1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: kijk daar hou ik nu van! Kennis van zaken hebben. En die heb je!
    Voor nu ga ik maar slapen, reageer morgen wel weer. Ik moet bekennen dat ik niet vaak zo veel bezig ben met het geloof, en ik geloof niet eens! Straks droom ik e nog van! O-)

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@ Glue ,deze foto klopt niet , dit is een foto van een zogenaamd object dat in een vallei ligt tussen de bergen .
    Volgens de bijbel is de ark gestrand op een bergtop , aangezien ze eerste gestrand waren alvorens dat de bergtoppen terug boven water kwamen.
    Ten tweede in niets valt daaruit af te leiden dat het om een vaartuig gaat.
    Ten derde , het is via een sattelietfoto ,dat die zogenaamde ontdekking gedaan is .
    ten vierde , stel dat het inderdaad de ark is, dan zou de turkse overheid dit al wel juichend aan de rest van de wereld laten zien hebben .
    Wat de zondvloed betreft je tweede stel foto's laten het héél goed zien , dat er in de beweringen van de wetenschappers een grote waarheid schuilt.
    Dat door de verhoging van het middellandse zeepeil het water langzaamaan over die natuurlijke scheiding tussen de middellandse zee en de zwarte zee begon te lopen tot uiteindelijk de bres geslagen werd die nu de verbinding van de middellandse zee via de straat van de bosporus met de zwarte zee vormt.

3. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Er zijn inderdaad meerdere foto's. Hier nog twee.

Ik beweer ook nergens, dat dit de ark is ;)

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat verhaal van de Ark moet toch ook ergens op gebaseerd zijn. Het zou best kunnen dat het stamt uit een mythe over bootresten op die berg die de dorpsbewoners van vader op zoon doorgaven. :D

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Yep , het zal wel érgens op gebaseerd zijn , alléén niet op het verhaaltje van de bijbelse zondvloed .
    Wat de wetenschappers beweren over de doorbraak van de middellandse zee naar de zwarte zee , dat is het eigenlijke verhaal van de zondvloed .
    Doordat het hogere waterpeil de dam tussen de middellandse zee en de zwarte zee deed bezwijken stroomde het water de zwarte zee in , zodat het waterpeil in de zwarte zee bleef stijgen.
    De mensen die hier rond woonden moesten almaar verder weg en hogerop vluchten om aan het wassende water te ontkomen , en het is hun verhaal dat van generatie op generatie doorverteld is totdat het in de bijbel in de legende is getreden als de zondvloed dank zij een schrijver die er nog het nodige bij heeft gefantaseerd .
    Hij zegt het water reikt tot boven de hoogste bergtoppen , en de hoogste zijn meer dan 8000 meter hoog , en dan trekt het water weg en wordt de aarde weer zichtbaar.
    Nu mijn vraag , waar is al dat water dan naar toe?. :cool:

Laatst bewerkt: 2 jun 2005
  6. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja, waar is dat water naartoe? Ik heb nagedacht en nagezocht maar vind het antwoord niet!

7. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Aanstaande dinsdag komt om 23:30 op Nederland 3 het programma: God bestaat niet. Mij lijkt het wel een interessant en grappig programma waarin het geloof (opium voor het volk zoals Marx het ooit zei) zowel op een wetenschappelijke als humoristische wijze wordt ontkracht.

Korte inhoud van het programma:
    Paul Jan van de Wint praat met zes vooraanstaande wetenschappers over het gevaar, de functie en de absurditeit van het geloof. De uitzendingen worden ingeleid door TV Dominee Muntz en de gesprekken worden afgewisseld met absurdistische bumperfilmpjes over de verschillende aspecten van het geloof.

hier kan je meer van de makers en het programma vinden

8. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Programma om alle geloven en gelovigen zwart te maken en af te zeiken. Laat mensen toch geloven en maak een goed programma..

9. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Nee het is een programma om de absurditeit en belachelijkheid van geloof aan te tonen. Kritiek op geloof is iets waar gelovigen zeer moeilijk mee om kunnen gaan(helaas) en humor is een ideale manier om die kritiek te uiten. Op Fascisten mag je toch ook kritiek hebben? die doen eigenlijk weinig anders dan gelovigen(indoctrineren) en ik weet wel zeker dat het geloof meer doden op zijn naam heeft staan.

10. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Humor is een apart begrip :+
    Maar ik hou er wel over op, ik kijk gewoon niet :cool:

11. THE GAME

THE GAME GAME OVER! GUNIT!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zou jij het vinden als er een programma wordt gemaakt over je vader waarin hij volledig en onterecht wordt afgekraakt?
    Laat iedereen in hun waarden, wat schiet je met zo'n programma op?

12. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    het word een beetje uitgelokt vind ik .Worden homo`s in hun waarde gelaten ? worden mensen die niet geloven voor het zelfde als een wel gelovige aan gekeken ? en als ik dan toch in "mijn" waarde gelate word waarom staat dan ieder jaar weer een jahova aan de deur in de hoop mijn "verloren" ziel te redden ?

edit : en wat is er mis met de vinger op de zere plek van het geloof leggen > gebeurt niet alleen met het christelijke geloof maar ook met de islam (in mijn ogen)

Laatst bewerkt: 4 jun 2005
  13. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben niet gelovig.

14. THE GAME

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je iedereen in hun waarde moet laten ook homo's en als christenen dat niet doen dan is dat fout. Maar is kwaad met kwaad vergelden de beste oplossing? Omdat een deel van de christenen wat tegen homo's hebben, moet je het geloof dan maar belachelijk maken, wtf schiet je daar mee op? NIETS!!!

En voor jehova's moet je respect hebben. Ik ben ook niet dol op ze als ze voor mijn deur staan. Maar toch heb ik respect voor ze, want ze staan daar niet voor hunzelf maar voor jou! Hun hebben een bepaalde vizie en denken dat jij naar de hel gaat als je niet geloofd, wat hun geloven. Dan is het toch mooi dat ze het aan jouw willen vertellen en dus wat voor jou overhebben?

En als je had gekeken naar de foto bovenaan de pagina dan zie je dat het niet gaat om de vinger op de zere plek te leggen. Maar het gaat erom om iets belachelijk te maken en dat vind ik fout. Je schiet niks met dit programma op en ze doen veel mensen verdriet met zo'n programma en waarom???

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    de manier waarop hier de vinger op de zere plek legt is niet de beste.Maar het gebuert in mindere mate ook in cabaret (het "zwart" maken van een geloof) verder doel ik niet op jouw met geen respect hebben voor "anderen" maar meer het geloof in het algemeen.Verder heb ik respect voor iedereen die wat overheeft voor een ander maar de manier waarop een jahova dat doet......And whatabout jesus christ superstar (de film) gebeurt ook zoiets dergelijks in

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Is het zo'n probleem dat die mensen met wat humor hun probleem duidelijk willen maken? Ik vind het een beetje belachelijk. Gelovigen mogen wel vollop "goede" programma's uitzenden over hun geloof, óverdag. :confused:
    Als voorbeeld geef ik het EO-jeugd programma Mir@kel, volgensmij komt het niet meer. Maar het was een programma waarin kinderen vertelden over problemen en hoe die werden opgelost door een mirakel, uiteraard van God hè. En in een aantal wat oudere EO-jeugd programma's gingen ze op basischolen met in-God-gelovende allochtoonse kinderen (al waren ze oorspronkelijk van islamitische afkomst) praten met niet-gelovende klasgenootjes om hen dan vervolgens om te praten.
    Maar als er eens een keer een programma tegen geloof wordt gemaakt, wordt dit weggestopt op een tijdstip van 23.30 en mag het weer niet. :confused: Men moet er niet zo zwaar aan tillen dat hun boodschap met humor wordt vertelt i.p.v. een documentaire-vorm.

Laatst bewerkt: 4 jun 2005
  17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Laatst bewerkt: 5 jun 2005
  18. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    vink wel een goede beschrijving en kan ik me ook wel invinden .MAar een beetje humor is nooit weg toch maar het over 1 kam scheren is zoiezo fout (

19. THE GAME

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van christenen.
    Ik durf te wedden dat meeste echte christenen (je bent geen christen als je elke zondag in de kerk zit) niets tegen homo's hebben. Maar je hoort alleen de mensen aan het woord die wel tegen homo's zijn en waarom? Omdat dat nieuwswaarde heeft, als je als gelovige zegt dat je niks tegen homo's hebt dan kijkt niemand daar van op, maar wanneer je wel iets hebt tegen homo's dan wordt het breed uitgemeten in de media. vaak presenteren de mensen die dat zeggen alsof ze alle christenen vertegenwoordigen en dan gaat het fout naar mijn mening

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Jij hebt je punt , inderdaad , maar dan moet er van onderaf druk komen om die scheve situatie recht te zetten , en dat precies gebeurd spijtig genoeg niet.
    De gelovigen hebben nog altijd schrik van mijnheer pastoor.

Deel Deze Pagina