1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. D-STR.com

D-STR.com Evil RaCoon

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je nu zo denken? Dit gaat echt mijn gedachtengang te boven. Natuurlijk hoef je niks te storten, dat is je eigen keuze. Maar dat je geen medelijden toont raakt me, we zijn allemaal mensen. Niemand gunt het hen, dus wat medelijden tonen mag wel. Hoe zal de wereld eruit zien als iedereen denkt als jij denkt. Het schokt me, echt.

2. D-STR.com

D-STR.com Evil RaCoon

Leuk Bevonden:
    0
    Geld is nu juist belangrijk, en dat is ook het enige wat wij kunnen doen. Azie kan alleen worden opgebouwd met de middelen die het buitenland aanbiedt. Die middelen moeten worden gefinancierd door ons, rijke westerlingen. Opbouwen kan dus alleen met geld, natuurlijk wil je anders, maar het kan niet anders.

Alles wat je stort is goed, ookal is het een smsje. Je toont je medeleven tegenover al die mensen. Hier gaan stoefen hoeveel jij wel niet gestort is vreemd genoeg mss wel goed. Hoe raar het ook klinkt, waarom zal het slecht zijn? Laten zien dat je geeft om je medemens is toch niet slecht?

Laatst bewerkt: 9 jan 2005
  3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Helemaal mee eens. Heb zo'n beetje hetzelfde verhaal op m'n weblog geschreven. Ik werd die actie zó zat, dat je haast gedwongen werd om geld te storten ging me heel erg tegen staan. Ik had al voor oud en nieuw gestort op giro 555 en dat is maar goed ook, want als ik daarmee gewacht had had ik het waarschijnlijk door die hele onzinnige hype helemaal niet gedaan :{

4. D-STR.com

D-STR.com Evil RaCoon

Leuk Bevonden:
    0
    Nu verbroederd Nederland eindelijk een beetje, is het weer niet goed. Wat nu hype? Dit is toch geen hype, we willen allemaal die mensen helpen. Het gaat niet wie het beter doet, en wie er meer geld opbrengt. We willen die mensen toch helpen? Al meer dan 155.000 doden en jij zeurt dat je gek wordt van de hype.

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Been there, done that. Grappig, nu wordt mij verweten dat ik niet geef om die mensen daar, omdat ik zeg dat we doodgegooid worden met die giro 555 acties.

Verbroedering my ass, men geeft gewoon geld om zelf een goed gevoel te krijgen. Dat is wetenschappelijk bewezen. Hetzelfde als met massale rouw om een bekendheid. Ik noem dat een hype ja.

Heb je mijn column gelezen? Daarin zeg ik namelijk dat ik het prima vind dat er actie gevoerd wordt, maar dat de manier waarop echt te absurd voor woorden vind. Ben ik een film aan het kijken omdat ik die "kijk ons een goed zijn door veel geld te geven" benefietrommel zat ben, komt er een reclame op: "Wat doe je nog op deze zender? Zap naar Nederland 2!" Wordt mij dus verweten dat ik niet naar die aandachtstrekkerij ga kijken. Belachelijk! :mad:

6. mark145

mark145 maffiamaffia.nl

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb niks gegeven en zal ik niet doen ook.
    er komt weinig van aan bij die mensen.
    als je kijkt naar nederland 112 miljoen,de rest van de landen met gelijke acties zit je op een paar honderd miljoen.
    dat is alleen voor die mensen en niet voor de wederopbouw.
    voor de wederopbouw heeft de vn 3 miljard ( 3 000.000.000) gegeven.
    een paar honderd miljoen voor 2 miljoen slachtoffers.....
    als je kijkt dat een vissersboot 200 euro kost en een hele fammilie van kan leven en een huis nog geen duizend euro,kunnen ze met al dat geld voor iedereen een huis,boot en een jaarsalaris geven.
    maar krijgen die mensen dat?nee!
    dan vraag ik me af waar bijft dat geld?
    eerst iedereen die ervan loopt te stelen dan nog de regeringen die ervan profiteren en dan de rest nog.
    uit onderzoek is ook gebleken van geld wat naar goede doelen gaat dat er maar tien procent aan komt in het buitenland bij die mensen.
    en ik weet niet of je het op internet kunt opzoeken,maar als je de bruto jaarsalarissen ziet van mijnheren de directeurs van een goed doel schrik je je eigen kapot.
    maar buiten dat vind ik het toch heel erg voor die mensen wat daar met ze gebeurd is.....maar ja dat vind ik ook voor een kind die in irak woont en een bom op zijn kop krijgt

7. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom denkt iedereen toch dat geld de oplossing is voor alles?
    Er moeten mensen daar naar toe gaan! We moeten structueel hulp bieden en helpen met de wederopbouw van hun steden en havens! We moeten hun landbouw weer op gang krijgen en wat ook belangrijk is, hun veiligheid (zoals ik al eerder zei, Nederlandse Mariniers die naar Sri Lanka worden gestuurd om mensen te helpen en te beschermen, humanitaire doeleinden dus).

