1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gewelddadige films maken maatschappij veiliger

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door voog, 7 jan 2008.

  1. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zou dit dan ook voor games moeten gelden...
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dus eigelijk moeten we zoveel mogelijk tijd doorbrengen in de bios? Mwha word een duur geintje. :p Beetje zinloos onderzoek eigelijk, hier geld 'zolang ze maar van straat zijn is er niks aan de hand' no shit sherlock.
     
  3. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de neiging om geweldsmisdrijven te plegen dan? ;)
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Haha nee hoor, ik ben uit mezelf een vredelievend persoon. Maar ik kan me wel iets bij dit 'onderzoek' indenken. En ik vraag me dan ook af hoelang die onderzoekers erover hebben gedaan totdat ze tot de conclusie kwamen... geef de kids (jonge mannen) wat te doen, zorg dat ze van straat zijn en het misdaadcijfer gaat vanzelf omlaag, idd hetzelfde geld voor games, uitgaan etc.
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Geweldadige films maken de maatschappij niet geweldadiger nog veiliger. Het maakt de maatschappij hersendood en ongevoelig.

    Individuen die van nature al niet zuiver zijn zullen inderdaad beinvloed kunnen worden door geweld op tv terwijl anderen het vanwege de uitlaatklep juist geen agressie meer voelen in zichzelf.

    Maar beiden worden ongevoelig voor leed, bloed en gore. We kijken nauwelijks meer op van iets en het boeit de meeste mensen ook niet.
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik val dan onder de laatste categorie volgens jou, maar in real life ben ik toch absoluut niet een ongevoelige klootzak hoor. :emo: Mijn dvd kast bestaat bijna alleen maar uit horrors, thrillers etc. Ik ben het wel met je eens dat mensen die al gevoelig zijn voor geweld, heel makkelijk dingen uit films op pakken en ze in real life soms ook toepassen.

    Maar dan nog vind ik dat niet de schuld bij de film makers ligt mocht er een misdaad plaatsvinden, de verandwoordlijkheid ligt bij de gebruiker/kijker/ouders.
     
  7. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    En dit geldt niet voor geweldadige spellen? Ik noem een Gears of War (uit jouw gamelist)
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Om echt goed te vergelijken moeten ze hetzelfde onderzoek ook doen bij niet-gewelddadige films. Wanneer er dan dezelfde afname van misdaad is, ligt het er dus alleen maar aan dat mensen in de bios van de straat af zijn. Dat heeft dan verder niets met het soort film te maken...
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Beweer ik er niet aan mee te doen?
     
  10. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je jezelf niet vrijwillig hersendood maakt. Maar dat soort mensen zal er ook wel zijn.
     
  11. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Wat is dit nou weer voor onzin, de ene keer zeggen ze dat het juist slecht is en de andere keer weer goed. Al die rare opvattingen over geweldadige films/games zijn totale onzin. Wordt er zo langzamerhand een beetje ziek van wat er wel niet allemaal voor onzin wordt uitgekraamt door die professoren of weet ik veel wie die gewoon wat aandacht nodig hebben.
     
  12. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Die onderzoeken zijn zo onduidelijk en onbetrouwbaar als de pest. Je weet heel weinig over dat onderzoek.

    Maar 1 ding valt me wel op. We worden écht wel ongevoeliger voor bloed, leed etc wat ashavan ook al zei. Op GeenStijl is er een filmpje te zien van een vrouw die meerdere malen wordt gestoken door een man. Vol in beeld ook gewoon. Enkele jaren terug was ik gillend naar het huis gaan rennen, nu legde ik het meteen naast me neer. Het zien van bloed helpt echt wel met de 'verwerking' ervan. Gisteravond gezien, geen moment meer aan de gedacht. En dat terwijl ik weet dat het echt gebeurd is. Dat zegt genoeg denk ik.
     
  13. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet hoe het zitm et jullie, heb het filmpjen et ook gezien, en ik vind het heel anders dan in een film ofzo.. hoefde het filmpje verder ook niet af te kijken..

    als dit in een film was ofzo, dan had ik er niet eens bij stilgestaan, maar ben het er niet mee eens dat als je geweldadige films kijkt, dat dit je dan ook nix meer doet.
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Precies ik kan ook gelukkig nog wel realiteit onderscheiden van een film. Een film is een film, en hoort vermaak te zijn. Maargoed er zijn zat psychopaten die daar anders over denken.
     
  15. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat mensen hier een studie naar doen, is toch te dom voor woorden |:-

    Dat betekent dus dat er mensen zijn die je geld willen betalen om te 'onderzoeken' wat ieder weldenkend mens zelf kan bedenken. Natuurlijk zijn de mensen die in de bioscoop zitten niet de mensen die op dat moment onrust stoken.

    Hier komt mijn 'studie': Mensen die aan het koken zijn zijn niet op datzelfde moment onrust aan het stoken. Koken is dus veilig voor de maatschappij! Kom maar op met die financiering, dan zal ik het nog even netjes in een verslagje met powerpoint-presentatie uitleggen.
     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    LoL en zo is het maar net! We moeten eigelijk met z'n alle een straat verbod krijgen dan gaat de misdaad vanzelf omlaag. Gewoon weer de avondklok invoeren en je zal merken veel minder criminaliteit! :+

    Jammergenoeg doen ze zulke 'onderzoeken' hier ook in Nederland, zonder dat wij er ook maar opdracht voor geven zijn er toch mensen die het 'onderzoeken', terwijl logisch nadenken blijkbaar niet kan het moet eerst onderzocht worden.
     
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Juist, en op die manier krijg je mensen die te dom zijn om zelf na te denken, die voordat ze naar de wc gaan eerst een 'onderzoek' moeten lezen hoe dat ook al weer moet, mensen die zich afvragen waarom ze zo dik zijn terwijl ze al jaren elke dag niks anders doen dan vreten.

    Je zou er zo een film over kunnen maken ;)
     

Deel Deze Pagina