1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    ok die prijs valt dus wle mee ja, maar ik ben 17jr dus en als je 18of ouder bent gaat het wel gelijk een hele smak met geld kosten dus das een beetje minders.
     
  2. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Bij ons valt dat ook wel mee...als je 19 wordt, kost lidmaatschap voor 1 jaar €395 euro. Is ook nog wel te doen..echter als je bij ons ouder bent dan 31 moet je jezelf "inkopen" voor een bedrag van €2250 (krijg je weer terug als je weg gaat) en betaal je €740 per jaar, en eenmalig €500 ofzo.

    Door de jeugd zo goedkoop te hebben moet dat ergens vandaan komen...dus van de volwassenen. Want de jeugd is de toekomst..maar zo geld het bij elke sport :)
     
  3. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Ook ik golf al geruime tijd. 6 jaar ofzo. Eerst was ik superenthousiast en golfde ik zo goed als elke dag toen een jaar of twee veel te weinig gedaan maar de laatste jaren speel ik best veel eigenlijk. :p Waarom is golf zo leuk? Voor mij omdat het misschien weel de uitdagenste sport is die er is....alles moet perfect gaan als je goede scores wilt neerzetten. Ook geweldig vind ik dat je op andere banen kan spelen, elke baan is anders en vooral als goed bent ga je de verschillen in grondsoorten, ligging, weercondities echt merken. Verder is het gewoon prachtig om op een (goed onderhouden) baan te lopen...de rust, ruimte, bloemen, dieren etc. en ondertussen uitgebreid praten met goed gezelschap en na afloop lekker wat eten en drinken in het clubhuis. _O_

    Wat belangrijk is dat je in het begin veel oefent en zo snel mogelijk je GVB haalt en de baan op kan, het goede spel komt dan vanzelf. Koop ook niet meteen een volledige set met het duurste van het duurste spel maar koop eerst een halve (even of oneven clubs) set. De helft van de stokken heb je in het begin niets aan omdat je nog te weinig controle over het balletje hebt. De andere helft van de set kan je dan later kopen als je eraan toe bent.
    Oh ja, golf vereist ZEER veel oefening wil je op een redelijk niveau wil spelen... met een keertje in de week twee uurtjes spelen kom je niet ver. Twee keer per week 18 holes lopen en daarnaast veel oefenen op de drivingrange, oefenhole en puttinggreen is bitter noodzakelijk. Maar ja, daar haal je op den duur wel veel voldoening uit.

    Golf is minder elitair dan vroeger maar bij de meeste oude clubs (voor de jaren tachtig bijv.) wordt er nog veel aan etiquette en tradities gedaaan. Zo is er een ballotage commissie die kijkt of je mag worden toeglaten op de club, nette kleren is altijd verplicht inc. jasje & dasje bij prijsuitreikingen etc. en kost het lidmaatschap voor volwassenen behoorlijk wat (duizenden-tienduizenden euro's, waarvan het grootste deel weiliswaar een renteloze lening aan de club is maar als je er naar tien jaar golfen besluit te stoppen dan is dat bedrag bijna niets meer waard door devaluatie)
    Voor jeugd en studenten is golf echter goed betaalbaar (geen renteloze lening en veel korting op lidmaatschap en les) Reken als jeugdlid 250-500 euro per jaar lidmaatschap en nog een paar honderd euro per jaar voor groepslessen. Daar komen nog wel materiaalkosten en alles bij. Maar over het algemeen is het goed betaalbaar. Ook hier geldt weer, oudere clubs zijn over het algemeen duurder dan nieuwere clubs. Ook zijn veel club in de Randstad duurder dan elders en de meeste clubs hebben een wachtlijst van enkele jaren.

