1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, post alleen als je een bijdrage hebt geleverd zodat de opener alles kan tellen.

Ruzie maken hier heeft geen zin, ga dan buiten tegen de muur schoppen ofzo... :{

2. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je ook geeft; alle kleine beetjes helpen. Als miljoenen mensen iets geven kom je al snel aan een heel groot bedrag. Wat michael heeft gedaan: _O_

3. Daddy Snow NL

Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

Leuk Bevonden:
    0
    Ik persoonlijk geef niks, en dat om de volgende redenen.
    1: Ik moet zelf zien rond te komen van een WW-uitkering die al een half jaar lang onder het sociaal minimum ligt (dankzij onze fijne leider en zijn idiote regels). En in zo'n geval gaat mijn gezin voor.
    2: Mijn gemeente geeft uit mijn naam al een bijdrage.
    3: Ik vind de hele actie enigzins hypocriet.

Voordat iedereen met kritiek over mijn 3e punt komt, lees even het volgende.

Ik vind het heel erg wat er daar is gebeurd, laat dat duidelijk zijn. Maar waar waren de acties toen orkaan Ivan het Caraibische gebied trof en daar enkele honderden mensen de dood vonden en miljoenen hun huis verloren?? En datzelfde geldt voor de orkanen die eerder Japan en andere Aziatische landen troffen. Ook toen enkele honderden doden maar toen hoorde je geen mens zeggen dat er hulp geboden moest worden. Maar nu is alles opeens anders vindt men. Er zijn nu Europeanen bij betrokken en plots is het geen "ver van mijn bed show" meer. En dus moet er hulp geboden worden is de mening. En dat vind ik hypocriet.

Let wel: Dit is mijn persoonlijke mening. Of je het er mee eens bent of niet is aan jou. Maar ga niet schreeuwen dat ik een egoïst ben of dat ik geen rekening houdt met mijn medemens. Ik laat jou in je waarde, dus doe dat dan ook bij mij.

4. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Met het geld dat wij doneren kunnen de mensen daar hun restaurantjes/hotels/barretjes weer opbouwen waardoor wij Nederlanders daar weer naartoe op vakantie kunnen, wat ook weer betekent dat er in Nederland weer geld wordt verdient in de reisbranche. Dus als je geld doneert doe je het niet voor die mensen daar maar voor die arme Nederlanders die nu een vakantiebestemming minder hebben.

5. Ik heb 5 euro overgemaakt

6. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    Daar heb je groot gelijk in en dat is dan ook de reden dat ik ook niets ga storten.

7. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje ver gezocht vind je niet, je wil volgens mij met deze post zeggen dat je mij een egoist vind (ik geef alleen mijn mening) maar door te zeggen dat je er al die 'zielige' nederlandse toeristen ook mee hebt als je niet doneert spreek je jezelf tegen dit zou dan in jou kijk op de wereld ook egoistisch moeten zijn, en je loopt wel te mekkeren maar je durft niet eens te zeggen hoeveel je nou gedoneerd hebt (of )nog :cool: ) niet)

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Eén ding: Watersnoodramp '53.

'nuff said :{

Heb zelf 10 euro overgemaakt, niet dat het veel is maar alle beetjes helpen.

9. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Wij hebben nu bij elkaar 225 overgemaakt. Maar idd, ik zou best eens wat inzicht willen hebben hoe dat besteed gaat worden (voor el director er weer mee vandoor gaat).

10. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok in '53 heeft nederland hulp gekregen, je noemt een jaartal en een ramp ik kan ook op die toer gaan waarbij nederland de helper was en neem van me aan dat die lijst veel langer is.

Laatst bewerkt: 5 jan 2005
  11. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie hebben wel gelijk, maar het is wel de fout van de media wat jullie zeggen. Daar hoeven nu die slachtoffers toch niet de dupe van te zijn?

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Echt, de bekrompenheid straalt weer van sommige mensen af hier. Blijkbaar is het belangrijker om je nieuwe xbox spel zeker te stellen dan het leven van iemand anders. Nogmaals, het gaat niet om hoeveel je geeft, maar om het gebaar. Het argument van bij die en die ramp deden jullie niks' klopt, maar wees in ieder geval blij dat er nu WEL wat gebeurd. En Fr@, de lijst van landen die wij hebben gehopen is inderdaad langer, maar wat probeer je daarmee te zeggen? Dat je liever leeft in een land waarbij armoe troef is dan in een land die je in stelt staat WEL mensen te helpen? Triest :{

13. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou nee, ik wil alleen met mijn posts zeggen dat ik het een beetje overdreven is dat nederland altijd maar die hulpacties op touw blijft zetten terwijl een groot deel van de wereld gewoon toekijkt en denkt: Whatever. Ik vind niet dat het altijd Nederland moet zijn dat moet blijven doneren, ik zeg dat nederland in de top 10 van meest gevende landen staat, hiermee wil ik aangeven dat t haast lijkt ofdat rampgebieden van nederland afhankelijk zijn, niet dus. jij noemt het bekrompen ik noem het mijn MENING geven.

