of iemand moet hiervoor gezorgd hebben denk ik.

Laatst bewerkt: 4 jun 2005
  3. THE GAME

THE GAME GAME OVER! GUNIT!!!

Leuk Bevonden:
    0

vooral in de zwaardere (zwarte kousen) kerken is dat het geval. Maar hoe wil je het precies doen? Ik zelf heb niks met de zware kerken te maken, want ik ben zelf evangelisch en hier zijn homo's gelijk aan de ''normale'' mens.
    Ik erger me rot als ik weer een zware dominee iets zegt over homo's. Maar tis een vrij land en hij mag dus zeggen wat hij wil en over het algemeen zal zo'n iemand niet toegeven dat hij/zij fout zit, als ik vertel dat hij wat beter z'n bijbel moet lezen, want daar staat in dat God van iedereen evenveel houd.
    Ook is er natuurlijk voor die dominee de druk van de gemeente die soms ook het standpunt hebben dat homo's minder zijn. Als je dan als dominee zegt dat homo's gelijk zijn dan hebben ze weer de gemeente bovenop hun zitten en komen ze niet meer aan de bak

Laatst bewerkt: 4 jun 2005
  4. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom staat de kerk als gebouw zovaak tussen de intense relatie die God met zijn kinderen wil hebben? Waarom moet er zoveel ruzie zijn, waarom moet er angst zijn om dingen te zeggen, waarom zoveel verschillende richtingen. Ik word er treurig van..

5. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Zoals de THE GAME al aangeeft in zijn laatste bericht '' het is een vrij land dus mag hij het zeggen'' zo zijn wij hier in Nederland ook vrij om het geloof te bekritiseren (in de ogen van gelovigen belachelijk maken) en daar ben ik erg blij om. In landen waar dat niet of nauwelijks kan zoals Iran of Amerika zou ik niet willen leven. Mensen vergeten erg snel. Bij de moord op Van Gogh schreeuwde iedereen nog moord en brand om vrijheid van meningsuiting en zou dat door niemand moeten worden afgenomen hij ook niks anders deed dan provoceren en bekritiseren.
    Geloof is in mijn ogen het grootse probleem in de wereld. Het is de legitimering voor veel slecht gedrag: de ongelijkheid tussen man en vrouw, martellen volgens sharia, je hele leven poep moeten ruimen omdat je in de laagste kaste wordt geboren, levens van tienermoeders en hun kinderen omdat ze geen abortus mogen, Het ontkennen van HIV en het tegenwerken in de bestrijding, homo haat, Het is de aanleiding voor enorm veel moorden en oorlogen (nog steeds): Irak, afghanistan, palestina, WOII, Oost Timor, Kashmir etc.
    Zo zijn er nog zoveel dingen te bedenken als het gevolg van een verzinsel om: sociale cohesie te stimuleren, dingen die nog niet bekend waren te verklaren en vooral om de macht van de machthebbers te legitimeren.

6. THE GAME

THE GAME GAME OVER! GUNIT!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk moet je vrijheid van meningsuiting hebben. Alleen waarom moet je iets belachelijk maken en daarmee mensen pijn doen, als je er toch niets mee opschiet. Wat wil dit programma nou berijken?
    Door dit soort programma's wordt de kloof alleen maar groter tussen niet gelovigen en gelovigen.

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Shriko , lees post 177 eens een keer door wil je, ik heb daar een reden bijgezet . dank je.

8. x-box player

Leuk Bevonden:
    1
    Ten eerste het programma is nog niet eens uitgezonden, je hebt het niet gezien dus nu al oordelen over dat het belachelijk is natuurlijk onzin en ook al deel je achteraf nog steeds dezelfde mening dan is dat nog niet de mening van iedereen. Wat dit programma wil bereiken is dat gelovigen en het geloof kritisch wordt bekeken want het is volgens hun (en vele andere Nederlanders) een verzinsel dat nog altijd erg veel invloed heeft voor een van de meest seculiere landen ter wereld. Nou is er in Nederland volgens mij niet echt een grote kloof tussen het grootste deel van de gelovige bevolking en de seculiere bevolking en zo zullen de meeste gelovigen denk ik ook niet zo'n groot probleem van dit programma maken. Het zijn alleen de fundamentalisten die het meest zeuren en voor de meeste problemen zorgen. Die kunnen namelijk niet tegen kritiek.
    Maar moet je daarom programma's niet uitzenden? Dan kan je zoveel gaan verbieden. Ik vind het ook erg dat de EO met al de kinderprogramma's tussen de middag op een slinkse wijze god en de daarvan afkomstige moraal probeert te verkopen, maar daar ga ik ook niet over klagen dat dat de afstand tussen niet gelovige en gelovige kinderen vergroot. Dus wees volwassen en laat mensen hun programma maken. Zolang ze niet aanzetten tot haat of geweld tegen bepaalde groepen kan ik er goed mee leven.

9. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat er een groot verschil zit tussen kritiek (wat natuurlijk altijd goed is als het opbouwend is) en belachelijk maken. Als je als promotieplaatje een naakte vrouw op een kruis hangt, zie ik dat niet als kritisch kijken.

svennies: Dat zijn jouw ervaringen en die zijn zeer vervelend. Dit betekend echter niet dat dit overal zo gebeurt.

10. x-box player

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben van mening dat een beetje provoceren wel mag, te veel burgerlijke braafheid en saaiheid is ook niks. Tuurlijk zoeken ze de grens wel een beetje op met dat soort afbeeldingen maar misschien moeten gelovigen proberen minder aanstoot te nemen van dat soort dingen. Je gelooft omdat je er zelf in gelooft en niet om wat de mening van anderen is. Zolang ze geen onwaarheden vertellen, echt generaliseren of haat zaaien moeten dit soort programma's in een vrij land als Nederland kunnen naar mijn mening.

11. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Goed nieuws voor alle gamers. :{
    Volgens een advertentie in de spits (pagina 3 ) zijn we allemaal uitgenodigd op de eo jongerendag.
    Zelf kan ik helaas niet.

12. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Beetje rare reclame, als gamer zie je natuurlijk wel direct die advertentie en raak je geïnteresseerd. Maar denk dat het merendeel bij het zien van "eo" en "jongerendag" direct weer afknapt. Maar ja, toch goed dat ze er reclame voor maken :cool:

13. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met het eerste heb ik geen ervaringen mee, maar verder ben ik het wel met je eens.
    Als je hiermee vrijheid van meningsuiting mee bedoelt, ben ik het helemaal met je eens.
    Met christenen, katholieken enz. valt ten minste te discussieren over het geloof en kun je je mening vertellen.
    Als ik dit op school probeer bij moslims tijdens een discussie vinden ze je meteen racistisch en zeggen ze dat je geen respect hebt voor hun geloof.
    Terwijl ik elke keer duidelijk zeg, hoewel ik het met veel dingen oneens ben, heb ik wel respect voor jullie geloof.
    Ze zijn dan meteen helemaal over de rooie, 'weet jij niet hoeveel allah voor ons betekend' blabla, terwijl ik nooit gezegd heb dat hun niet in Allah mogen geloven.

Als je je mening over de islam vertelt wordt je meteen doodgeknalt (van gogh). In Nederland is vrijheid van meningsuiting, maar er mag niet gediscrimineerd worden op basis van oa geloof.
    Als je je mening over geloof goed onderbouwd, dan kunnen diegenen die in dat geloof gekwetst zijn door jouw mening, voelen ze zich aangevallen en dan vinden ze meteen dat je discrimineerd, terwijl het dan geen discrimineren is.

14. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ja dit probleem is inderdaad schrijnend en het wordt steeds erger. Bij ons in de kerk spelen er ook de meest achtelijke dingen. Het komt omdat de kerk een middel is dat door mensen gemaakt is om God te eren. Dit is op zich zeer goed natuurlijk het is ook een opdracht die de bijbel geeft maar nog steeds gaan er dingen fout. Het "beleid" van de kerk wordt dus door mensen gemaakt en aangepast en de mens is eigenlijk niet geschikt om dit te doen door de zonde komen allerlei dingen als gebrek aan respect en eigen belang boven drijven binnen de kerk. Ik baal er ook enorm van dat dit beeld ook naar buiten toe uitgestraald wordt omdat dit beslist geen reclame is voor de kerk.

15. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    De de kerk is tevens vaak slechte reclame voor God (om het maar even zo te zeggen).

16. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    ja das beter geformuleert idd

17. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    In mijn beleving kan religie niet moorden of verkrachten. Hoogstens kunnen mensen op basis van religieuze gronden andere mensen aanzetten tot het plegen van wreedheden tegen de mensheid. Maar dat wordt dus gedaan door de mensen en niet door een Koran of Bijbel.

Verder wil ik even vermelden dat enkele van de meest weerzinwekkende regimes in de 20ste eeuw(Stalin, Nazisme en Pol Pot) niet op basis van religie hebben plaatsgevonden, maar op basis van ideologie.

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Sterker nog, ze verwerpten het fenomeen van 'religie'

19. Hoewel ik dat verwerpen van religie totaal niet erg vind, maar het zelfs aanmoedig, zijn zij véél te ver gegaan.

20. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Nazisme was gebasseerd op het geloof dat ariers afstammelingen waren van de Godenzonen.

Deel Deze Pagina