We hebben met die miljoenen euro's nu de basis gelegd ja, maar waar blijft de hulp? Die mensen kunnen echt niet 1,2,3 "effe" snel een paar steden bouwen na deze ramp..

Dat is inderdaad bewezen, en je ziet het: mensen gaan op grote schaal rouwen (en dus geld geven) zodat ze zich sterker voelen omdat ze "verbroederd" zijn (ze vormen een eenheid).

Met andere woorden, een mega-hype :)

Laatst bewerkt: 10 jan 2005
  8. D-STR.com

D-STR.com Evil RaCoon

Leuk Bevonden:
    0
    Ga jij ernaartoe dan? Denk jij dat die hulpverleners daar voor niets werken. Denk jij dat die hulpverleners daar iets kunnen zonder hulpmiddelen. Denk jij dat die hulpmiddelen gratis worden aangeleverd? Denk alsjeblieft ff door.. geld is idd het enige middel dat die mensen daar kan helpen. Met geld betaal de middelen. Die hulpverleners verbergen die lijken niet gratis, die moeten betaald worden. En er zijn zo veel doden, dus zo veel hulpverleners nodig, dus heel erg veel geld anders gebeurd er helemaal niets.

9. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zover het mij bekend is zijn de mensen die daar werken vooral vrijwilligers en als als iedereen gaat denken zoals jij nu denkt, is er allemaal maar geld en zijn er geen of iig niet genoeg hulpverleners.

10. mark145

mark145 maffiamaffia.nl

Leuk Bevonden:
    0
    maar buiten de hulpverleners moeten er mensen naartoe met een leidend gevende functie en andere knappe koppen.
    hoorde ik een aziedeskundige op tv zeggen

11. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    Het is nu ook allemaal niet georganiseerd hoor. Wat dacht jij dan?! Als we echt wat willen doen dan gaan we daar naar toe en HELPEN we met de wederopbouw van de steden en havens enz. Daar hebben ze wat aan. Het is allemaal wel leuk allemaal geld geven maar ze hebben er meer aan als je ze gewoon helpt met hun huis weer op te bouwen. En daarna kan je pas zeggen; "oke ik geef ze nu nog wat geld om normaal eten te kopen enz."

En ik ben het volledig eens met Darkwing. Sommige mensen hebben geen medelijden maar geven toch wat geld vanwege "de hype" die er omheen is ontstaan.

Ik weet niet of iemand dat gezien heeft vast wel, maar toch, dat er vakantiegangers waren die gewoon weer naar het strand gingen en in de bar zitten. Dan krijg je dit uit hun strot: "Ja we zijn hier toch uit volledige eigenbelang?" Die mensen, die kan ik zonder pardon afschieten.

12. D-STR.com

D-STR.com Evil RaCoon

Leuk Bevonden:
    0
    Stap jij morgen dan op het vliegtuig? Het zijn echt niet allemaal vrijwilligers die daar lijken aan het ruimen zijn, en al die militairen uit Amerika die nu hulpmiddelen uitdelen? Die moeten ook allemaal betaald worden. Natuurlijk zou ik ook het liefst op het vliegtuig stappen en daar met de wederopbouw helpen... maar dat doe je niet. Wat kan je dan nog doen? Juist, geld storten om de mensen die WEL naar het rampgebied vertrekken te financieren. Kijk, als een gezin in bv. Atjeh een nieuw huis wilt bouwen, dan zijn daar bouwstenen voor nodig. Zij hebben helemaal niets meer, maar de leveranciers van die goederen geven echt niet alles voor niks. Daar geven wij nu geld voor.

En wat is daar erg aan? Een keer de armen helpen, die niks meer hebben door een ramp die niemand in de wereld voorspelde? Sorry hoor, maar ik zie hier het probleem niet van.

Er zijn meer dan genoeg hulpverleners, zo veel zelfs dat ze elkaar voor de voeten liepen omdat niet alles goed gecoordineerd werd. Dit probleem is momenteel verholpen zover ik weet. Dus aan hulpverleners geen gebrek, en aan geld ook niet gelukkig. Dus er is nu zeker een goed fundament om de slachtoffers te helpen om hun verdere bestaan wederom op te bouwen.

