1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Hier kan ik nog eens een voorbeeld aannemen!

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, hier ga ik weer even op tegenin. 8)

Het klopt dat ze beide over Abraham vertellen, ik heb dat even nagezocht.
    Maar God en Allah mogen dan wel stammen uit dezelfde verhalen uit het midden Oosten. Ze zijn verder ontwikkelt in andere religies. Het is heel vreemd maar het verhaal van Jezus komt voor in Koran. Maar het verhaal van Mohammed dan weer niet in de Bijbel. Alles wat stamt uit 1 god is gescheiden in 3 richtingen, de Islam, Jodendom en Christendom. Ze mogen dan wel oorspronkelijk geloven in dezelfde god, maar in daarna wijken de verhalen af. Joden geloven helemaal niet in Jezus bijvoorbeeld. De Joden geloven helemaal niet in de God die Mohammed en Jezus bracht. En op die manier is hun God anders dan die van de Moslims of Christenen.

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    even een gedachte spinseltje: Voor de mensen die geloven, waarom doen jullie dit? Omdat jullie overtuigd zijn van het bestaan van god, maar hoe weet je dat dan? Voel je dat? Istie naar je toe gekomen en heeftie gezegd: GELOOF IN MIJ. En waarhaal je de overtuiging vandaan dat de bijbel het woord van god is.

Ik vraag me dit af omdat veel mensen klakkeloos in (een) God geloven en waarop dat gebaseerd is begrijp ik niet. En waarom wordt iemand die zegt dat hij de reïncarnatie van God is of gezonden is door God (bijv. Jomanda) voor gek versleten. Zou dat bij Jezus ook zo gegaan zijn? Ja dus, niemand geloofde hem...ik ook trouwens niet....maar mensen die geloven wel, waarom dan niet in Jomanda?

4. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Oorspronkelijk gaat het toch over dezelfde God. De Joden wachten echter nog een komst van een redder, de christenen zien die in Jezus en de moslims in Mohammed.

5. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Zeloot. Wat ik me nu afvraag: krijg jy als je bid het gevoel dat God 'in je is' of zo, dat je cht contact met hem hebt?

6. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Je analyse klopt helemaal, maar ik snap niet hoe je bij deze conclusie komt.

7. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft zijn eigen waarheid als het om geloof gaat.

8. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Hij komt zovaak naar ons toe om ons te vragen om hem te volgen. Met mijn doop, in de bijbel, in de kerkdienst, in bijeenkomsten met leeftijdsgenoten, via gebeden constant in gesprek zijn met God. Hij praat via mensen.

Lastig uit te leggen waarom dat boek voor mij de waarheid is. Ik geloof dat dat boek het woord van God is. Een blind vertrouwen.

Jomanda houdt zich bezig met occulte praktijken en is behoorlijk mediageil. Ze is erg gevaarlijk bezig, maar dat is mijn mening.

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat ik bedoel is eigenlijk, dat het verhaal waarin de moslims, joden en christenen geloven in de basis hetzelfde is, maar toch afwijkt en daarom dus niet hetzelfde is. Een Moslim kan zeggen dat hij gelooft in de God die Mohammed bracht. Maar dan zegt een Jood weer dat hij niet in die vorm van God gelooft, maar in de God wiens redder nog moet komen. Snapje? Beetje vaag, of ze nu wel of niet hetzelfde zijn is eigenlijk subjectief, het ligt maar aan van welke kant je het bekijkt, de oorsprong of het heden.

Laatst bewerkt: 23 mei 2005
  10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    En toch zijn ze amoreel , zowel het katholisme als de islam , om dat beide godsdiensten hun homosexuele gelovige onderdanen discrimineren en bij wijze van spreken vervolgen .
    Ook blinken beide godsdiensten uit in hun onverdraagzaamheid tegenover hun vrouwelijke onderdanen , die gewoon van geen tel zijn .
    Indien beide godsdiensten meer verdraagzaam tegenover elkaar zouden staan , zou dit wel eens kunnen helpen in de intregritatie tussen beide
    geloofsgroepen zodat de onderdanen meer voor elkaars godsdienst zouden openstaan in plaats van deze te verwerpen , en zou dit de multiculturele samenleving van nu wel ten goede komen aangezien de geloven van beide groepen overal ter wereld met elkaar vermengd worden.

11. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Je kent de betekenis van het woord amoreel niet of je gebruikt ze verkeerd, wat jij bedoelt is dat de geloven immoreel zijn.

a·mo·reel (bn.)
    1 waarbij de moraal buiten beschouwing blijft

im·mo·reel (bn.)
    1 in strijd met de begrippen van eer en plicht => onzedelijk, verdorven, voos, ziek

Nu, je kunt veel zeggen van de katholieke kerk en de islam, maar niet dat de moraal buiten beschouwing blijft, dat die moraal verdorven is (de opstelling tegenover homo's en vrouwen bijvoorbeeld) dat zou je wel kunnen zeggen.
    Zowel de Koran als de Bijbel bevatten heel duidelijk een moraalfilosofie en de gelovigen dienen te leven naar die moraal. Juist daarom zullen ze elkaars opvattingen ook altijd verwerpen om dat beide geloofsgroepen geloven dat zij handelen volgens de juiste moraal. Ze hoeven dus niet open te staan voor andere godsdiensten of rationele opvattingen ze hoeven slechts te accepteren dat die godsdiensten en rationele opvattingen naast hun geloof bestaan en moeten kunnen blijven bestaan.

12. Appie

Appie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een artikel over..

Wat is Islaam?

Het woord "Islaam" is een Arabisch woord dat betekent "het onderwerpen en overgeven van je wil aan de Almachtige God".

Het woord komt van dezelfde stam als het Arabische woord "salaam", wat vrede betekent.

In tegenstelling tot de namen gebruikt voor andere religies, zoals Boeddhisme, Hindoeïsme en Christendom, is de naam voor de religie Islaam geopenbaard door God en draagt het een diepe spirituele betekenis - slechts door het onderwerpen van iemands wil aan de Almachtige God, kan iemand ware vrede verwerven zowel in dit leven als in het leven hierna. Islaam onderwijst dat alle religies oorspronkelijk dezelfde essentiële boodschap hadden – hetgeen inhield om het gehele hart te onderwerpen aan de Wil van God en om Hem en Hem alleen te aanbidden.

Om deze reden is de Islaam geen nieuwe religie, meer het is dezelfde Goddelijk geopenbaarde Ultieme Waarheid die God aan alle profeten heeft geopenbaard, waaronder Noah, Abraham, Mozes en Jezus (salaam zij met hen allen).

Klik hier voor een uitgebreide artikel:KLIK

Een kennismaking met de Islaam: KLIK

Laatst bewerkt: 24 mei 2005
  13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Wind: Te zien als windmolens draaien.

Liefde: Liefde kun je naast voelen ook makkelijk zien. Bijvoorbeeld; 2 mensen zijn intens gelukkig met elkaar, hebben elkaar een lange tijd niet gezien, en dan komen ze elkaar weer tegen en vliegen in elkaars armen: Zichtbare liefde. :p

Maar ja het is inderdaad ook een gevoel.

Ik ken er ook nog eentje over 'voelen'. Sommige mensen weten zeker dat ze bijvoorbeeld een 3e been hebben (phantom foot; anyone? :p). Zij zijn ervan overtuigd! Maar dat been, of die voet zit er echt niet hoor.

En je ziet wel veranderingen in de mensen om je heen zeg je. Hoe bedoel je dat? Dusdanige veranderingen dat God er wel mee te maken MOET hebben gehad?

