[gezondheid] Slapen of Bikkelen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 6 mrt 2003.

1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Dan ben ik ook een nachtmens.. Morgenstond heeft goud in de mond staat niet in mijn spreekwoordenboek.
    Doch moet ik wel veel slapen dus echt laat naar bed zit er voor mij niet in... Alleen in de weekenden, dan heb ik ook de tijd om uit te slapen, gelukkig...

2. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    [gezondheid]

Ik zit nu thuis een beetje te snotteren...
    IK HAAT WERKTIJDEN EN OP TIJD OPSTAAN EN OP TIJD NAAR BED GAAN!! :mad:

3. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1

Daarom is het ook goed dat er dit soort forums zijn.
    Hier kun je terecht met je gezeur, want als je dat tegen je baas zegt, kan je de promotie wel vergeten.

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik vroeg me al af waar je was de laatste tijd in de bikkeluren, maar ons Eckie blijkt een baan te hebben :eek:

Je gaat toch niet burgerlijk worden hè? ;) :p

5. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Ik slaap meestal 7 tot 8 uur, als ik 22:00 ga slapen, sta ik 6:00 op. Als ik 3:00 ga slapen sta ik 11:00 op. Dus eigenlijk boeit het niet echt hoe laat ik ga slapen, ik slaap toch wel door. :)

6. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je ook een bikkel als je juist SUPER veel slaapt??
    Zo ja, dan mogen jullie mij ook een bikkel noemen. want zodra ik de kans heb om uit te slapen lig ik tot 15.00 in mijn nest

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    hehe, nee dan ben je een zogenaamde antibikkel :)

De definitie van bikkelen zoals Ugamer die zo treffend heeft weten te verwoorden:

het woord bikkelen slaat eigenlijk op het stoer zijn dat je wakker bent :)

Toevoeging van ondergetekende: En dan bij voorkeur in het holst van de nacht, vooral na 3 uur 's nachts. Dan ben je pas een echte bikkel! :cool:

8. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik slaap vaak maar 5-6 uur doordeweeks. Ben ik nu bikkel 8)? Ben trouwens 21 jaar en slaap al jaren niet veel doordeweeks.

Mn werk is programmeur, dus overdag werken. Daarna soms sporten als ik thuis kom... fitnessen (1 a 2 x per week) of zaalvoetballen (later op de avond). Vind het belangrijk mijn vrienden vaak te zien en ga vaak filmpje huren met maten. Of ff wat drinken in een kroegje ofzo. Maar niet te lang, want ik heb het altijd druk druk druk..

want mijn Xbox staat op me te wachten.. oooo zo verleidelijk :) vaak tot in de nacht Xboxen en dan weer smorgens om 07:15 eruit om te werken.

Daarnaast steek ik nog veel tijd in platen kopen / luisteren / en thuis mixen om me voor te bereiden voor als ik in het weekend ergens moet draaien. En dan ben ik ook nog begonnen met produceren een paar maanden geleden. Ook vaak tot diep in de nacht met mijn synthesizer aan het spelen om aan een nummer te werken.

Van het lezen uit deze post zou je moe worden, maar van dat alles ook echt doen valt het eigenlijk best mee :cool:

9. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    ik heb geeneens de mogelijkheid om 's avonds laat naar bed te gaan (allen op zaterdag) ben 15 en heb een ochtend-krantenwijk dus ik lig om 22:00 te maffen en moet om 5:00 weer wakker worden...ik slaap dus ongeveer 7 uur..!!

10. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Mwahaha tot 15.00??
    ANTIBIKKEL-ALERT

Een beetje bikkel blijft op tot 6 à 7 uur 's morgens en komt er pas uit als mama voor het eten roept! :cool:

11. Hotshot

Hotshot Guest

Pff, als ik om 4.00 uur naar de Sonics ofzo wil kijken doe ik dat, als ik langer wil slapen doe ik dat, als ik niet wil slapen doe ik dat niet..met andere woorden, I don't look at the time......

12. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    mmm Antibikkel
    HAHAHA

Wie wil er met mij antibikkelen, wie het langst in bed blijft (Ik maak jullie allemaal in, ik neem me laptop wel in bed) :)

13. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    bah...viezerik...je laptop mee in bed nemen..!!

Ik heb mijn xbox ingebouwd in mijn matras en een vizier in mijn kussen..:D lekker de hele avond dvd-tjes kijken...wakker worden..:mad:

14. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    *huilt

Het spijt me malle eend! :'-(

15. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik was afgelopen weekend bikkelen ,
    Zaterdag ochtend 10 uur tot Zondag avond half elf wakker

das 36 uur en 30 minuten ongeveer wakker achter elkaar.

en geen last ervan , volgende ochtend 7 uur op, voor school :)

Ik ga meestal gewoon braaf naar bed om 23:00 en 7 uur wakker,

maar kan ook wel bikkelen :) .. ben meestal de gene die op feesten wakker blijft 24/2 ..8).. is wel grappig ..

1x ben ik 3 dagen non-stop wakker geweest ... toen was ik wel een beetje moe :+ .. hehe :) maar is ook wel leuk :)

Slaap ... ik denk dat ik ongeveer 5-7 uur nodig heb om de hele dag vol Power te hebben ... school + voetbal + MSN :+ ...

16. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Poeh gisteren enigzins bikkel, 3 uur 's nachts erin 7 uur 's ochtends eruit. Hebben jullie trouwens geen school of arbeid wat je moet verrichten? Alleen in het weekend heb ik écht de kans om te bikkelen, van zaterdag 10 tot zondag 7 komt eigenlijk altijd wel voor, maar die discotheek kom ik ook pas om half 7 uit :D

17. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Iemand zin om nu te bikkelen?? Ik ga nu.... mijn synthesizer opstarten en lekker aan de gang. Maar tussendoor posten is vast wel goed voor wat inspiratie (??) :D

edit : 01:25 nu.. nog geen reaktie. alle bikkels liggen op bed WOEHAA 8)

dan duik ik er ook maar in..

Laatst bewerkt: 7 mrt 2003
  18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hehe Koesj, ik heb wel m'n studie, maar daar heb ik maar een paar colleges per week, die meestal ook pas 's middags beginnen, dus ik hoef er meestal doordeweeks niet vroeg uit :cool:

In het weekend is het juist anders, ik moet vrijdagavonds en zaterdags werken, en zondags moet ik al vroeg repeteren met onze band, dus in het weekend bikkel ik meestal niet (ja, in de discotheek of in de kroeg, maar dan zit ik dus niet achter de pc :)).

Dus doordeweeks zijn de bikkeltijden voor mij, en daar maak ik dan ook graag gebruik van :9

/edit Kidvirtual: niet opgeven, de echte bikkels komen pas na drieën op gang, dus geen wonder dat het ff rustig was :p

19. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Eindelijk een bikkelaar!! lol. In het weekend ben ik ook vaak in de discotheek (als ik moet draaien helemaaaaal lang), dus doordeweek bikkel ik ook t vaakst. Maar ik moet er (behalve vrijdags) uit om 07:20 ofzo..

20. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    wat nou bikkelaar??? jullie zijn pas net begonnen:D

Ik ga meestal om 12 uur slapen, om er om 7 uur weer uit te moeten. Ik ben 16 en ga bijna nooit uit

Deel Deze Pagina