Geweld in openbaar vervoer, hoe aanpakken?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 19 mei 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Tuurlijk heb je hier een punt mee.. Maar daar bestraf je dat ventje niet mee. Vaak is een gevangenis straf voor zo'n jochie genoeg om die ouders ook daarmee te bestraffen. Maar wat betreft dat geld vind ik het een betere oplossing om dat ventje er een flinke tijd voor te laten werken.. Laat hem zich maar realiseren dat ie tot zijn 35'ste er nog aan vast zit.

2. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Yup, flink geld dokken is gevoelig. Kun je een hele tijd niet de dingen doen die je eigenlijk wilt doen. Als je een mannetje van 15 5000 Euro moet laten ophoesten, is die voorlopig wel bezig. Voorlopig niet die scooter, nieuwe TV enz waar je graag mee zou patsen.

Eerlijk gezegd vind ik Kobolds aanpak wel erg doeltreffend. Gewoon in een werk-kamp plaatsen en de bende die ze zelf creeren laten reparen/opruimen (evt zelfs van hun eigen geld). Daarna alles voor hun ogen kapot maken, zal ze zeker verontwaardigd maken.

Dat is precies hetgene waar je ze daarna op kunt aanspreken. Waarom zijn ze verontwaardigd? Het is toch de normaalste zaak van de wereld om andermans eigendommen te slopen, en mensen te bedreigen enz?

Hard aanpakken is een vereiste, ze ontsporen al veel te vroeg. Misschien zelfs verplicht in het leger met die gasten (een speciale afdeling die niet direct actief is, want zulke eikels mogen mij niet verdedigen), krijgen ze er wel wat discipline ingehamerd!

3. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk ,en z'n maaten die zullen het ook wel uit hun kop laten om ook zoiets te flikken.

4. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Maar als we als burgers nu toch beslissen om het recht in eigen hand te nemen, dan moet het niet alleen bij wat vervelende kids en crimineeltjes blijven, maar moeten we ook bedrijven die aan bouwfraude doen aanpakken.
    Vandaag was al in het nieuws te horen dat niet iedereen die schuldig is aan de bouwfraude aangepakt zal/kan(!!) worden...dus wat mij betreft mag zo'n bedrijf dan gewoon door wat burgers in de fik gestoken worden.
    Die bouwfraude heeft de maatschappij echt schandaligggggggg veel geld gekost, maar een vrouw als jorritsma, die opeens aan accuut geheugenverlies leidde tijdens de bouwfraude enquette, krijgt vlak daarna wel gewoon een top-baan als burgemeester(!)
    EEN INCOMPETENTE VROUW MET GEHEUGEN VERLIES!!!!

Dit soort praktijken moeten dus OOK aangepakt worden.

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Je ziet het op TV. Een tweetal scholieren hebben ergens een vrouw aangevallen en berooft tijdens een schoolreisje. In dat land gelden wel harde regels en de gasten kwamen een week in cel. Wat doet nederland? die gaat zich 100% inzetten om deze criminelen uit de cel te krijgen. Als ik het was had ik gezegd laat die gasten daar lekker zitten, leren ze tenminsten van.

Maar goed ze zijn alweer vrij en ze zijn er niet eens voor veroordeelt..

6. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ja, nederland is veels te soft...
    deze discussie doet me denken aan die jongen die vorig jaar iemand met een helm had doodgeslagen en daarna rustig was gaan winkelen.......

7. Ja okee, maar volgens mij dacht de politie dat ze dat gedaan hadden. Als het een zekere zaak was geweest zou ik ook zeggen; Laat maar lekker zitten.

8. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Wat dat aangaat zijn er natuurlijk allang bevolkingsgroepen die wel zelf het heft in handen hebben genomen. Hier in A'dam en omgeving mogen wij toch zeker eens in de maand getuige zijn van de een of andere liquidatie :confused: . 'k Geloof niet dat dit bij mij een gevoel van veiligheid opwekt ;) .

Ook het idee dat een willekeurige medepassagier in bijv. de tram steek- of vuurwapens bij zich heeft voor zijn beveiliging geeft mij eerder een onaangenaam gevoel dan dat dit welke vorm dan ook, met de gedachte dat meneer/mevrouw mij bij ongeregeldheden zal beschermen, een gevoel van rust teweegbrengt.

Wat ik in deze thread proef is vooral beschermen van je eigen persoon/groepje en niet zozeer je medemens in het algemeen. Juist deze verregaande vorm van individualisme is naar mijn mening wortel voor ongewenst gedrag. Het is natuurlijk van de zotte dat een relatief kleine groep de wil kan opleggen aan de hele grote meute. Dit kan alleen omdat deze grote meute zich niet als groep gedraagt.

Wanneer de algemene mening is dat restrictie harder moet worden doorgevoerd en straf in het algemeen moet worden verzwaard, denk dan wel na over de wijze van handhaving en straffen.

Wanneer deze handhaving door een andere dan de politie wordt uitgeoefend zal deze naderhand niet meer controleerbaar zijn. Oftewel je krijgt een welles nietes spelletje wie nu slachtoffer danwel dader is, een echt wild westen.

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Gewon grotere politiemacht en al die flikkers oppakken.

Van mijn part maken ze een soort avondklok of een regel tegen hangjongeren die bijvoorbeeld met 10 man elke dag op het station rotzooi trappen. Ga je alsnog buiten staan en niet hangen in een van de 5000 hangplekken die er al zijn dan wordt je opgepakt.

Deel Deze Pagina