1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Geologie] De wereld in de toekomst

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XBOXLIVE!, 28 sep 2003.

1. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat ben ik ook met je eens, maar het gaat mij erom dat de continenten in de komende 100 jaar echt niet van plaats gaan verwisselen, om het maar extreem te zeggen.

Ik heb het dus over een periode van 100 jaar, niet meer!

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Continenten zullen inderdaad niet enorm verwisselen. Waar we ons meer zorgen om moeten maken is dat de mensheid in zo'n 150 jaar zo'n 75% van de natuurlijke hulpbronnen heeft opgestookt. Dat zal wel degelijk invloed hebben op het klimaat

3. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

We hebben het hier niet over continentele verschuivingen, maar over waar de aarde mogelijk met water bedekt zou kunnen worden. Nederland zakt alleen maar verder weg, en jij laat zoals vele anderen weer het feit van ''pole shifting' weg.

4. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    maar hij heeft het toch niet over de verschuivingen die zich op de aarde afspeelden, hij heeft het over het stijgen van het waterpijl, dat zijn volgens mij toch 2 heel verschillende dingen

terwijl ik toch denk dat deze kaartje toch wel aargig kennen kloppen, alleen 100jaar is wel erg overdreven als je het aan mij vraagt.

5. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

100 jaar is niet overdreven als je realiseerd dat de aarde ook nog wegzakt...

6. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Als dit gebeurt wordt het aardig druk op dat kleine stukje land dat dan nog over is.:eek:

7. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Dit was een reactie op een andere post van XBOXLIVE!, niet die van de topicstarter. Ik heb die post hieronder maar ff gekopieerd.

Ten eerste stijgt het zeeniveau wel snel (denk maar aan het feit dat het de komende eeuw wel zo'n 4m kan gaan stijgen), en ten tweede laat je een belangrijk feit weg. Zoals ik al eerder zij speelt 'pole shifting' ook een erg belangrijke rol. Pole shifting is een lopend process waarin de korst van de aarde verschuift, ook wel 'Earth Crust Displacement' genoemd. In dit process verschuiven verscheidene stukken aarde, dit kan in horizontale, maar ook in verticale positie gebeuren. De gevolgen zijn dat bepaalde delen van de aarde als het ware wegzakken, of de zee in glijden. Dit proces werd namelijk in gang gezet toen de Fransen Atomische experimenten op de Stille Oceaan uitvoerden. Hierbij golfden trillingen door het water het land in, en brachten als het ware de 'poles' van de aarde in onbalans. Vandaar al deze verschuivingen. We merken het nog niet zozeer, maar dat zal snel veranderen. Denk daarbij maar aan John Cartneys (geobioloog) theorie: 'The earth is just a layer of crusts, and those crusts have been set into an unstopable motion'...

Denk daar maar eens goed over na..

8. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog nooit van dat pole shifting gehoord......

bovendien is ook het broeikas effect nog niet eens bewezen

9. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Daarom, het blijft toch allemaal speculeren. We merken het tegen die tijd vanzelf wel.

10. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Dan moet je ook niet beargumenteren dat dit volstrekte onzin is!

Het broeikas effect was altijd al aanwezeg!|:- We hebben nu alleen met een versneld broeikas effect te maken, wegens grootte hoeveelheden uitstoot van C02 en CFK's..

11. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    Waar doe ik dat dan???

nogmaals, daar is nog niets van bewezen, overigens, met het broeikas-effect, bedoel ik, en de meeste anderen, de menselijke invloed daarop natuurlijk

12. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Vertel jij me nu dat het natuurlijke broeikaseffect nooit heeft bestaan?

13. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Is dat zo? Er worden nog steeds voorraden natuurlijke hulpbronnen gevonden, en hoe verder de technologie zich ontwikkeld hoe meer voorraden er zullen worden gevonden. Bovendien zullen de 'alternatieve' energiebronnen ook steeds efficienter gebruikt kunnen worden. Dus ik denk dat we ons daar juist minder zorgen om moeten maken.

We hebben het toch gewoon over het toekomstbeeld van de wereld wat betreft het milieu?

Wat bedoel je met de aarde die wegzakt? Ik begrijp niet helemaal wat ik me hierbij voor moet stellen.

Volgens mij vertelt hij jou dat de invloed van de mens op het broeikaseffect nog niet is bewezen.

Het maakt mij overigens niet uit hoe de wereld er over 100 jaar uitziet, dan ben ik toch al dood.......teminste, ik ben er nog steeds niet over uit of ik nou onstervelijk ben of niet:+ .

14. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Het grondwater peil van Nederland zakt elk jaar verder.. Dus zakt de aarde ook..

De mens versterkt het broeikaseffect, en dat is wel bewezen...

15. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    uuuhm, tja......
    ik stel voor dat je eerst eens alle posts goed leest voordat je er op gaat reageren......

en over dat de aarde wegzakt......dat kan alleen als het dus ergens anders hoger wordt....:{ dat kan onder de zee zijn.....maar ik zie niet in waarom het alleen op het "land" zou wegzakken, en allen op de bodem van de zee erbij zou komen....

16. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Bedoel je mij?:confused:

17. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Ieder z'n eigen mening!*)

18. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    nee, ik bedoel XBOXLIVE! dit op nogal vreemde wijze op mn posts reageert.....door ze nogal te verdraaien....

19. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    eh....

het globale waterpeil stijgt uiteraard (ijskappen smelten) en dus zakt de aarde niet, maar stijgt het waterpeil, daardoor lijkt Nederland te zakken...

en sowieso, de aarde die zakt :+

20. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Er zakt maar 1 ding en dat is het niveau en mijn broek:'-( :+

Deel Deze Pagina