Goeie Digitale Camera's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door doOpY, 24 aug 2003.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Is idd wel goedkoop in vergelijking met 2 maanden geleden toen meeste winkels hem nog voor 300 wegdeden..

2. hunter

hunter Battleship

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook naar het kijken naar zo'n cam.....deze staan tot nu toe op mijn keuzelijstje (keuzelijstje zal nog wel wat groter worden :))

Ricoh Capilo G4 (dit is de rr30 volgens de site, maar hij lijkt er wel op) Hij is zo'n 250 euro met 3.2 megapixel, groothoeklens en digitale zoom. Omhuizing is kunststof met metaal, waardoor ie niet zo snel lelijk word.

Fuji A310 : ong 270 euro, 3.2 megapixel + 3 megapixel extra zodat je ook een 6 megapixel foto kan maken en de mogelijkheid om een stukje van je foto te selecteren en deze weer (zonder scherpte te verliezen) uit te vergroten. Alleen dus geen groothoeklens en 100% kunststof (word snel lelijk)
    Kan alleen geen plaatje vinden, maar hij is qua styling wel cool (iig beter dan de Ricoh, maarja die blijft langer mooi)

Moet bij beide nog wel geheugen + batt erbij kopen, dus je komt toch wel op zo'n 350 euro uit...

3. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    mmmmmm,
    Ik krijg als het goed is deze week de Kodak CX6200 binnen.
    Ik heb em gekocht voor 99 euro bij kruidvat.
    Omdta het me eerste echt digitale cam is heb ik voor een niet zo hele dure gekozen. Volgens meerdere sites is dit 1 van de beste kwaliteit/prijs verhouding camera die er is..

Kodak CX6200 page

Specifications

4. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    heb van die koop afgezien en ga nu voor de YAKUMO Mega Image 37

-Digitale camera met CCD-sensor van 3,1 megapixels en cameraresolutie van 5,5 megapixels
    -Lens met automatische scherpstelling met 3x optische zoom en extra 4x digitale zoom
    -TFT LCD-kleurenscherm van 4 cm als rechtstreekse zoeker, voor zoomvoorbeeld, bekijken van foto's en menufuncties
    -Standaardgeheugen van 16 MB, uit te breiden via optionele SD/MMC-geheugenkaart
    -Werkt op Li-Ion batterij met lange levensduur en hoog vermogen; oplaadbaar met meegeleverde batterijlader
    -Metalen behuizing van goede kwaliteit

Technische specificaties

-Digitale camera met hoge sensorresolutie van 3,1 megapixels (2048 x 1536)
    -Uiterst gevoelige CCD optische sensor met geavanceerde 3x optische zoomlens
    -TFT LCD-kleurenscherm van 4 cm als rechtstreekse beeldzoeker, 4x zoomvoorbeeld, bekijken van video-opnames, foto's en menufuncties
    -Cameraresolutie van 5,5 megapixels (2720 x 2040)
    -Lens met automatische scherpstelling met 3x optische zoom en extra geavanceerde functie van 4x digitale zoom
    -Macrofunctie voor het nemen van uiterst scherpe foto's op een afstand van 15 tot 50 cm
    -16 MB intern geheugen, uitbreidbaar tot 256 MB via optionele SD/MMC-memorycard
    -Tot 140 foto's (640 x 480) of 70 seconden video met geluid bij gebruik van standaardgeheugen van 16 MB
    -Werkt op Li-Ion batterij met lange levensduur en hoog vermogen; oplaadbaar met meegeleverde batterijlader
    -Ingebouwde automatische flits met functie voor aan/uit/nacht/auto/rode ogen reductie
    -Geïntegreerde microfoon en luidspreker voor rechtstreekse video-opname of afspelen met geluid
    -Witbalansregeling voor daglicht, binnenshuis en automatisch
    -Foto's rechtstreeks toegankelijk als uitneembare schijf op computer (voor Macintosh en Windows)
    -USB-aansluiting voor eenvoudige installatie en supersnelle beeldoverdracht
    -Aan/uit-schakelaar en automatische uitschakeling voor langere levensduur van batterijen
    -Inclusief extra Windows-software: ArcSoft Photo Impression 3
    -Productafmetingen (hxbxd in mm): 61 x 96 x 32

