1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geweld in openbaar vervoer, hoe aanpakken?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 19 mei 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tja jongens wij leven in een land waar de crimineel meer rechten heeft als het slachtoffer.. En dat geldt in dit geval ook weer.. Die jongens hebben een probleem toch? zijn zielig toch? zal thuis vast niet goed gaan toch? nee die jongens moeten geen straf krijgen die moeten geholpen worden toch? ..........
    Zo zal het wel weer gaan.
    Ik ben van een iets andere mening. Taakstraffen of gevangenis nu.! Alle schade moet verhaald op hun worden, niet nu meteen (want dan zijn hun ouders er verantwoordelijk voor) maar later afgehouden van loon of uitkering. En dan mogen ze ook nog een voor een aan al hun slachtoffers excuses gaan aanbieden persoonlijk. In een groepje durven ze namelijk vaak veel maar alleen zijn het vaak nog lafaards ook.

Dat of misschien moeten we toch maar stenigen gaan invoeren

2. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    Stenigen, geweld, lijkt me geen optie. Gevangenisstraffen voor volwassen moeten verhoogd worden voor de criminaliteiten die ernstige schade aanrichten aan de maatschappij. Jongeren moeten in een knuffelkamp gestopt worden en geleerd worden wat liefde en respect is. Bij herhaling... zelfde straf als volwassenen.

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Werkkampen! Verplichte public service zoals WC's schoonmaken in treinen en stoelen in elkaar lijmen. Dan weten ze wat het is om die troep te maken en hoe zonde het is als het vernield wordt.

Nadat ze het gemaakt hebben, voor hun gezicht vernielen en opnieuw laten doen.

4. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is wel een goede, laat ze maar voelen hoe het is als je spullen vernield worden....maar misschien is het beter om dit met persoonlijke spullen te doen...aangezien ik nogal sadistisch ben :+

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik zal hun vernielen }:]

6. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0

Dat doet me denken aan iets wat ik een jaar of 3 geleden meemaakte.

Mijn zus liep een keer s'avonds door het lokale winkelcentrum en daar werd ze lastiggevallen door een groep "hangjongeren"
    Zeiden ze iets in de trant van ;we gaan je verkrachten en doodneuken trut!!!En hebben ze haar ook nog achtervolgd ,maar ze kwam veilig thuis.
    Dus m'n vader en ik horen dat dus wij met z'n tweeen erop af met een hamer en een grote engelse sleutel,gaven ze een grote bek nog ook.

Dus hebben we er flink oplos geslagen en heb die gasten daar nooit meer gezien.

Go,Go Zero tolerance!!!!!

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    _O_ _O_ _O_ Kijk jou moeten ze ridderen in de orde van oranje nassau. Wat een held _O_. Als je de politie had gebelt hadden ze geen reet gedaan en hadden hun niks geleerd _O_

8. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    whoooo whay to go_O_

Maar inderdaad, het klinkt tragisch, maar het oog om oog, tand om tand principe werkt wel het best.

Ik heb er zelf nooit zo´n last van moet ik eerlijk zeggen
    }:]

9. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    mij vallen ze ook nooit lastig en zelf ben ik het ook nooit,maar als ik zie of hoor dat iemand famillie/vrienden lastig valt moet je wel iets doen.Als het jezelf gebeurt wil je ook dat iemand je bijspringt.
    En als iedereen nu mensen helpt zie je dat gezeik ook minder (ik zeg nu ook weer niet dat je altijd met de hamer en sleutel op pad moet)maar doe in iedergeval wel iets.