14. Appie

Appie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie is Allaah (de Heilige, de Verhevene)

Heel vaak zal iemand het Arabische woord “Allaah (de Heilige, de Verhevene)” horen dat wordt gebruikt in samenhang met de Islaam. Het woord “Allaah (de Heilige, de Verhevene)” is de benaming die God de Almachtige voor zichzelf heeft bepaald, en het is hetzelfde woord dat gebruikt wordt door Arabisch-sprekende Christenen en Joden. Wanneer iemand een Arabische vertaling van de bijbel zou zien dan kan men zien dat het woord “ Allaah (de Heilige, de Verhevene)” wordt gebruikt waar “God” in het Nederlands wordt gebruikt. Eigenlijk is het Arabische woord voor God de Almachtige, “Allaah (de Heilige, de Verhevene)” bijna hetzelfde als het woord God in andere Semitische talen. Zo is het Hebreeuwse woord voor God “ Elah”. Om diverse redenen denken sommige niet-Moslims ten onrechte dat Moslims een andere God aanbidden dan de God van Mozes, Abraham en Jezus (vrede zij met hen allen). Dit is zeer zeker niet het geval, omdat de Islaam alle mensen oproept om de God van Noah, Abraham, Mozes, Jezus en alle andere profeten en boodschappers die door Allaah gezonden zijn te aanbidden.

Wat zijn de leringen van de Islaam?

De basis van het Islaamitische geloof is het geloof in de eenheid van Allaah (de Heilige, de Verhevene). Dit betekent dat men gelooft dat er 1 Schepper is die alles in het universum heeft geschapen en dat niets of niemand het recht heeft om aanbeden te worden alleen Hij. Het echt geloven in de eenheid van Allaah (de Heilige, de Verhevene) betekent meer dan alleen simpel geloven dat er 1 God is, in tegenstelling tot 2, 3 of 4. Er zijn veel geloven die in 1 God beweren te geloven en die geloven dat er 1 schepper van het heelal is. De Islaam verwerpt het gebruik van alle tussenpersonen tussen Allaah (de Heilige, de Verhevene) en de mens en staat erop dat mensen Allaah (de Heilige, de Verhevene) direct benaderen en alle aanbidding voor Hem bewaren. Moslims geloven in alle schone Namen en meest voortreffelijke Eigenschappen van Allaah de Almachtige waarover Hij of Zijn boodschapper ons kennis hebben gegeven in Zijn Woord (de Koran) of in de Profetische Tradities.
    De essentie van het valse is de bewering dat Allaah (de Heilige, de Verhevene) niet direct met Zijn scheppingen kan afrekenen en hen kan vergeven. Door de last van deze zonde te benadrukken, evenals het beweren dat God je niet direct kan vergeven, brengen de valse religies mensen tot wanhoop van de genade van Allaah (de Heilige, de Verhevene). Wanneer zij ervan zijn overtuigd dat ze Allaah (de Heilige, de Verhevene) niet direct kunnen benaderen, kunnen mensen misleid worden om de verkeerde Goden om hulp te gaan vragen. Deze “valse Goden” kunnen verscheidende vormen aannemen, zoals heiligen, engelen, of iemand waarvan wordt beweerd dat hij de “Zoon van God” is of “God Zijn lichaam”. In vrijwel alle zaken, (degene die aanbidden) bidden tot of zoeken hulp bij een valse God beseffen het niet, en noemen het een “God”. Zij beweren te geloven in 1 Almachtige God, maar beweren ook dat zij bidden en andere aanbidden naast God alleen maar om hen dichter bij Hem te laten komen. In de Islaam is er een helder onderscheid tussen de Schepper en de schepsels. Er is geen dubbelzinnigheid in goddelijkheid alles wat geschapen is verdient het niet om aanbeden te worden alleen de Schepper is het waard om aanbeden te worden. Sommige religies denken ten onrechte dat God deel is uit gaan maken van zijn Schepping, en dit heeft ertoe geleid dat mensen iets kunnen aanbidden dat geschapen is om hun Schepper te bereiken.
    Moslims geloven dat Allaah (de Heilige, de Verhevene) Uniek en omvangrijk en het verstand te boven is –Hij heeft geen “Zoon” of partners-. Moslims geloven dat Allaah (de Heilige, de Verhevene) niet verwekt noch verwekt is -niet literair, zinnelijk, metafoor noch fysiek-. Hij is absoluut Uniek en Eeuwig. Hij heeft controle over alles en is perfect in staat om Zijn Oneindige Genade en Vergiffenis te verlenen aan wie Hij wil. Daarom wordt Hij de meest Machtige en Meest Genadevolle genoemd. Allaah (de Heilige, de Verhevene) heeft het Universum geschapen voor de mens, en Hij wil het beste voor de mensheid. Moslims zien alles in het Universum als een teken van de Schepping en weldadigheid van Allaah (de Heilige, de Verhevene). Het geloof in de Eenheid van Allaah (de Heilige, de Verhevene) is niet alleen een concept. Het is een dynamisch geloof dat effect heeft op iemand zijn zicht op de mensheid, maatschappij en alle aspecten van het leven.

