1. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    t schijnt ook dat je in de hemel een soortgelijk systeem hebt als hier alleen dan perfect. Dus iedereen heeft nog wel een taak enzo. Tis niet zo dat je bv. full-time in de kerk zit ofzo.

2. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Het schijnt... iemand heeft dat gewoon verzonnen, dus... :{

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    *blaast thread nieuw leven in..

Uhm, ja, sorry voor de mensen die ik nu buitensluit met deze vraag, maar k ben benieuwd naar de antwoorden ;)

Is iemand hier naar Opwekking of Soulsurvivor geweest? Of gaan jullie wel eens naar dat soort festivals en evenementen? Ben benieuwd.

4. Dat klinkt echt als World of Warcraft ;/

5. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    uhm, wat?

6. Datte, soulsurvivor ;)

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Aha.. (denk ik ;) )

8. Wat is dat dan?

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Een soort van christelijk festival.

10. lexhamersma

lexhamersma oblivion addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga daar nooit naartoe maar ik ben ook niet gelovig weet je, wel op een christelijke school gezeten maar niet zo opgevoed.
    Voor mensen die niks van de bijbel weten, luister eens naar Hans Teeuwen-de Bijbel dan wordt het even kort uitgelegd voor je :9 _O_

11. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn hier overigens gelovigen die naar het programma, wat veelvuldig in de media wordt besproken 'God bestaat niet' kijken?
    Ik ben wel benieuwd hoe die op de argumenten uit het programma reageren, en dan heb ik het niet over die tussenfilmpjes maar over de gesprekken/interviews met de academici. Ik bedoel daarin wordt het geloof(naar mijn inziens) niet belachelijk gemaakt maar gewoon met argumenten en feiten gefalsificeerd. Bijvoorbeeld dat alle geloven beweren dat hun geloof het ware geloof is en dat die andere bijgeloven zijn. Dat kan gewoon niet kloppen, en zo zijn er nog duizenden andere tegenstrijdigheden in het geloof.
    Geloof heeft dus ook niks met rationeel denken te maken, maar dat doen wij mensen al niet zoveel, rationeel denken.

12. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Als heiden, want dat ben ik blijkbaar, kijk ik wel naar dat programma.
    Dat van die bijgeloven is inderdaad zo mooi als je dat aan een niet heiden vraagt( mijn hele familie is baptist).
    Maar dat ze denken de waarheid in pacht te hebben, dat is soms wel vrij vervelend.
    Wij ongelovigen zijn bezeten door demonen en we houden ons de hele dag bezig met glaasjes draaien, en er moet voor ons gebeden worden.
    Een heel mooi voorbeeld van deze 'arrogantie' stond gisteren bij de ingezonden brieven in de Trouw.
    S.C.B. Hermanus schrijft,
    Hoewel ik me kan voorstellen dat sommige broeders en zusters de tv-serie 'God bestaat niet' verschrikkelijk vinden, wil ik jullie bemoedigen; misschien waren jullie het vergeten, maar mensen die zo keihard tegen Jezus schoppen, zijn in wezen het hardste op zoek naar hem.
    Dus mijn tip: neem Paul Jan en Rob ook op in jullie gebedslijsten, zegen hen zoals de schrift zegt en vraag Jezus ook om zichzelf aan hen te openbaren.
    Als we dit samen doen, is dit veel effectiever en heilzamer dan welke andere reactie dan ook.

Dit krijg je dus altijd te horen, we zullen voor je bidden.
    Laat ons heidenen lekker naar een programmaatje kijken, er zijn er meer dan genoeg die wel over de liefde van God gaan, en daar hoor je mij ook niet over klagen.

13. Ecnelis

Ecnelis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan welk geloven, er is een groot verschil in 'geloven in' en 'geloven dat'
    geloven in -> kwestie van geloven, valt niet te onderbouwen met tastbare argumenten, alleen met metaforische en vrij abstracte taal
    geloven dat -> rationeel gezien, moet je kunnen onderbouwen

14. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik vind de brief die je beschrijft eigenlijk best positief maar dat is mijn bescheiden mening. Wat ik opvallender vindt is je verhaal over je familie hier wordt namelijk een houding beschreven die ik zelf altijd probeer te vermijden. Het 'Wij zijn beter gevoel' van (helaas) veel christenen is inderdaad een belachelijk iets. De Bijbel leert namelijk dat christenen evenveel zonden doen als heidenen (of ongelovigen hoe je t noemen wil) en deze misplaatste arrogantie die jij in je post beschrijft is jammer maar op zich wel begrijpelijk. Als je voor iemand bidt heb je het beste met diegene voor en dit lijkt me dan ook een goede zaak. Alleen het beter voelen en het niet respecteren van andermans mening is iets wat totaal onchristelijks is en dit is tegelijk ook 1 van de meest voorkomende zonden van christenen.

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Over het geloof heeft er ooit eens iemand gezegd " intelligente mensen vergeten te geloven , en gelovige mensen vergeten intelligent te zijn". : :cool:

16. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Onder het woord Geloof wordt in dit topic en meestal ook daarbuiten duidelijk iets anders verstaan dan de interpretatie van het woord geloven(wat ik overigens niet eens gebruik) die jij nu gebruikt. In een topic dat geheel over Geloof en godsdienst gaat, ga jij even uitleggen dat er ook een andere betekenis van het woord geloof is. Ik bedoel je gaat in een topic over bankzaken toch ook niet vertellen dat er ook banken zijn om op te zitten? Deze reactie klinkt misschien wat bot, maar probeer als je reageert wat inhoudelijks toe te voegen, in plaats van de zogenaamde wijsneus te gaan uithangen.

17. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Dat zal Marcx wel zijn geweest en zijn systeem werkte ook niet echt lekker.

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat heeft er niks mee te maken. Karl Marx had een bepaalde mening over het geloof en een idee over hoe de samenleving moest zijn. Zijn mening over geloof gebruikte hij in zijn ideologie (de 3 K's; koning, kerk en kapitaal). Maar omdat zijn idee van de perfecte samenleving niet werkt in de praktijk, betekent niet dat hij dan meteen ook fout zat in zijn opvattingen over de kerk.

19. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    hmm je hebt gelijk dat niet al zijn opvattingen fout hoeven te zijn. Maar die ene opmerking is niet echt beargumenteerd vind ik.

20. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ xbox player: jouw sig past wel mooi in dit draadje. Sta er wl achter.
    Tijdje weggeweest uit deze thread, waar gaat het nu allemaal over joh?
    Ik zal wl ff al die pags doorlezen

Deel Deze Pagina