1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ goede tekst solo.
    Vroegah toen ik nog in de kleuterklas was heb ik gebeden dat mn overgrootoma nog mocht blijven leven en dat het weer goed met haar zou gaan. Die is dus mooi overleden, later hebben mn ouders verteld dat ze een spuitje heeft gekregen (om het ff zo te omschrijven). Ik heb dus veel gededen dat zij geen pijn meer zou hebben en rustig verder kon leven.
    Sindsdien dacht ik meteen al: _0/ God, wat heb je dr aan?
    Al die verhaaltjes die ik op school te horen kreeg (RK school) geloofde ook echt niet meer in.
    Er gaan veel kinderen, ook bv. in arme landen. Daar doetie nix aan. Ik geloof er echt niet in.

Daarom begrijp ik ook niet dat er zoveel mensen zijn die er in geloven.
    Het grootste deel van die religeuze geschriften klopt nix meer van.

Daar kunnen velen nog wat van leren ipv maar in 1 geschrift te geloven.

En idd, van die mensen die nog steeds geloven dat als je niet God gelooft dat je dan niet in de hemel komt. Hemel en god zijn beide dingen die nooit bewezen zijn dat ze er zijn en mensen blijven er toch maar in geloven.
    Ach, ik heb besloten om ze maar lekker hun gaan te laten, maar ze moeten mij absoluut niet lastig vallen met van die gelovige praatjes.
    *genoeg gelult :9 *

Laatst bewerkt: 27 jun 2005
  2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe vaak moet nog gezegd worden dat geloven niets met bewijzen te maken heeft :+

3. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry :9
    Dat vind ik dus juist het vage aan geloven in religie. In iets geloven dat je nooit gezien hebt. Ik begrijp ook niet dat mensen 'voelen' dat ze in contact zijn met hun God. Maar jah, dat zal wl onbegrijplijk zijn voor iemand die niet in een religie gelooft

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Dat is nou juist het begrijpelijke aan religie. Iedereen kan alles op zijn eigen manier interpreteren waardoor iedereen zich makkelijk kan verbinden met iets als de bijbel of religie.

Door die enorme vaagheid vind ik geloof dan ook weer onzin, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het een bepaalde zekerheid geeft :)

5. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo heb ik r nog nooit naar gekeken, daar heb je wl gelijk in

6. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Die zijn metafysisch gezien al bewezen. Als er geen God en hemel zouden zijn, waar heb die woorden dan vandaan?
    persoonlijk vind ik die redenering an sich niet erg aannemelijk, hoewel er een aantal filosofen zijn die bij de metafysica zweren..
    Ook was er eentje geweest die zei dat hij die niet gelooft een dwaas is, simpelweg omdat die persoon zich niets van die grootte kan voorstellen.

excuses voor het ontbreken van de namen, maar ik heb mijn filosofieboeken alweer ingeleverd, want t zijn huurboeken..

7. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Waar slaat dat nou weer op? Omdat iemand er een woord voor heeft bedacht bestaat het. In mijn tuin woont een kreitskrunk. Volgens jouw bestaat die want waar heb ik anders het woord kreitskrunk vandaan. En ik kan mijn neefjes en nichtjes denk ik ook wel wijsmaken dat er een kreitskrunk in mijn tuin leeft. Er zijn geen bewijzen voor de kreitskrunk in mijn tuin en toch kan je er mensen in laten geloven, hetzelfde geval zie je bij geloof of bij een puma(Telegraaf vandaag) op de veluwe. Mensen geloven heel makkelijk iets, en gaan dingen zien die er niet zijn om innerlijk meer rust te vinden met hun keuze.
    Die kreitskrunk bestaat niet daar zijn de meesten denk ik wel snel achter. Bij god zal dat helaas voor de meesten nog wat langer gaan duren.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het begrip "God" is lastig. Ik zal een voorbeeld geven an de hand van het boek "Waren de Goden kosmonouten" .. In het boek gaat de schrijver er op in dat we mogelijk gecreerd zijn door aliens.. (Fantasie moet er zijn)... toch heeft de schrijver wel een paar leuke punten naar voren gehaald. Stel dat je met je vliegtuig vlak over een nog niet ontdekte stam vliegt. Dan gaat die stam het vliegtuig aanbidden als een god. Mogelijk is dit vroeger ook gebeurt. Het bijzondere aan de mens is wel dat wij als enige soort een ding gemeen hebben. Wij hebben namelijk 1 oermoeder gehad (bewijs is geleverd met onze x-chromosoom) .. dus "Eva" heeft bestaan. De rib waar uit zij geschapen is kan ook een ander woord betekenen ... namelijk DNA. Mogelijk zijn wij door Aliens genetisch gemanipuleerd naar het evenbeeld van God (kortom een vage theorie).

