1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Eindstand van vanavond:

112.144.000

2. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    :) mooi zo :)

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Precies, Op een gegeven moment waren mensen (gister bij die tv show) er alleen maar goed om geld voor te geven. Soms werd zo`n cheque dan uit de handen van iemand gerukt door die Paul de Leeuw, wat een teringlijer is dat zeg.. man man man..

Waar ìk bang voor ben is dat er straks een directeur ergens op hawii zit met 100 miljoen in cash, en dat dat dus nooit meer terug komt.. Weet eigenlijk zeker dat iemand de zaak bij de organisatie van 555 de zaak flest.

4. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    stond vandaag ook in de krant dat "the one and only" Bush |:- ,
    wel getelt 10.000 dollar heeft gedoneert van de 30 miljoen die hij bezit 8)
    das dus wel geteld 0,03 % van wat hij bezit.

Laatst bewerkt: 7 jan 2005
  5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Prrrf 8)
    En dit bedoel ik dus. Jij vindt het dus erg dat je zonder geld zit? Wat als je ook nog eens je pc, je xbox, je huis en je familie kwijt was? En daarom gaf ik mijn reply. Er zijn mensen die helemaal niks meer hebben, die het nog veel erger hebben dan jij en jij gaat acties voor die mensen bekritiseren? Anyway, veel succes met zoeken naar een baan :D.

6. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    wees blij dat ie wat geeft :{ er zijn veel mensen die helemaal 0% van hun geld geven hoor..

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dus? Moet je veel geven ofzo?
    Die gast heeft zojuist miljoenen uitgegeven aan zijn herverkiezing, nogal logisch dat 'ie het even rustiger aan doet.

8. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die niks geven omdat ze denken dat het naar de overheid in Azië gaat en al die ophef op tv overdreven vinden hadden mischien beter kunnen kijken.
    Er zit echt een goed controleer systeem bij 555, een organisatie krijgt geen geld zonder hun volledig plan te laten zien, en dat zal ook tijdens de uitvoering er van geconteroleerd blijven worden.

En zoiezo is het nog nooit gebeurd dat meer dan 1% verloren ging, dus van je euro zal echt 99 cent goed terecht komen. Dus dat vind ik echt geen excuus om daarom niks te geven.

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het gaat niet naar de overheid, maar naar een persoon die dat SHO leidt.
    Netzoals bij de Hardstichting ofzo, die directeur verdient 150.000€ per jaar ofzo.
    Mja, we hebben wel gegeven hoor, en dit is maar een theorie van mij.. zal wel gebeuren:+

10. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    555 is geen stichting het is iets totaal anders...

11. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5

Ik heb nix overgemaakt, en zal dat ook niet doen. Ik heb hier geen last van, ik kan het absoluut begrijpen dat HEEL VEEL mensen hier last van hebben, en dat de hele wereld met de slachtoffers meeleeft, maar mij doet het vrij weinig. Nix of niemand kan zoiets tegengaan, en niemand is hier schuld aan. Ik bedoel, hierboven werd al iets van Africa genoemd, maar ook dat interreseert me vrij weinig. Beter hun dan wij, simpel. En jaja...ik weet het "Hoe zou je het vinden als mensen zo zouden praten als wij door zo'n ramp getroffen werden?" <- hopelijk overleef ik het dan niet, en als ik dat wel doe, jammer dan. Shit happens, life goes on...

12. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mn moeder heeft 100 euro gegeven liev he? O-)

13. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    ik vind het nu meer een publiciteitsstunt worden. "kijk is hoeveel geld ik doneer.."

14. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Inderdaad. hoeveel is er momenteel door heel de wereld bij elkaar gegeven? Ik heb een beetje het idee dat je inmiddels al 3 keer heel azië kunt opbouwen. Al het geld gaat toch naar de VN? ik denk dat die lui dan komende jaren wel even vooruit kunnen met hulpprojecten.

15. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mee eens. Ik vind dat het steeds meer geeist wordt van je om te doneren. Er is nu boven de 112miljoen gedoneert. Nou ik denk dat het daar wel mee moet lukken, als bijna elk rijk land dit geeft. Vind het een beetje overdone als je het mij vraagt.

Er wordt hierdoor helemaal niet meer gelet op Darfur, terwijl daar een net zo grote ramp gaat plaatsvinden.

16. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Het geld dat over is gaat dan over naar andere rampgebieden zoals ****** in Afrika enzo. Ik heb 8 euro gegeven. Kan niet meer missen. Ik had 2 smsjes en in keer via de site. Ben 16 dus vind dit meer dan genoeg.

17. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb een euri in zo'n collectebakje gestopt in een winkel.
    Ik vind eigenlijk dat ook een groot deel van dat geld naar Darfur mag gaan. Daar is een gigantische humanitaire ramp, maar daar hoor je niks meer over. Vind ik toch een beetje jammer.

Laatst bewerkt: 9 jan 2005
  18. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag van de week (volgens mij) in het NRC een stripje waarin zoiets werd gezegd als: "nu heeft Afrika pas ECHT pech".

Dat vind ik nou ook het typische; het gros van de mensen hebben natuurlijk de beste bedoelingen, maar vooral door de aandacht in de media geven wel heel veel mensen opeens geld aan Azie terwijl al heel veel jaren hiervoor mensen in Afrika dat geld net zo hard nodig hebben, maar daar hoor je niet veel over. In congo alleen al sterven het komende jaar evenveel mensen aan hongersnood en oorlog als door de Tsunami...

Dit is meer iets wat ik me plotseling bedacht, niet direct als kritiek op iemand. Ikzelf heb ook geld gedoneerd voor Azie.

19. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik word onderhand een beetje ziek van dit soort acties.

Waarom moet iedereen toch opscheppen hoeveel Euro je hebt gegeven aan Azië!? En wee je gebeente als niet hebt gegeven, want dan ben je een gierig stuk vreten dat alleen maar aan zichzelf denkt!
    Wat maakt het nou uit hoeveel Xbw heeft ingezameld voor Azië? Die mensen hebben niet alleen geld nodig, nee als je echt wilt helpen schrijf je je nu in voor het Korps Mariniers om vervolgens over te vliegen naar Sri Lanka om écht hulp te bieden aan die mensen, en helpen met de wederopbouw. Wie weet komt ons geld helemaal niet aan of maar gedeeltelijk, denk maar aan de afgelopen paar jaar bij andere natuurrampen, waar honderden miljoenen euro's waren beloofd en er maar tientallen echt aankwamen. Schandalig.

Er zijn mensen nodig in Azië die moeten helpen met opbouwen, geld komt later wel.

Ik word nu zelfs in winkels bijna verplicht om mijn wisselgeld in het bakje te doen, ik kreeg zinnen als "wat zijn we weer vrijgevig hé?..." naar me toegeslingerd toen ik boos de winkel uit liep.

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik vind het afschuwelijk wat die mensen doormaken, en ik heb natuurlijk ook op 555 gestort. Ik vind het gewoon jammer hoe de Westerse samenleving met dit soort dingen omgaat, that's all.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Waarom moet een groot deel van het geld naar daar gaan :confused:
    Daar is helemaal geen sprake van een natuurramp , maar die provincie wordt geteisterd door een burgeroorlog tussen het soedanese regeringsleger en aan de andere zijde het rebellenleger die zich beide niets aantrekken van de aldaar aanwezige bevolking.
    Zij laten het zelf toe dat hun landgenoten van de honger omkomen.
    Iedere euro die je naar daar stuurt in de vorm van medicijnen en voedsel wordt daar wel door een van beide partijen in beslag genomen om met het geld dat ze daarvoor krijgen hun wapenvoorraad aan te vullen. :cool:

Deel Deze Pagina