Niks aan toe te voegen; mee eens. Geef mensen d.m.v. zoveel mogelijk objectieve informatie de keus om voor zichzelf te beslissen wat zij wensen te geloven.
Als je kinderen krijgt ga je hun niet van het geloof afhouden
Er vanaf houden is een groot woord, maar ik zou ze zeker niet proberen te overtuigen dat 'geloven' de juiste weg is.
Dan weerhou je je kinderen van de redding, je ontneemt ze het geschekt van God
Als kinderen objectief een mening kunnen vormen (zoals ik destijds) vind ik dit een beetje onzin. Net zoals hierboven beschreven. En 'van de redding weerhouden' klinkt imo ook een beetje kortzichtig van jouw kant.
God zegt dan tegen een baby: jij hoort er ook bij.
Een (simpel; sorry) voorbeeld: een nazi kan ook wel tegen iemand zeggen dat hij of zij 'erbij' hoort, maar dat wil niet automatisch zeggen dat het goed is, of dat het de juiste weg is.
Goed dat je zegt dat het niet aan jou is. Maar kinderen een 'waarheid' opdringen is natuurlijk ook onzin. Laat ze zelf een eigen waarheid kunnen vormen op basis van objectieve verhalen/meningen/overtuigingen etc.
Goed gezegd imo.
Niet helemaal waar als de 'waarheid' van svennies is gevormd door verhalen van alle betrokken kanten en dat hij daaruit zijn eigen mening heeft gevormd en als Shriko vanaf zijn geboortje al is opgevoed met het geloof en daardoor niet echt heeft open gestaan voor andere theoriën.
Maar hier kan ik natuurlijk niet over oordelen, want dat weet ik natuurlijk niet.
Helemaal mee eens. (y)
Dit was even een voorlopige reactie (in een lamme bui). En morgen ga ik verder.
Laatst bewerkt: 23 mei 2005