1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dan kan je ook de bijbel niet volgen omdat die geschreven is door een groep van mensen die namens god spreken .
    Er is géén enkel bewijs dat die zogenaamde woorden van god , wel degelijk door god zijn uitgesproken .
    Het is géén toeval dat de beroemde dode zee rollen die ze gevonden hebben , en die al gedeeltelijk ontcijferd zijn in géén geval mogen openbaar gemaakt worden , en dit zal wellicht aan het feit te wijten zijn dat het waarschijnlijk te veel zal verschillen met hetgeen de bijbel verkondigt.

2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Niet namens God, maar via God :)

Geen bewijs, enkel vertrouwen.

3. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Dat als je om je heen kijkt (in de natuur of ruimte of waar dan ook) er kunt zien dat alles geschapen moet zijn? dus daar uit kun je zien dat er een God moet zijn! Maar door de natuur weet je natuurlijk niet welke god en daarom is er de Bijbel?

4. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is de projectie van je eigen vaardigheden/mogelijkheden op de wereld. Je wilt de wereld en de complexiteit van de wereld terugbrengen tot menselijke maatstaven en dus gebruik je 'een god' om dat te doen. (paradoxaal genoeg). Want er is natuur en die natuur is zo comlex dat ze een schepper vooronderstelt; echter de schepper is een menselijk begrip. De mens is de enige in de natuur die kan scheppen en dus denkt ze ook in die termen. Hier ligt de kiem van de godsdienst: god maakt niet de mens naar zijn evenbeeld, maar de mens maakt een god naar zijn evenbeeld.

Laatst bewerkt: 1 jun 2005
  5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Eigenlijk vind ik 'geloven' maar een beetje suf. Alsof mensen dat echt nodig hebben om te kunnen leven, want zo lijkt het soms (imo).

Waarom kunnen we niet gewoon accepteren wie en wat we zijn zonder daar verder de hele tijd vragen bij te stellen?

Waarom kunnen we niet gewoon accepteren dat er een aardbol is en dat daar leven op is zonder daar verder de hele tijd vragen over te stellen?

Persoonlijk denk ik liever vooruit dan achteruit.

Bovendien heb ik wel wat beters te doen dan de hele tijd god bedanken voor elke boterham of elke positieve gebeurtenis in mijn leven.

En als ik God zou zijn (even aannemend dat Hij zou bestaan) zou ik ziek worden van al die bedankjes en gebeden aan m'n kop de hele dag. :+

Waarom bidden mensen eigenlijk? Alsof het maar iets uitmaakt. Sommige mensen bidden zich helemaal suf, en die worden platgereden door een bus. Andere mensen bidden nooit die maken het helemaal.

En dan is het zeker zo dat de een in de hemel komt en de ander niet...

Nog zoiets moois 'de hemel'. Wat is het leven hier dan? Een soort proef periode of je wel aangenomen kan worden in de hemel? Een soort stage? 8) Waarom dan niet gelijk allemaal naar de hemel denk ik dan. En als iemand zich misdraagt gooi je die er toch uit? En dan wel naar de aarde, en niet naar de hel ofzo, wat ja we moeten mensen natuurlijk wel nog een kans kunnen geven. Een kans om weer normaal te kunnen functioneren in de (hemel) maatschappij. Doen we nu immers ook...

Ik snap niet dat mensen dit allemaal zomaar kunnen geloven... Maar goed, dat ben ik maar. Zo heb ik nog een lading dingen, maar ik krijg er weer ff zere vingers van..

Juist. En dat is dan ook precies de arrogantie van de mens.

6. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niet arrogant, ik begrijp het wel. Het is slechts een poging om de wereld te begrijpen en er zin aan te geven. Ik doe dat ook nog elke dag, alleen met andere middelen dan een religie. Ik vind het juist enorm suf als je geen enkele vraag stelt over wie en wat je eigenlijk bent.(Ik denk dat, dat op lange termijn ook niet is vol te houden) Ik kan de aantrekkingskracht van het geloof ook wel begrijpen, als je niet gelooft heb je eigenlijk geen enkele zekerheid. (Ja, de zekerheid van de wetenschap, maar dat is een immer veranderende zekerheid, drijfzand.) Het leven is zo prachtig simpel bij de gelovigen: 'we hebben een boek en daar staat het in!'

7. ach, de mens ook. god moet eens dringend ingrijpen }:]

EDIT//: dat heeft ie eigenlijk al gedaan: paar maanden geleden: orkaan ivan brak grote schade toe aan servers van world of warcraft...toeval,
    nee hoor 8)

Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2005
  8. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe probeer je de wereld dan te begrijpen? Het lijkt me toch verdomt moeilijk om echte zingeving te putten uit iets wat niet op zijn minst spiritueel is.

9. hoezo verdomd moeilijk :confused:

10. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik veel gelovigen hoor praten of interpreteren wordt het steeds meer duidelijk waarom ik niet geloof! :'-(

11. tja, ik geloof ook niet zo erg, maar geloof is eigenlijk maar een smoesje van de mens om de ware aard van bv: bliksem te verbergen.

12. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, klopt. Ik hou het dan ook bij begrip van de wereld, de zingeving laat ik voor wat het is. Ik geloof niet dat het leven een bepaalde zin heeft.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Sure jo , lees dan genesis eens een keer goed , hoofdstuk 7 waar het fantastische verhaaltje van de zondvloed verteld wordt .
    Noah met zijn vrouw , zonen en de vrouwen van die zonen samen in de ark met van alle reine diersoorten 1 paar en van alle onreine diersoorten 1 paar.
    Moet trouwens nogal eens een bootje geweest zijn .
    40 dagen en nachten regen , het water bleef stijgen tot boven de hoogste berg , zodat alle levende wezens die buiten de ark waren omkwamen , en de vissen dan , die leven in het water , wel grappig dat de bijbel deze even vergeet.
    Na zeven maanden ronddobberen kwam de ark op de berg ararat te liggen.
    en in de tiende maand kwamen de bergtoppen terug boven water .
    Nog eens 40 dagen later liet hij een duif los die echter terug kwam zonder land te zien .
    En nog eens zeven dagen later liet hij een andere duif los en die kwam met een groen olijfblad in de bek tegen de avond terug ,het teken dat het water in de aarde weggezakt was.

Even serieus nu , dit beknopt verhaal uit de zondvloed is toch totaal ongeloofwaardig , 8 mensen en duizenden dieren die méér dan 11 maanden op zee ronddobberen , wat hebben zij ondertussen gegeten aangezien ze elkaar niet mochten opeten , en dan op de eerste dag dat het water weg is komt die duif met een groen olijfblad aanzetten .
    En met zulke overdreven bombastische onzin willen ze de mensen doen geloven in een almachtige god .
    Trouwens , de turkse regering wil niét dat er onderzoekers op expeditie trekken naar de berg ararat om op zoek te gaan maar de ark van noah.
    En weet je waarom?er ligt helemaal niets bovenop die berg.
    Vroeger kon je de domme mensen angst aanjagen met zulke verhalen , maar de moderne mens begrijpt véél meer van de natuur en de bewegingen van de aarde zelf , om te weten dat een aardbeving of een tsunami niet de toorn van god zijn , maar wel een gewoon natuurkundig fenoneem.

14. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    so be it! :cool: _0/

15. THE GAME

THE GAME GAME OVER! GUNIT!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad niemand mag die berg op omdat het een oefenterrein is voor het leger. Maar er is al lang aangetoond dat daar resten van een boot liggen die de afmetingen van de ark hadden.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ gabb , het is al zover gekomen dat ik, niet gelovige met mijn neus in de bijbel duik om mijn argumenten kracht bij te zetten .
    En ja , ik heb een bijbel , nog een overblijfsel uit de tijd toen ik er nog in geloofde. :+

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    hahaha , wie heeft wat aangetoond , pure speculaties ja , een berg als oefenterrein voor het leger , laat me niet lachen.
    Gewoon een goedkoop excuus van de turkse overheid ja .
    En onderzoekers zouden best wel onder begeleiding van militairen die berg opkunnen . _0/

18. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0

;) haha bedenk maar zo: het is voor een goed doel! Het is toch lachen, dat men gelooft dat er ooit resten van een boot zijn gevonden die de afmetingen van de ark zouden hebben????? Zelf nooit gezien maar aangenomen omdat een gelovige het zegt. En nu als oefenterrein voor het leger? Dat is een legitiem excuus om ervoor te zorgen dat mensen zich niet verder af gaan vragen waarom ze daar niet mogen komen! Tja, ik geloof ook ergens in; In het feit dat ik dit dus onzin vind.

19. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Je bedoelt dit. Het klopt, dat er ooit iets is gevonden, wat leek op een boot, maar wat et nou eigenlijk was werd niet echt duidelijk.

Ik kan me wel een documentaire herinneren op National Geographic, dat een aantal wetenschappers beweerden, dat ze hadden bewezen, dat er tegen het einde van de laatste ijstijd een enorme overstroming is geweest, dat een grote invloed heeft gehad op het gebied rondom de Zwarte zee en dat de Zwarte zee voorheen een meer was, dat door deze overstroming een gedeelte van het huidige Turkije werd doorklieft en dus via de Bosporus verbinding kreeg met de Middellandse Zee. Het laatste is niet zo moeilijk voor te stellen eigenlijk als je kijkt waar de Zwarte zee zich bevindt.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yes milady , alhoewel heeft zich er in de streek eens een klein zondvloedje voorgedaan , maar dat was niét het fiasco dat in de bijbel beschreven wordt.
    Nu verbindt de straat van de bosporus de middellandse zee met de zwarte zee , maar onderzoek heeft uitgewezen dat dit vroeger niét het geval was .
    De middellandse zee eindigde in de straat van de bosporus slechts gescheiden door een wal van de zwarte zee .
    Op een gegeven moment werd deze barriere verbroken door de hoge druk van de middelandse zee tegen deze barriere en zo begon het water van de middellandse zee in de zwarte zee te stromen , zodat het peil van de zwarte zee almaar hoger kwam te liggen en de mensen die daar toen woonden steeds verder weg en naar hoger gelegen gebieden moesten trekken om aan het water te ontkomen.
    Onderzoekers hebben restanten van gebouwen gevonden onder het huidige waterpeil van de zwarte zee die deze beweringen staven .
    Het is voor de onderzoekers dan ook zo goed als vaststaand dat dit feit in de bijbel beschreven wordt als de zondvloed . ;)

Deel Deze Pagina