Bron

Voor meer informatie over, Check

15. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Appie = Salafist ?

16. Appie

Appie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben moslim. Selefie beteken: je volgt het boek (koran) en de soennah volgens het begrip van de selefoe saalih (de vrome voorgangers, dat zijn de mensen die in de tijd van de profeet mohamed vrede zij met hem hebben geleefd.)

Selefie is om onderscheid te maken tussen de dwalingen niet om dwalingen te veroorzaken...(de naam salafist wordt jammer genoeg misbruikt door bepaalde mensen, tegenwoordig zegt die persoon, ik ben moslim, terwijl ze onschuldige mensen vermoorden(wat niet toegestaan is, zulke mensen zijn gewoon terroristen), zie o.a. link over terrorisme.

Lees deze 2 artikelen, Opheldering van veel voorkomende misverstanden over de benaming Selefieyah! en laat het me maar weten als je het gelezen hebt;).

Nr.1

Nr.2

Een aantal artikels dat terrorisme niet van de islaam is, terrorisme is niet toegestaan.

Klik

17. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dus ;) , maarja het is maar een label en hoe je het gebruikt moet je natuurlijk zelf weten.

18. Appie

Appie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is maar 1 weg voor de Islaam (zoals elke religie, het zijn de mensen die erna komen die er dingen toevoegen) het is niet rechts noch links maar tussenin en dat is de weg waar de profeet vrede zij met hem en de vrome voorgangers op waren en wij (de moslims) moeten hen volgen, want zij zijn de zuivere generatie. Hedendaags heb je veel groeperingen/sekten, die volgen niet de Islaam maar alleen hun begeertes!

Hopelijk wordt het een beetje verduidelijkt, want veel dingen worden misbruikt ben jij zelf gelovig....?

19. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Elhamdulillah :)

20. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Marx is opium voor het linkse spul dat 'anders' wil zijn.
    Hiermee sla ik de spijker precies op z'n kop.

Ik? Ik geloof wel in God, maar ik ben wel iemand die constant vragen stelt bij het geloof in God, net zo als ik kritisch ben ten opzichte van de Evolutietheorie. Ik bid (niet voor m'n eten trouwens) wel elke dag en ik lees af en toe de Bijbel. Voor de rest discussiër ik wel eens met mijn ouders, die wel actief Christen zijn. Ik heb daar geen moeite mee, en mijn ouders dringen hun geloof niet op, zij vinden dat ik voor mijzelf kan bepalen wat ik geloof, alhoewel zij wel hopen dat ik hun geloof aanhang (Protestants btw -).

Dat is niet helemaal juist. Moslims geloven niet in een God die een zoon kan geven (Jezus) en daarom is de God van de moslims in die zin niet de God van de Christenen. Overigens geloven de Joden wel in de komst van Jezus, alleen hun ogen moeten nog geopend worden. De moslims weet ik het niet van, de Koran is mij onbekend
    Het Christendom waarschuwt voor valse profeten en volgens sommige Christenen is Mohammed er een, zo als er nog velen komen.

Deel Deze Pagina