    'Toevallig' trouwens, de timing van deze thread....momenteel is het KLM Dutch Open bezig: erg interessant. De komende dagen op TV; 19:35-20:35 op Ned.2

    Nog meer golf-geralateerde vragen? Stel ze maar, ik (Xmaster) en BLokkie15 denk ik ook, staan open voor al uw vragen :+ :D

    Edit:\ @ Blokkie15, ik zie dat je in de buurt golft. Ik golf op de Noord- Nederlandse Golf & Country Club (NNGCC) in Glimmen maar de DGCC ken ik ook. :p
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2004
  4. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat is wel toeval..een golfer, en dan ook nog eens in de buurt ! :D

    Ik golf zelf nog niet zo lang..ik denk een maand of 5. Maar het gaat lekker, speel bijna elke dag dus komt wel goed :).
     
  5. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Oke dan, het duurste is altijd het begin, aanschaf spullen enz. enz.

    In het begin schaf je nog geen set aan, dat doe je denk ik pas als je een bal kan raken.
    Je GVB halen kan prijzig zijn (ik ben geen 18 meer, check de verjaardagen!!) en hoe lang ben je daarmee bezig?
     
  6. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Het behalen van GVB verschilt heel erg per persoon, ikzelf deed er 2 maand over en had iets van 6 groepslessen gehad. Maar doordat ik veel op de baan kon zijn, werd ik snel beter dan de rest van de groep. Sommige mensen halen het na 1,5 jaar. Over het algemeen mag je voor je gvb gaan als je door je Pro veilig gevonden op de baan bent, en als je niet alle ballen alle kanten op "shankt".

    Het is verstandig om bij je eigen club te inforrmeren, bij ons heb je ook groepstarieven, en dat is ook voor volwassenen, kost dacht ik €255 ofzo. En dan heb je 6 praktijk lessen, 4 theorielessen en gvb, maar dat weet ik niet zeker. En qua clubs kan je het zo gek maken als je zelf wilt, ik ben zelf begonnen met een geleend setje, maar heb na een maand of 3 een eigen set gekocht. Dat waren alleen de ijzers, die kwamen uit engeland alle onderdelen los en dat heeft iemand dan in elkaar gezet, op mijn lengte e.d. Vanuit die basis breid ik uit met losse clubs :)
     
  7. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    kaksport.
     
  8. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, wat een geweldige, nuttige reactie met zo'n goede onderbouwde mening vol argumenten... |:- |:- |:-
     
  9. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    idd. dat getuigd weer van een postdrift!

    Als je niks te melden hebt, doe het dan niet hier!

    Mocht je toch iets willen melden, nuttig of niet, doe het dan met een onderbouwde mening.
     
  10. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    ....en een boel golfers vinden het juist prachtig als je hen sport zo noemt........
     
  11. Assassin007

    Assassin007 Godlike Gamer

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon in België en 'k denk dat de prijzen bij ons veel hoger liggen! Op enkele km van mijn gemeente is er een prachtige golfbaan: lidgeld voor het gehele gezin; ongeveer 25000euro. Nog iets verder is er nog een golfbaan die minder elitair is, maar toch ook nog 2500euro kost aan inschrijving alleen. Voor die 2500Euro mag je dus één jaar komen golfen. Wss ben ik na enkele maanden deze sport toch beu en dan is het te duur. Maar golfen is echt ontspannend op vakantie. Het is echt prachtig om na het ontbijt even te gaan golfen. En ik ben er zeker van, dat de mensen die echt graag golfen er geen probleem mee hebben om 2500euro te betalen. Als je de kans hebt om te golfen moet je dit echt doen. Maar ik mijn swing was pas na enkele keren iets of wat goed.
     
  12. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    *schopt leven in topic

    Aangezien het winterseizoen er aan zit te komen (jammergenoeg) wordt het weer tijd voor trainen.

    Competitie komt er ook weer aan, trouwens. Xmaster ik moet waarschijnlijk tegen jou competitie spelen...als jij De Gelpenberg2 bent tenminste. Zou wel lache zijn :).