Die mensen moet je inderdaad neerknallen. Die mensen zijn dicht bij het rampgebied, en kunnen zich als vrijwilligers aanmelden.

Laatst bewerkt: 10 jan 2005
  13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dat is het punt niet. Ook zij hebben al wat gegeven aan 555. Het gaat om de manier waarop. Ht werd zo gehyped, dat als je bij wijze van (soms zelfs letterlijk) ergens wat kocht waar ook zo'n collecte bus was, en je gooide je wisselgeld er niet in dat je gewoon woorden naar je hoofd kreeg geslingerd. Terwijl je die dag daarvoor nog geld hebt gegeven! Ook die televisie actie. Iedereen moet geven (oke) Iedereen moet meer geven! (ja hallo dat bepaal ik zelf wel). Nu weer die kansloze plaat van die artiesten allemaal. Eerst met ze allen schreeuwen dat ze niet heilig zijn, en daarna allemaal schreeuwen dat je wel moet geven. Waarom denk je dat ze allemaal (oke misschien niet allemaal...)hebben meegeholpen. Zodat iedereen op de televisie kan zien dat het ze bezighoud en dat zij in elk geval goed bezig zijn voor het goede doel. Misschien overdrijf ik een beetje, maar je snapt m'n punt.

Inmiddels weet iedereen ervan. Inmiddels heeft iedereen ook wel geld gegeven. Kap met aan mij vertellen wat ik nog meer moet doen. Ik kan dat heel goed zelf bepalen... Dit is een beetje het id.

14. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is al eerder gezegd, maar ga jij der naartoe dan? Nee heh... Zo denkt 3 kwart van de wereld er dus over. Maar heel weinig mensen gaan dr daadwerkelijk voor niets naartoe om effe een paar huizen in elkaar te timmeren. Daar moeten hele organisaties achterstaan, wat dus niet gebeurd. De enige manier om ze dan toch nog enige steun te geven is het geven van geld om ze zich zo bouwmaterialen, voedsel, onderhoud enz. te kunnen veroorloven. En geloof nou maar niet dat er hier in Nederland ook maar een stuiver zal blijven steken hoor, daar wordt maar al te gauw doorheen gezien. :)

15. D-STR.com

D-STR.com Evil RaCoon

Leuk Bevonden:
    0
    Met jou kan ik praten.. eindelijk iemand die dit ook inziet :p

Iedereen wilt gewoon op zijn manier geld geven. Dat er nu zoveel acties op touw worden gezet is enkel en alleen de mensen over te halen die nog niks hebben gegeven. Ze hoeven niks te geven, maar iedereen mag proberen andere mensen toch nog over te halen. De een houd van muziek, dus kopen ze die nieuwe plaat. De ander wilt weer wat anders en scheert zijn hoofd kaal voor het goede doel. Het is onderhand net of die zogenaamde "hype" al jarenlang duurt. Over twee weken is dat al veel minder. Ik hou er nu over op.. er is genoeg over gepraat. _0/

16. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Nou dames en heren, jongens en meisjes... In het ongelooflijk leuke en boeiende Waddinxveen komt er nou ook een benefietconcert. "Met Nederlandse 'sterren':
    Corrie Konings, Albert West, Saskia & Serges, Band Tilt, Harry Slinger, Dario, onze eigen Waddinxveense George Baker :9 en Sharon van Within Temptation en (onder voorbehoud!) Wolter Kroes en Jan Smit :+ ." Wat een line up!! Opbrengsten gaan naar 555. Ach het is voor een goed doel denk ik dan maar....

Waar & wanneer: De Dreef, Waddinxveen; 28 Januari. Kosten kaarten: 15,-

Bron Weekblad voor Waddinxveen.

Het wordt trouwens georganiseerd door het vrouwtje van George Baker, Blanche. Have fun iedereen... Helaas kan ikzelf niet.

Laatst bewerkt: 13 jan 2005
  17. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    heb € 50,- en 4 verlofuren po m`n werk gegeven, totaal iets meer dan € 100,- dus

18. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1

het is niet mijn smaak van muziek....maar het is leuk dat er zoiets is georganiseerd :p

19. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Nou mijn smaak wel hoor. Dacht het wel. Ik zit hier ook enorm te balen dat ik niet kan.

*gooit nog een lekker biertje naar binnen.

Deel Deze Pagina