10. NeowulF

NeowulF Nightwulf

Leuk Bevonden:
    0
    Man, balen dat ik nog maar zo jong ben (14jr),anders zou ik zulk tuig ook wel een petit lesje willen leren met een vriendengroepje...
    Maar ik loop al vanaf m'n 12e met een mes(nee, niet zo'n mini-zakmessi,meer een soort dolk met een slot erop dat ie niet kan terugklappen) op zak, mocht ik dan toch nog in de trein lastig worden gevallen, ik zit namelijk in holten op school.Niet dat ik dr iemand mee wil killen, meer van ''laat me met rust jah?''
    Waar gaat het heen met de jeugd van tegenwoordig...:{

Laatst bewerkt: 20 mei 2003
  11. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon zelf in Amsterdam West, dus dan begrijpen jullie vast wel waar de meeste bewoners vandaan komen (of hun ouders).
    Hier stikt het van de hangjongeren...van het grootste gedeelte heeft niemand last, natuurlijk zijn er bepaalde snuiters die wel de boel een beetje uitdagen.
    Dat flikken ze nooit als ze alleen zijn, maar met groepjes vanaf 4 man ofzo...
    Op straat, in de bus, tram, trein etc.etc. dat maakt verder niet uit.
    Ze voelen zich inderdaad sterk omdat ze er niet alleen voor staan.
    De meeste mensen voelen zich bedreigt en houden hun mond dicht of lopen weg...ik dus niet !
    Ik ben niet bang voor ze, dat komt waarschijnlijk omdat ik allang geen tiener meer ben en het nodige al heb meegemaakt.
    Dus weet ik ook dat het weinig nut heeft als bijvoorbeeld de politie erbij komt om de jongens op hun vingers te tikken...is de politie weg dan begint het spelletje weer van voor af aan.
    Ze hebben het afentoe ook op mij gemunt of iemand die zich in mijn omgeving bevind, maarja, als ik de gene met de grootste bek een knal geef is het gelijk rustig.
    Ik heb het al een paar keer meegemaakt, maar ik ben er zeker NIET op uit om zomaar mensen neer te rossen...absoluut niet.
    Helaas kan het in mijn geval niet anders want met bekvechten word ik steeds linker en als ze een 'slachtoffer' zien blijven ze doorgaan...dus...
    Hoe de regering dit probleem wil oplossen zal me een worst wezen...als het bij mij gebeurt, waar ik op dat moment dan ook ben, gaat de beuk erin.
    Een andere oplossing kan ik zo gauw niet bedenken.

12. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Bij het lezen van dit draadje bekruipt mij toch een onaangenaam gevoel.

Veel gehoorde kreten van oog om oog tand om tand en het uitermate rechtse adagium 'zero tolerance' zullen mijns inziens niet uitmonden in een vreedzame samenleving, sterker nog de zaken worden met dit soort termen behoorlijk verhard.

Als dan voorzorgsmaatregelen zoals deze worden gepost ...

.. wordt het hier bijna 'de Nederlanden, staat van de verenigde staten'. In dit land (de VS ja) heeft een beetje zichzelf respecterend burger een gun. Zoals in de quote wordt omschreven geen mini-gunnetje, maar een KANON. Heeft men deze voor handhaving van de wet? Nee zal elke VS-burger antwoorden, maar om jezelf en je eigendommen te beschermen.

Oftewel zoals de aandachte lezer heeft kunnen invullen. Je hebt daar een gun voor het geval dat je buurman gek wordt en begint te schieten, dan heb je in iedergeval een antwoord.

Ik denk niet dat dat de weg is welke wij Nederlanders moeten gaan bewandelen.

13. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    soms vragen die bestuurders er gewoon om, met hun stoere houding en praatjes. ik heb er nog nooit een op zn bek geslagen maar misschien komt er wel zo'n dag.

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Leuk praatje. :) maar dat is wat ik zo vaak hoor, en ook wat bijvoorbeeld pim zo vaak hoorde. Ja je moet het goed oplossen via de politie etc. In de praktijk zie je gewoon dat het niet werkt.