    Hoe gaan jullie het deze winter aanpakken? De clubs neerleggen en volgend jaar weer oppakken of gewoon de windbreaker aan, regenbroek winterhandschoenen en verder gaan? Ik kies zeker voor het laatste en ben nogsteeds 3 á 4 keer in de week op de baan te vinden. Hcp zit op dit moment op 24,0. Maar loop elke keer mijn hcp beter en zal dus volgend seizoen verder gaan zakken!

    Brand maar los !! 8)
     
  13. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie deze topic vandaag pas voor het eerst,(ben ook meer niet een van de jongste).
    Geweldig golf, ben deze zomer ook rustig aan begonnen met mijn eerste balletjes te slaan.
    Speelde altijd al golfspellen op de computer en had altijd het idee dat het veel te duur zou zijn om het in het echt te doen.
    Tot ik er achter kwam dat het ook voor mijn kleine beurs geschikt is.
    Kan op de drivingrange bij mij in de buurt voor 3 euro 80 ballen slaan en gratis gebruik maken van de putting en chipping green.
    Ga regelmatig na mijn werk even een balletje slaan, vooral putten vind ik erg leuk om te doen.
    GVB zal ik voorlopig nog wel niet gaan halen(geldgebrek), maar probeer met veel te oefenen wel een beetje niveau te halen.
    De wintermaanden zal er wel niet veel van komen, dus dat wordt dan maar weer veel Links 2004 op advanced spelen.
    Speel al het hele seizoen met de XSN competitie mee, is echt geweldig om aan mee te doen.
    Heel hoog niveau en zo verslavend dat ik er nog steeds niet mee kan stoppen.
    Kortom ik hou van golf!
    Mocht een van de heren eens een potje Links op advanced willen proberen, ik ben uw man.
     
  14. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    golf zit er voor mij niet in... miss over een paar jaar (vanaf wanneer mag je eigenlijk golfen?). Wie vind trouwens van zichzelf dat ie goed is? Ik bedoel met goed een fatsoenlijke bal kunnen slaan en niet een extra schuilkelder slaan...

    Wie?
     
  15. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    GVB is maar een papiertje... het gaat om je werkelijke niveau! _O_

    Anyway, ik verheug mij op de winter. Niets leuker dan op een stijfbevroren baan op een zonnige ochtend een paar holes spelen: door de vorst gaan al die ballen heel ver en je hebt geen last van waterhindernissen :D
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2004
  16. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou mooi zijn als je op een baan speelt met een waterhindernis waar je normaal gesproken niet overheen kan slaan, en als het gevroren heeft dat je er dan juist gebruik van kan maken.
    Ga je 's ochtens de dikte van het ijs berekenen om het dan later op de dag te kunnen gebruiken.
    Ik zie de koppen van mijn tegenstanders al helemaal wit wegtrekken.
    O ja, ik kan wel mijn GVB gaan halen, maar dan kan je dus op een baan spelen wat ik niet kan betalen.
    Was ik maar rijk, maar zoals mijn moedertje altijd zij,'''je bent gezond jongen, dat is veel belangrijker.''
     
  17. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Lijkt me sterk dat het er voor jou niet in zit. Want golf mag/kan al vanaf 2 jaar. Lessen kan je pas rond een jaar of 6.

    En ik kan wel een fatsoenlijke bal slaan ja..en nu? :p
     
  18. ik heb handicap 45 *)
     
  19. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Gaaf...je hebt je GVB dus net gehaald ! Nu je NGF Regelexamen halen en je kan kaartjes lopen ! kom je vanzelf net als ik uit op 16.3 :D
     
  20. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    2 weken geleden heb ik voor het eerst golf gespeeld in Zeewolde.

    In 1 woord, heerlijk spel, lekker ontspannen maar geestelijk zeer vermoeiend.
    Zelfs mijn vriendin vond het geweldig en we gaan volgend jaar dus voor het GVB!
     

Deel Deze Pagina