1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Mja maar het rare is, is dat bijv. in Turkije zelf je nauwelijks hoofddoeken ziet... Alleen in de kleine afgelegen dorpjes zie je het wel eens.

Maar mij lijkt het niks, het dragen van een hoofddoek....

Veel te warm toch ;)

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

In turkije is het bij wet verboden om een hoofddoek te dragen , raar maar waar. :cool:

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat is onzin. Want christenen noemen hun god gewoon God omdat zijn naam niet genoemd mag worden, JHWH. Allah is Arabisch voor een god. Dat betekent niet dat die twee dezelfde zijn.

Nee. Ik denk dat mensen met een beter moraal eerder Christen worden. Criminelen zijn gewoon dat soort mensen dat zich dat alles niks kan schelen. Mensen die echt een goed leven willen leiden, wijdden eerder hun leven aan iets als geloof.

Boeddhisme is geen geloof, Boeddhisme is gewoon de moraal-perfecte levenswijze. :cool: Als iedereen Boeddhist was, dan was er niks mis in de wereld. Ook al ben ik het niet met alles eens in het Boeddhisme, toch is het zeer vreedzaam.

Klopt. Ik las ooit eens bij een vriend van me wat uit de Koran, daar staat letterlijk in dat Joden, en daarmee ook de christenen, het "smerige volk" is.

Laatst bewerkt: 22 mei 2005
  4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ja en nu is eindelijk het hoge woord eruit , gooi alle godsdiensten die er in de wereld zijn eruit , en dan pas zullen alle mensen broeders en zusters worden en zal de wereld dan eindelijk rust en vrede kennen.

5. Robertione

Robertione Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een overtuigd niet gelovige en het bevalt me prima :cool:

6. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0

Geloof is meer als dat he ? God bedanken om het eten doe ik nooit. Ik neem aan dat er vrij weinig mensen zijn die dat doen. Voor het eten bid ik niet. Ik ga niet elke zondag naar de kerk, maar toch ben ik christen. Ik ben me 1e communie gehaald, me vormsel. Als je gelovig ben hoef je niet perse dat alles te doen hoor.

7. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik dan gezegd dat ALLE oorlogen worden veroorzaakt door geloof :confused:
    Er staat dat VEEL oorlogen worden veroorzaakt door geloof en dat is gewoon een feit. Of het geloof is er een groot onderdeel van en natuurlijk speelt de rest ook een grote rol. Etnische zuiverheid en WO II, dat heeft/had niks met geloof te maken :confused: ??

8. pls_devil

pls_devil Guest

nooit problemen gehad? :cool:

9. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals jullie misschien wel gelezen hebben is er een hele rel gaande over dat mensen in Guantánamo Bay "Fuck" op de koran hadden geschreven, en het geprobeerd hebben door de plee te spoelen.

Bepaalde mensen die extreem aan hun geloof hangen zijn in staat je hiervoor zonder pardon om te leggen, dit zijn de mensen die het grootste gevaar voor de mensheid in het algemeen zijn, zeg nou zelf hoeveel gelovige ken jij die zodra jij op de bijbel gaat staan je kop inslaan?

Ik ken er niet veel, het lijkt me dan ook verstandig de mensen die tot zulk soort dingen in staat zijn (vanwege een boek |:- ), bij voorbaat al te elimineren.

10. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het mee eens, dat soort mensen zijn en blijven gevaarlijk. En als het niet het geloof is, dan verzinnen ze wel andere excuses om je kop eraf te snijden

11. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben zelf niet gelovig (meer), het is wel geprobeerd door mijn ouders, ik ben zelfs een tijdje misdienaar geweest. Waarom niet gelovig? De eindeloze hypocritie van gelovigen.....In de kerk/moskee is het allemaal ja en Amen oF Allah, zodra ze 1 stap buiten zetten ishet weer: k*t allochtoon hier enz...
    Waar ik me ook enorm aan heb gestoord heb is toen ik niet meer geloofde mensen die ik als vrienden beschouwde mij niet meer zo leuk vonden. Heb zelfs een keer gehoord gekregen dat ik naar de hel ga, alleen maar omdat ik niet geloof....leuke god heb je dan....Ik weet niet of er een god is, maar ik leef zo dat ik iedereen probeer te respecteren en help waar ik kan helpen en niet mijn mening baseer op een boek of verhaal, maar op mijn eigen gezond verstand.
    En er is geen enkele oorlog op geloog gebaseerd....het geloof wordt alleen maar als excuus gebruikt door de machthebber die zelf donders goed weet dat het alleen maar om macht/grondbezit/geld gaat, maar het gepeupel op deze manier prima op kan stoken. en mensen trappen erin.