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Man man man, wees blij dat we kunnen geven! Wees blij dat je omgeving niet in elkaar is gestort. Wees blij dat er geen jacht op jóuw kinderen wordt gemaakt om ze in de prostitutie te laten belanden. Dit is zo'n laf argument: 'boehoehoe, we geven al zoveel'. Nederland geeft veel, dat is waar. Waarom doe jij overkomen alsof dat iets slechts is? Maarre, ik ben het met je laatste regel eens. Ik vind je inderdaad bekrompen. Doe daar ook maar egoïstisch bij. Persoonlijk gewin voor mensenlevens, dat is wat jij stelt.

15. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    En of een mening bekrompen kan zijn ;). In ieder geval denk ik dat je voor jezelf duidelijk moeten proberen te krijgen wie wie nu helpt. Als ik op een griorek geld overmaak, gebeurd dit niet in naam van de koningin, dus is op persoonlijke titel. Dat ik Nederlander ben is niet van belang.

Aan wie maak ik geld over? Aan organisaties die individuen ondersteunen/helpen, geen landen. Oftewel waar je woont en waar de slachtoffers wonen is een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar heeft geen drol met staatsburgerschap te maken.

In die zin is het naar mijn mening dan ook van de zotte om te gaan preken vanuit een landstructuur, je doet toch iets op persoonlijke titel of niet?

16. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik was daarnet naar de supermarkt geweest, en je wordt zo'n beetje gedwongen. Voor de deuren staan Sri-lankezers (:confused:) met een potje te vragen of ze wat willen geven. Sta je bij de kassa, staat daar ook weer een collectebus. En op tv wordt je er mee dood gegooid waarbij je bekende nederlanders hoort vertellen over de situatie daar.

Ik heb niks gegeven, en ben dat ook nog niet van plan. Hetgeen om dezelfde redenen als FR@ en ALF zeggen.

De VS heeft al 260miljoen gegeven (eergisteren ofzo gehoord, dus zal wel opgelopen zijn), en Nederland al ruim 54 miljoen. wat uitkomt op ruim €3 per nederlander (thx to DarkwingBot). We hebben zeker ook ineens geen staatsschuld meer? :{

ps: het wordt vast een wedstrijdje van: "welk land geeft het meeste" :{

17. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat heeft gedwongen prostitutie met de zeebeving te maken, ja het gebeurt in Azie maar ik zie geen directe link, laf argument??? ik wil niet zeggen dat het altijd slecht is om gul te zijn maar naar mijn MENING (let op dit woord) mag het iets minder aangezien we dan zelf minder hoeven in te leveren (minder geven hoeft de overheid minder te begroten en zullen ONZE belastingen minder snel stijgen, en zullen ze ook minder boetes uitschrijven, da dit staat ook in de begroting).

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eeehm, blijkbaar volg jij het nieuws niet. Kinderen worden op dit moment , dankzij de zeebeving en de daardoor onstane chaos, gekidnapt door mensen om ze te laten werken in de prostitutie. De reden waarom ik dit aangaf is om de situatie aan te geven waarin die mensen daar nu leven. Het heroprichten van hun economie is belangrijk, en dat moeten we doen door te doneren. Als jij nu eens van je MENING (let op dit woord prrrf :D:D) afstapt en eens inziet dat het hier misschien helemaal niet zo slecht gaat in nederland in tegenstelling tot Azie, wellicht dat je dan ook jij je steentje wil bijdragen tot een samenleving wat in de vernieling ligt

19. Levathian

Levathian Team XBW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 5 euro gedoneerd. Maar ik heb gelezen in de krant dat de hulporganisaties ruim genoeg geld hebben ontvangen en dat ze niet weten wat ze met een deel van het geld moeten doen.

20. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja er word vanuit persoonlijke titel gedoneerd maar dit gaat voor een boel dingen al niet meer op: bedrijven, gemeenten enz doneren al niet meer zo.
    Vanuit landsstructuur gaan preken, er wonen 16.nogwat miljoen mensen in nederland en die hebben er allemaal een mening over sommigen zullen mijn mening delen, sommige niet, dit mag, heb ik ook niks op tegen. De overheid laat merken het erg te vinden en geld te geven aan de getroffen landen (geld van een Land dus), en zoals bl0kkie al zegt lijkt t wel of we gedwongen worden om iets te storten, de gemeente doneert geld voor elke burger die ze heeft, heb ik niet om gevraagd maar het is wel mijn belastinggeld dat landelijk gebruikt word voor iets dat ik als lid van deze democratie niet ondersteun.

Deel Deze Pagina