1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waar je naar de dood naartoe gaat is een leuke discussie eigenlijk...
    ik vind namelijk dat je na je dood je lichaam verlaat en dat je dan alleen met je geest/ziel verdergaat. Ik geloof nog niet gelijk dat je dan naar de hemel gaat. Ik denk dat zielen eerst op de aarde zullen blijven, waar ze moeten zorgen dat zij hun 'bad deeds' goed maken, zeg maar unfinshed business (wat je vaak ziet bij huisen waar geesten ronddwalen), zodat ze later vredig verder kunnen leven in de hemel wanneer Jezus terugkomt en zo de hemel wordt geopend...

2. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Ja zo'n erg forum is het nog niet natuurlijk :cool:
    Ik geloof zelf niet, ook niet in iets na de dood maar ik kan er prima mee leven als iemand er (op een niet-extremistische maniet) baat bij heeft :)

3. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Alles heeft goede, en minder goede kanten, en het is onzin om iets te verwerpen, enkel en alleen omdat het in Noord-Korea wel goed wordt gevonden.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Je kiest meestal zelf voor een geloof ja. Maar dat geloof legt je dan weer leefregels op. Het gaat er niet om of deze goed of fout zijn. Of nou gezegd wordt dat je niet mag stelen, of dat de vrouw minderwaardig is. Dat zijn beide verschillende dingen, maar het wordt wel opgelegd door geloof! (niet persé christendom hoeft dat te zijn)
    Het is aan jou de keuze of je dat nastreeft. Maar in feite bepaalt geloof hoe jij je leven moet leiden. Net zo goed als Chemische Kip religie weg wil.

En over de dood. Dood = dood. Ik denk dat er gewoonweg geen ziel is. Dat zijn gewoon je hersenen. Wij begrijpen onze hersenen nog steeds niet helemaal. Je begint als een klomp cellen en je "ziel" ontwikkelt naarmate je hersenen ontwikkelen als een baby denk ik. En dan wordt je pas echt bewust. Ben je dood, dan sterven je cellen af en dan ben "jij" ook weg.
    Want als er een ziel zou zijn. Dan vraag ik mij altijd wat er met die zielen gebeurt. Zijn er dan een opeenhoping van zielen van het begin der tijden van iedereen die ooit geleefd hebben? En dieren dan? Honden, beren, kakkerlakken, koraal? En planten? Planten tonen geen bewust gedrag, maar het zijn wel levende wezens? Wat verschilt er dan tussen ons en planten? Ja wij hebben hersenen.

5. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, ik kan jou idee over het geloof en wat er is na de dood niet veranderen. Maar het is toch juist goed om te geloven in het feit dat er ergens perfectie is, namelijk na de dood.

Ik geloof in het feit dat er in ieder geval iets is, ik geloof niet dat er helemaal niks is, dat kan gewoon niet. Ik geloof ook niet in een dergelijke hemelpoort of iets in die richting. In wat geloof ik wel? Ik geloof in het feit dat er meer dan niks is na de dood, of dat nou in de vorm van een ander leven is, een hemel/hel of in iets compleet anders weet ik zelf ook niet.

Feit is wel dat niemand dan ook weet wat er na de dood is, maar iedereen heeft zijn eigen ideeën erover, of zijn eigen geloof erin. Je zou dus kunnen zeggen dat iedereen gelooft....... op zijn eigen manier (mijn opvatting).

Ik zeg trouwens niet dat iedereen dan ook automatisch religieus/christelijk/moslim enz is.

6. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    over dat voor een geloof kiezen -> als je bv. voor het christendom kiest krijg je 10 regels en het hele christendom draait om het feit dat de mens deze regels niet kan navolgen (zie posts hierboven). Als je deelneemt aan de maatschappij en dat doet iedereen hier neem ik aan moet je veel meer dingen. Heb je het wetboek weleens doorgekeken? Of de eisen die de maatschappij stelt aan een goede burger? mooie auto, huis, baan, opleiding, vrouw enz.

7. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ja, erg vervelend dat het geloof leefregels oplegt aan Christenen. Volgens mij is er niks mis mee als je de mensen oplegt dat ze niet mogen stelen en moorden. Of ga jij je toekomstige kinderen niet dergelijke regels opleggen? Ben jij meer de persoon van vrijheid, blijheid, kijk maar wat je doet het kan me niks interesseren?

Veruit de meeste van de 10 geboden zijn in mijn ogen regels die je als vanzelfsprekend mag beschouwen. Ook als niet-Christen.

Laatst bewerkt: 8 jun 2005
  8. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dit is denk ik tegenwoordig voor de meeste mensen zo. Maar waar komt dat vandaan? Ik denk angst. Mensen hebben wat bedacht zodat we niet meer heel bang hoeven te zijn dat het bij de dood afgelopen is. Dit stelt denk ik een hoop mensen gerust.

Ik heb geloof ik nog maar van 1 iemand gelezen dat hij denkt dat er na de dood niets meer is. Dat het gewoon over is en dat je, mits begraven, gewoon wegrot en klaar. En dat is eigenlijk het meest logische voor mij. We gaan dood en dan stopt ons lichaam met functioneren.

Dan zijn er natuurlijk mensen die denken dat de ziel van een mens verder gaat. Maar we hebben toch hersenen nodig om te kunnen denken? Als de hersenen weg(gerot) zijn, hoe kunnen we dan iets (als de hemel) ervaren?

Of is het zo dat je in de hemel (opnieuw) geboren wordt? En dat daar dan je 'echte' leven begint?

Zijn serieuze vragen dit keer ;)

9. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    We krijgen een nieuw lichaam, zonder gebreken :)

10. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij denkt serieus dat er helemaal niks verder is (loopt onderhand over in een andere topic/thread). Jij vergelijkt ons met machines, we zijn kapot en we worden weggegooid (begraven, gecremeerd).

Ik denk dat er iets van jou zelf, eigenschappen die jou zelf uniek maken tegenover anderen overgaan naar een nieuwe generatie mensen, is dat reïncarnatie? Nee, ik denk dat je het moet vergelijken met een droom waarvan je niet meer weet hoe die nou gegaan is, maar je weet dat je gedroomd hebt. Ik geloof niet in dat klassen systeem, dat je bijvoorbeeld (indien slecht geleefd) kan terug komen als een koe ofzoiets, maar ik denk wel dat er een deel van iedereen overgaat naar een nieuw lichaam. Hoe, op wat voor een manier, wanneer, welk nieuw lichaam, in hemel of op aarde? Ik heb geen idee, maar ik denk, nee ik geloof erin, dat zoiets gebeurd.

En zelfs de hersenen en zijn acties kan de mens nogsteeds niet voor 100% allemaal verklaren, maar moet er een wetenschappelijke reden achter zitten, achter de vraag wat er met een individu gebeurd als hij overlijdt?

11. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik wil dat als het verhaal over de hemel (o.i.d.) waar is dat ze daar dan telefoons (o.i.d.) neergooien die kunnen bellen naar de aarde. Kunnen ze ons mooi even laten weten hoe het nou allemaal zit. En dan kunnen we ons mooi daarop instellen. (y).

12. floris.sp

floris.sp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel on-topic blijfen ik ben katoliek maar ik doe er niets aan ben nog nooit naar een kerkdienst geweest.

13. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Als dat zo zou zijn, zou het geen geloof meer zijn.... Geloven in feiten gaat zo moeilijk :+

Ja baas :{

14. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Sorry meneer. Haha. Hemel is toch ontopic of zie ik het nou verkeerd;)

Ook weer waar. En toch vind ik het jammer :cool:

15. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik me altijd afvraag bij mensen die geloven in de hemel, het paradijs enzo. Hoe zie je jezelf leven in dat paradijs/die hemel? Stel je eens een eeuwigdurende, gelukzalige toestand voor: Je hoeft nergens meer naar te streven want alles is er al; je kunt doen wat je wilt en laten wat je wilt, uiteindelijk heeft niets wat je doet nog waarde, want je zit nu eenmaal in een paradijs en dat zal altijd een paradijs blijven, wat je ook doet. De invloed die je uit kan oefenen op je omgeving is dus verwaarloosbaar. Welke waarde heeft zo'n bestaan in de hemel dan nog, is dat werkelijk zoveel anders dan simpelweg doodgaan? (dus in de zin, dat je lichamelijke leven op aarde je enige leven is)
    Een constante gelukzalige toestand vindt ik persoonlijk bijzonder beangstigend. Er is geluk maar daar staat niets tegenover, op aarde kun je eventueel geluk afzetten tegen een periode van ongeluk, zodat het geluk ook waarde heeft (kijk eens: eerst was het zo, en nu is het zo, dat is een verbetering, wat fijn!) in de hemel ontbreekt dat ongeluk, er is alleen geluk, en dat dan voor eeuwig. Dat lijkt me persoonlijk net zo erg als een eeuwig ongeluk (De hel, zeg maar),

16. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Constant en eeuwig God eren. Klinkt misschien saai, vervelend en raar, maar ik kijk er naar uit! :)

17. Ecnelis

Ecnelis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, een toestand van chronische gelukigheid... Dat is toch helemaal niet mogelijk? Zonder ongeluk geen geluk (paradox lieve mensjes). Er is niets om je geluk mee te vergelijken, geen diep dal, dus een top zal er ook niet boven uit steken. Dus wat is nou het nut van een hemel?
    Als je jezelf af gaat vragen of er een leven na de dood is, moet je beslissen welk deel van jezelf dan verder gaat leven. Je ziel? Maar wat is dan de verbinding tussen je ziel en je lichaam? Kunnen deze wel zonder elkaar? En als de ene sterft, sterft de ander dan niet mee?

18. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Grijns, ach wat is raar? Klinkt wel saai en vervelend, dat wel. Komt overigens wel weer de vraag bij me op: waarom zou god een wezen naar zijn evenbeeld scheppen dat hem moet eren om in de hemel te komen, waarna dat wezen hem vervolgens tot in eeuwigheid gaat ziten eren? Beetje verkapte zelfbevrediging. Bovendien wat heb je aan een wezen dat je eeuwig vereerd als dat wezen geen mogelijkheid heeft tot niet eren? Het bestaan van dat wezen in de hemel valt immers samen met dat eren. Het is als een huisbaas die zegt: 'je mag gratis is een van mijn kamers wonen als je me maar aardig vindt.' Kun je dan nog veel waarde hechten aan het feit dat de inwoners van het huis de huisbaas aardig vinden? Natuurlijk niet, want als ze hem niet aardig vonden zouden ze ook niet in dat huis wonen. 'Aardig vinden' is hier versmolten met het wonen in het huis, zoals 'god eren' versmolten is met het bestaan in de hemel.

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat heb ik niet gezegd! Ik gaf twee voorbeelden van iets goeds en iets slecht dat geloof je opglegd. Aan de ene hand dat je dus niet mag stelen, wat dus wel goed is. Aan de andere hand dat een vrouw zich geheel moet bedekken en moet gehoorzamen aan de man (ja nu praat ik even over de Islam). Wat dus een wat mindere kant is.
    Maar dat wordt ook opgelegd door geloof. Het is hartstikke mooi dat je geloof je ook goede manieren bij brengt. Maar jij beschuldigde Chemische Kip ervan dat hij levens wilde bepalen van mensen. Maar dat doet geloof ook, je ouders ook, en ga zo maar door.

Jij gelooft dus in de hemel. Maar hoe oud ben je (geestelijk) in de hemel? Zo oud als je gestorven bent? En gestorven baby's?
    Ik vraag me altijd af hoe gelovigen daarover denken.

20. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt hier op de aarde een eigen keuze om God te eren of niet. En in de hemel wil je niets liever!

Ik zou het niet weten, ik denk dat baby's/ongeboren overleden kinderen ook in de hemel kunnen komen. Daarbij lijkt het mij dat ze niet als klein kind rondlopen maar ook een nieuw volmaakt lichaam krijgen. Hoe het dan geestelijk is weet ik niet, maar iedereen zal op zijn/haar eigen manier God kunnen prijzen.

Deel Deze Pagina