De beste of snelste wint niet altijd. Jij was tenslotte ook het snelste zaadje. Het lijkt me duidelijk dat dat ook niet bepaald te verwachten was toch? Als je twee keer acht tellen krijgt dan heb je in het kickboksen een hele grote achterstand die je vaak alleen middels een (T)KO kunt goedmaken. Nu was hij titelhouder dus bij een eventueel gelijkspel (dan had hij de overige 2 rondes moeten winnen) zou hij ook de winnaar zijn geworden.
Ik vind Badr een kloothommel, laat dat duidelijk zijn. Ik heb geen enkel gevoel voor sympathie voor die gast. Maar nogmaals, los van zijn persoonlijkheid, vind ik hem een toffere kickbokser om naar te kijken dan een Rico Verhoeven.
Het had me niet veel uitgemaakt wie er won overigens. Als Verhoeven zijn ass had gekickt had ik het zeker prachtig gevonden. Maar ook Verhoeven speelt een rol voor de centen.
Mr. Nice guy, allemaal prachtig maar op de persconferentie liet hij ook heel even zien wie hij werkelijk is. Toen ineens was het stoere praat, is hij de beste en moet de rest zijn muil houden. Gelijk heeft ie overigens, als je jaren bovenaan staat mag je praatjes hebben. Maar die hele act eromheen, dat vind ik gewoon een beetje fake.
Mike Tyson was ook een kloothommel, maar als bokser was hij waarschijnlijk de beste ooit. Dat hij niet jarenlang titelhouder was kwam alleen omdat hij geestelijk gewoon een wrak was, hij zocht een vaderfiguur, vond hem, de man ging dood terwijl hij in zijn prime was. Teveel geld, te weinig hersenen = slechte mensen om je heen = einde. Anders was hij de beste ooit geweest, dat durf ik echt te zeggen. Hij had geen tactiek, dat was ook niet nodig. Hij was een pressure fighter, maar hij had ook een brute defence. Dat vergeet iedereen omdat hij vaak niet hoefde te verdedigen. Maar hij kon ontwijken zoals niemand anders dat ooit heeft gekund. Hij was een beest in de ring (en daarbuiten ook), sloeg alles wat bewoog kapot en ging daarna met zijn duiven spelen.
Dat soort verhalen spreekt gewoon veel meer aan als het gaat om sporten als (kick)boksen.
Laatst bewerkt: 24 dec 2019
Reckuuza en WorkingTitle vinden dit leuk.