Ik ben ook niet voor wapenbezit. Maar waar ligt je grens? Hoe zou jij het vinden als je oma bedreigd wordt? Als zometeen je dochter niet meer veilig naar het zwembad kan zonder aangerand te worden? Als je een beroep als conducteur wordt en keer op keer met dezelfde gasten wordt geconfronteerd en dus ziet dat het rechtssysteem faalt. Wat kunnen we dan nog doen? Dan krijg je inderdaad dat mensen zelf maar iets gaan doen en daar ben ik in dit stadium zeker voor. Ik heb TOTAAL geen tolerantie meer met zulke personen dus Zero Tolerance is zeker op zijn plek.

15. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Ugamer heeft gelijk het gaat hier niet om gasten die 1 keer de fout in gaan maar om gasten die meerdere keren de fout in zijn gegaan en waarschijnlijk ook wel eens met de politie in aanraking zijn geweest.Helaas schijnt daar maar 1 ding tegen te helpen.......HARD AANPAKKEN.......dus ZERO TOLERANCE.

En geloof me het helpt nog ook.Maar ja d'r zijn mensen die klaarkomen bij de gedachte aan welzijns medewerkers en wat al niet meer dus worden er blikken vol van losgetrokken.Maar het helpt geen ene fl*kker.Mensen doe wat voordat het te laat is.

16. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Het moet ook opgelost worden via de politie. Maar op een andere manier als nu, want dit gaat inderdaad niet goed zo. Maar waar het eerst moet veranderen is in de politiek (heb hier wel weinig hoop op), want zo lang die lui maar niet willen snappen dat geweld de enige taal is die deze klootzakken spreken, dan moet de politie optreden met vastgebonden handen. Ga maar na wat er gaat gebeuren als de politie die stations en treinen schoonveegt en het loopt uit de hand, dan komt er waarschijnlijk een of ander onderzoek of de politie niet te ver is gegaan. De politie moet gewoon veel meer bevoegdheden krijgen en de straffen keihard. Al die lui oppakken, desnoods met harde hand, en dan een half jaar de cel in + een boete van enkele tienduizenden euro's. Dit als schadevergoeding voor de slachtoffers + het betalen voor de kosten van het verblijf in de cel. Doe dit een paar weken en moet je eens opletten hoe snel het is afgelopen met het gedonder.

Eigen rechter spelen zal alleen maar tot chaos en wildwest-praktijken leiden en is mijns inzien dus geen oplossing.

17. Die gasten zien de Politie als een lachertje. Dat zijn ze ook door alle regeltjes waar ze zich aan moeten houden.
    Van mij mogen ze er een ME team heensturen in burger. Eentje moet dan in zo'n coupee gaan zitten bij een paar van die pokkeventjes, zodra ze wat flikken blaast hij op z'n fluit en komt de rest eraan gestormd om de hele boel kort en klein te meppen.
    Of er moet gewoon een leipe serialkiller het recht in eigen hand nemen. Die er dan af en toe zo'n kereltje uitplukt om hem vervolgens helemaal kapot te martelen en in stukkies te snijden. Komen die mennekes er op een mooie manier achter wat angst is, en dat ze geen ene flikker voorstellen.

18. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0

Als ouder heb je toch ook een steekje los als je een kind op zo'n manier opvoed, dus ik zie geen reden waarom zij niet OOK een berg geld op mogen hoesten.....zeker als je kind met een grote foto in de krant komt te staan onder de kop "treinterrorist".....

De politie moet aan veel minder regels gebonden zijn, en veel harder mogen aanpakken, bovendien moeten ze het beroep politieman/vrouw veel aantrekkelijker maken......

19. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Damn, je voelt je echt niet goed als je deze thread doorleest. Bijv. Neowulf die al twee jaar met een mes rondloopt omdat hij zich niet veilig voelt...

Ik voel me ook niet prettig als ik langs een groepje hangjongeren in me eentje loop. Maar als een van hun ergens alleen staat is er nis aan de hand.

Hier moet wat aan gedaan worden. Maar hoe?

20. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    hoe we dat oplossen, gister nog zoiets Dergelijks (dus niet precies) erover geschreven in me examen nederlands, kijk daar maar ff als je derbij kan :p

Deel Deze Pagina