Inhoud verpakking

Camera
    -Standalone oplader voor Li-Ion batterij
    -USB-kabel
    -Li-Ion batterij
    -Beschermende draagtas
    -Polsriem
    -Stroomkabel voor oplader
    -CD-ROM met stuurprogramma's, software en handleiding
    -Meertalige gebruikershandleiding

5. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb deze

bij de mediamarkt afgeprijsd voor €129
    3.3 megapixels

Auflösung: 2048x1536 , 1600x91200, 1024 x 768, 640x480 Pixel, 320 x 240 (Movie)
    Farbtiefe: 24 Bit
    Sensor: 1/2,7" CCD - Sensor, 3,3 Mio. Pixel
    Filmempfindlichkeit: Auto, 100, 200, 400
    Speichermedium intern: 16 MB Flash Memory
    Speichermedium extern: Secure Digital Karte bis 256 MB
    Bildspeicherkapazität (fein, 16MB intern): 2048x1536 ca. 11 Bilder, 1600x1200 ca. 19 Bilder, 1024x768 ca. 45 Bilder, 640x480 ca. 114 Bilder
    Video Clip mit Tonaufnahme: 320 x 240 , 15 Bilder/Sec, 1Min. (16MB)
    Bildkompression: Fine (5x), Normal (10x)
    Kompressionsstandard: EXIF 2.1 kompatibles Format (JPEG Kompression)
    Einzel- und Serienbild: DCF komp. unterstützt DPOF, PIM.
    Video Clip: AVI
    Bildlöschfunktion Kamera: einzeln/alle
    Sucher: Optischer SucherVideoausgang: NTSC, PAL
    LCD : 1.5" Farb - TFT LCD
    Menü-Bedienerführung: 6-sprachig, inkl. deutsch und englisch
    Objektiv: Autofocus Zoom Objektiv
    3 x optischer Zoom
    2 x digitaler Zoom für Vorschau, bis 4 x digitaler Zoom für Playback
    Blende F 2,66 - 4,92
    Brennweite 5,96 - 16,29mm (entspricht 37mm - 108mm im 35mm Filmformat)
    Focus Normal: 50 cm - unendlich
    Macro: 10 - 50 cm (W), 16 cm (T)
    Belichtungszeiten: 1 / 1000 sec bis 4sec
    Belichtung: automatisch, manuelle Belichtungskompension +/- 2,0EV
    Weißabgleich: automatisch oder manuell, manuell 5 Modi
    Blitz: integriert (Auto, an / aus, red-eye reduction )
    Blitzreichweite: bis 2 m
    Blitzladezeit: ca. 7sec
    Selbstauslöser: ca. 2 oder 10 sek. Verzögerung einstellbar
    Automatische Abschaltung: nach 5 Min.
    Schnittstelle: USB1.1
    Videoausgang: NTSC, PAL
    Stromsparfunktion: aus, nach 1,3 oder 5 Min
    Stromversorgung: 2x AA Alkaline Batt., AC/DC- Adapter ( nicht im Lieferumfang ), 3,3 V; 2,0A
    Stativanschlussmöglichkeit: ja
    Abmessungen: 107,5 x 63 x 36,4 mm
    Gewicht: ca. 170 g ( ohne Batterie )
    Systemvoraussetzungen: WIN 98/ 98 SE/ WIN 2000/ ME/XP; MAC OS 9.0, 9.1, USB-Anschluss, CD-ROM-Laufwerk

Lieferumfang

Kamera
    Bedienanleitung
    CD-ROM mit Software
    Kabel ( Video-out, USB )
    2 AA Alkalinebatterien
    Tasche
    Trageschlaufe

vreet wel batterijen

Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Zelden heb ik zo hard in mijn broek gescheten van het lachen om een foto :D:D:D, werkt jouw vader in het circus? :+:+:+

7. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de Nikon Coolpix 2100 :cool:. Eén van de kleinste 'kwaliteits'camera's die er is, kostte €230, maar dan heb je ook wat :9.

8. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    dude, dan heb je er fors teveel voor betaald! Ik zag hem op internet voor 149 euro's. Ik zocht naar een 2000, maar de eerste goedkoopste was de 2100; de coolpix 2100. Had ik toch maar de dunne en lichte Konica C2 gekozen.
    Desalniettemin goede keuze :)

9. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Menseh ik heb een vraag....kent iemand een amerikaanse site voor digitale camera's? Nu met die lage dollar is het miss. wel handig om daar te bestellen......;)

10. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Toen ik hem kocht had ik niet goedkoper kunnen vinden :eek:. Welke site was dat dan, waar die €149 was?

11. hunter

hunter Battleship

Leuk Bevonden:
    0
    Die cam heb ik vandaag ook bekekend en uitgeprobeerd (foto's gemaakt in de winkel en die meteen afgedrukt), maar vond ze op A4 formaat toch echt niet mooi meer.....komt waarschijnlijk toch door die 2MG. Maak je de foto's echter niet op A4 maar gewoon 10x15 is het een heel goede camera. (kon em kopen voor 300 incl batt, oplader en 128 + 8 mb geheugenkaartjes)

Ben nu zelf aan het kiezen tussen de volgende 2 camera's :

Kodak CX-6330 :

Leuke camera met veel opties en 3.1 MG

Ricoh G3

Iets minder design, maar kan net even iets meer dan de Kodak. Bovendien heeft ie geen 100% kunstof buitenkant maar een mix van kunstof en metaal, waardoor ie veel minder snel lelijk word dan de Kodak.

Kodak in de winkel : alles bij mekaar 330 euro (1 of 2 jaar garantie)
    Richoh in de winkel : alles bij mekaar 380 euro (5 jaar garantie)

Vind de Ricoh tot nu toe toch aantrekkelijker, vanwege het feit dat ie meer opties heeft, steviger is en 5 jaar garantie heeft. Kodak heeft als enige echte voordeel dat ie er beter uitziet en dat ie goedkoper is....

Moet ik nog ff over nadenken...

12. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik was pas in de mediamarkt en daar zag ik dit exemplaar staan, zeker een leuk cameraatje naar mijn idee jammer dat ie maar 3.0 megapixel is maar toch, ziet er wel goed en degelijk uit en met uitklapbare flits...

meer info:
    linkje

Laatst bewerkt: 29 jan 2004
  13. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    3.0 megapixel is zeker nie te weinig hoor.. Vooral nie bij een camera va neen goed merk en waar het dus daadwerkelijk 3 megapixels is..

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Wil ook een digicam aanschaffen, maar waar moet ik allemaal rekening mee houden? Wil niet zo een supersize geval als die Joeri liet zien maar meer iets in de richten van de 2 erboven. Wat moet ik minstens hebben aan zoom, megapixel enzo om een beetje goede foto's te kunnen maken? En wat kost een beetje een goede, tussen 150 en 200 euro?

15. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben ook een digitale camera, een 4.1 megapix voor iets van 330 euro (eigenlijk 500), maar nu was ik op zoek naar een mooi en klein en gedelijk goedkoop (rond de 100 euro) digitaal cameraatje. Wie weet er 1?

16. hunter

hunter Battleship

Leuk Bevonden:
    0
    Het word de Kodak :

Kent iemand de internetwinkel : Pixmania ?? Die zijn namelijk strontgoedkoop !!! (In de winkel voor de Kodak normaal gesproken 250, nu in aanbieding 230. Bij Pixmania is ie 180 en heb je nog een jaar langer garantie dan als je em normaal in de winkel koop)

Pixmania

17. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Jep, die wou ik begin volgende week ook daar bestellen..

18. hunter

hunter Battleship

Leuk Bevonden:
    0
    wel of niet gedaan ? zo ja hoe werken zij ?

Grtz

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Denk mn budget iets te moeten verhogen. Nog niet echt idee van hoveel een goede digicam kost maar zal tussen de 200 en 300 euro minimaal gaan liggen denk. Nog maar ff goed kijken.

20. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Moet ik nog doen..
    Bestel em maandag..
    Verwacht em dan woendag..

Zodra ik em heb post ik sample pics :D

Deel Deze Pagina