Of God bestaad ... tja ... het kan zijn dat er iets is geweest die de oerknal heeft aangezet. Hier is de wetenschap heel wazig over. 1 van de beroemdste uitspraken van Einstein was: "God dobbelt niet"

NB als god een Alien was .. is het logisch dat we de hemel aanbidden en niet de grond ;) ... want daar kwam immers god vandaan

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dit snap ik niet. Waarom is een x-chromosoom bewijs hiervoor? Waarom kan het niet zo zijn dat we gewoon zijn geëvolueerd? Ik doel op een cel in het water--> waterdieren--> landdieren--> mens. Waarom dan een oermoeder?

serieuze vraag 4 a change ;)

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Iemand hier 'De DaVinci Code' gelezen? Daar wordt het geloof aardig door het slijk gehaald :eek:

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nope op het x-chromosoom ligt een gen dat bij elke vrouw gelijk is ... ik moet het artikel even opzoeken .. dit heeft in www.science.com gestaan ... De meeste soorten hebben meerdere soorten van dit gen.

12. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Allemaal fictie :)

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Lang leve Google en Wikipedia!!!

Mitochondrial Eve

A comparison of the mitochondrial DNA of humans from many races and regions suggests that all of these DNA sequences have evolved molecularly from a common ancestor sequence. Under the assumption that an individual inherits mitochondria only from one's mother, this finding implies that all living humans have a female line of descent from a woman whom researchers have dubbed Mitochondrial Eve. Based on the molecular clock technique of correlating elapsed time with observed genetic drift, Eve is believed to have lived about 150,000 years ago. Phylogeny suggests she lived in Africa.

@Shriko - ja en nee ... het is een combinatie van verschillende theorieen ;)

@Goiz - tuurlijk zijn we gewoon geevalueerd (maar mogelijk een handje geholpen) ...

14. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    In de bijbel staat ook een hoop fictie ;)

@Fardo: ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken, maar interessant is het wel.. :)

Maaaar... een koud biertje is ook interessant. Denk toch dat ik me daar maar even op concentreer... ;)

// Ik doel op het feit dat ik weer even klaar ben met m'n neus in boeken en sites te duwen om dingen op te zoeken.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja zonder God was er geen bier geweest. Hoe zo zou je denken? Simpel de Trapisten hebben het bier uitgevonden ... weer iets om over na te denken ;)

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Als we allemaal stammen van 1 vrouw. Waarom is er dan slechts 1 gen op 1 chromosoom dat bij ons allen gelijk is? Waarom is de rest dan zo verschillend? :confused:

Ach ik ben gewoon te jong en heb nog te weinig biologie gehad om dat volledig te begrijpen.

Als er een god bestaat, die jou kennis goed gezind was, waarom kreeg hij dan überhaupt ******?

Met bidden hou je je zelf gewoon aan het lijntje. Je bid steeds voor dingen waarvan je hoopt dat ze gebeuren. En als dat dan eindelijk zo gaat als je wil roep je "Dat is het werk van God!". En al die keren dat het niet uitkwam vergeet je maar even.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het mitochondrium zit in elke cel ... :) ... dus niet op 1 gen ;) .. ik had het een beetje krom gezegd :9

Jeb dit bewijs is echter wel uniek en bewijst dat we van 1 oermoeder zijn ontstaan ... echter kan dat nog steeds een gevalueerde moeder zijn ...

18. THE GAME

THE GAME GAME OVER! GUNIT!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat er ook mensen zijn die niet genezen. Heb zelf een moeder die dementie heeft gekregen op dr 40ste en dat is ook niet niks. Ik en anderen hebben daar veel voor gebeden, maar het is niet overgegaan. Ze zit nu in een opvangtehuis en ik ben bang dat ze geen jaar meer te leven heeft.

Ik ben geen seconde boos geweest op God waarom mij dit moest overkomen. Door de jaren heen heb ik geleerd dat problemen en moeilijkheden in je leven je alleen maar sterker maken. De ziekte van mijn moeder vind ik vreselijk, maar ik weet dat God er een bedoeling mee heeft. Ik kan nu bijv. andere mensen helpen die in moeilijkheden zitten en steun bieden, doordat ik mezelf beter kan inleven in hun situatie.
    Ten tweede denk ik dat ik niet zou geloven als mijn moeder deze ziekte niet zou hebben gekregen. Door mijn moeders ziekte zijn er soms moeilijke momenten, maar ik weet dat ik er dan niet alleen voor sta. En dat stelt me gerust en daardoor weet ik waarvoor ik leef.

19. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Elke vrouw heeft hetzelfde x-cromosoom en elke man hetzelfde y-chromosoom, maar de enige gevolgtrekking die je daar uit kan maken is dat de man genetisch verschilt van de vrouw (en dat lijkt me sowieso een open deur). Ik snap die hoe eenzelfde gen bij vrouwen 1 oervrouw vooronderstelt, er kan toch sprake zijn van meerdere vrouwen die hetzelfde gen deelden, juist omdat ze vrouw waren. Of mis ik iets?

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Zie deze reactie ... ik bedoelde het Mitochondrium ;) en nee het kan niet zijn dat het van meerdere donor'en komt

Deel Deze Pagina