Kant heeft het mooi gezegd: God is verzonnen doordat mensen niet kunnen begrijpen hoeveel ze kunnen bereiken als ze simpelweg samenwerken. Voor de machthebber is dit erg prettig....

12. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan er helemaal naast zitten, maar volgens mij zijn dat juist de plekken waar mensen vandaan willen vluchten en daarom maar naar Nederland gaan.

Het lijkt ook veel te warm, helemaal als je zo'n zwarte hoofddoek hebt.
    In Turkije is het ook nog eens minstens 10 graden warmer in de zomer dan bij ons.

13. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok maar als die mensen daar juist vandaan vluchten, waarom houden ze zich dan hier vast aan hun oude levensstijl, beetje hypocriet als je het mij vraagt.

Ikzelf ben niet gelovig, vinden mn ouders ook niet nodig (zijn zelf wel met geloof grootgebracht). Als iemand wil geloven moet hij dat helemaal zelf weten maar moet er dan niet moeilijk mee gaan lopen doen (jehova's die je lastig vallen, mensen die foldertjes uitdelen dat de kerk tegen abortus is enz. enz.)

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoe denken jullie eigenlijk over geloof in de opvoeding?

Ik vind dat je een kind zonder religie moet opvoeden. En dat hij/zij dan zelf mag beslissen of hij wil geloven (en zoja, waarin) als hij oud genoeg is. Ik heb het gevoel dat als je een kind altijd zegt dat God bestaat en Allah niet, dat hij daar dan later geheel van overtuigd is. Daarom lijkt het me beter dat hij pas later voor zichzelf mag beslissen en dus niet een kind van 7 jaar de communie laten doen.

15. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Elke ouderlijk paar moet dit voor zichzelf beslissen vind ik. Alleen moet je dan wel uitleggen dat je kind niet in die opvattingen hoeft mee te gaan. Het gebeurt vaak genoeg dat kinderen gedwongen worden gelovig te zijn en dit vind ik dan weer verkeerd.

16. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wel handig als je moet niezen. Je hebt altijd een oversized zakdoek bij je.

17. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vraag ik me ook altijd af. Als ze zich nu eens een beetje aanpassen kunnen ze zich misschien beter in de maatschappij voelen en worden ze ook beter geaccepteerd (volgens mij dwaal ik een beetje van het onderwerp af, maar jah)

18. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Lijkt mij onmogelijk! Als je kinderen krijgt ga je hun niet van het geloof afhouden. Geloven is niet iets wat je erbij doet, maar wat je hele leven beïnvloed, inhoud geeft. Het is zo iets moois en dat zou je dan niet aan je kinderen doorgeven? Dan weerhou je je kinderen van de redding, je ontneemt ze het geschekt van God. Nee, daarom vind ik de kinderdoop zo mooi. God zegt dan tegen een baby: jij hoort er ook bij.

19. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0

je begint nu toch wel eng richting het fundamentalisme te gaan. ik bedoel
    Net alsof wij dan weer minder zijn omdat we niet geloven.
    Verder heb je mensen zoals mij er ook helemaal niet mee, want je kunt wel zeggen dat ik naar de hel ga maar de "Hel" is op geloof gebaseerd en dat heb ik niet, dus tsja leuk "argument"

En wat als zo'n kind er nou helemaal niet bij wil horen ?

20. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik weet dat je gelovig bent, maar voel je niet aangevallen door mij, dit is enkel mijn mening.

Je gaat kinderen toch niet dwingen om gelovig te zijn? Ze iets meegeven waar ze niet in geloven? Ze in connectie brengen met een geloof die een paus steunt die geen condooms toestaat? Hoe kun je dat nog zo mooi vinden?

Ik heb vanaf de doop zelf mogen beslissen wat ik wilde. Vanaf het moment dus dat mijn ouders dachten dat ik er klaar voor was. Heb vanaf dat moment niks meer aan het geloof gedaan omdat ik geloof dat het een manier is om een verklaring te geven voor hetgeen wat niet verklaarbaar is.
    Een nogal goedkope manier van argumenteren dus.

Deel Deze Pagina