1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. k heb al 2 wedstrijden gedaan maar nog geen handicap lager :'-(
     
  2. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Moet je wel trainen tussendoor hé ! ;)

    @Rinus, gaaf ! Ik heb een kennis en het zoontje daarvan is lid op Zeewolde, ik ga er ook nog een keertje spelen, lijkt me een erg leuk baan. En heel veel succes met de weg naar het GVB toe. Als er vragen ofzo zijn stel ze gerust ! :)
     
  3. doe ik natuurlijk :)
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik snap niet zo goed wat er nou leuk is aan golf als je andere sporten ernaast zet. Ik denk bij golf aan de bal een teringmep geven en dan er achteraan sukkelen (of rijden) en als je dan eindelijk bij je bal bent geef je hem weer een teringmep om er vervolgens weer achteraan te sukkelen.

    Hebben jullie als jullie sporten niet de drang om helemaal kapot te gaan? Jezelf gewoon 'leeg' sporten?

    Ikzelf voetbal nu, en als ik na een wedstrijd helemaal gesloopt ben door gewoon mezelf de ziekte in te rennen en hier en daar een beuk uit te delen heb ik echt een voldaan gevoel. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij golf ook zo zou zijn.

    Wel als sport ernaast ofzo, maar dan doe ik het met een ander doel. Dan zou het eerder ontspanning zijn. Echter als ik wil ontspannen plant ik mezelf liever op een terras ofzo neer en ga ik niet achter een bal aan wandelen.

    Maar goed ieder zijn of haar ding natuurlijk. Dit is hoe ik er tegenaan kijk :).

    *start golf op mobiel op. 'Golf-zonder-je-stoel-te-hoeven-verlaten' roelt :cool:
     
  5. erm...
    nog nooit golf gespeeld zeker????

    *golf op mobiel telt niet mee }:] *
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb je gelijk in. Daarom is het 'hoe ik er tegenaan kijk'. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar het lijkt me fysiek niet echt zwaar ofzo. :)
     
  7. Ik wil wel graag golfen, maar dan alleen voor die vette wagentjes.
     
  8. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Dan zal ik je nu maar ff uit je droom halen. In deze wagentjes wordt nauwelijks gereden..ze heten ook wel buggy's. In nederland mag je er eigenlijk alleen in rijden als je lid bent van de vereneging Handycart. Daar wordt je lid van als je geen 18 holes vol kan houden, fysiek. Wat zo'n 4 uur inspanning inhoud, minstens.

    je kan ze ook wel huren, maar dit kost je minstens €30 p.p. En dat is bovenop de greenfee (het spelen zelf dus), wat tussen de €40 en €120 zit, best een aardig bedrag. En dan is het zuipen achteraf geeneens meegerekend :9
     
  9. inderdaad, dit is erg duur én alleen ouwe mensen rijden erin
     
  10. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Maar dat ontneemt niet dat het erg gaaf is om in te rijden. Zelf al aantal keren moeten doen, de baan over. Niet spelen maar helpen met dingen, ik werk er namelijk ook :).
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Heb 2 jaar geleden en keer met gymles op school gegolft.In totaal iets van 8 uur ofzo. Driving Range was wel heel leuk om te doen, zeker met wat vrienden erbij want dan heb je al snel een kleine competitie wie het verst kan slaan (of wie de meest geparkeerde auto's raakt ;))

    We hebben ook gewoon een paar holes gespeeld maar dat beviel me minder.Ik denk dat dat komt omdat je er gewoon geen zak van kunt.

    Was trouwens op de Golf baan in Wierden
     
  12. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Veel mensen kijken er tegenop om het te gaan proberen. Maar vrijwel iedereen vind het leuk ! Dus als je twijfelt...gewoon doen !!! :cool:
     
  13. inderdaad, en als je wilt beginnen, in belgie is de bekenste golfclub houthalen, maar de beste is en blijft flanders nippon *), om te beginnen en te spelen.
     
  14. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik las net over een GVB, wat houd dat precies in?
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    dan mag je op alle banen golfen, de enige golfbaan bij ons in de buurt is die op de weg naar bergen en dat zijn volgens mij maar 9 holes, erg groot is ie iig niet :cool:
     
  16. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mja, de Dynamic Fit bij ons eist bij het indoor golf van ze dat je een GVB hebt :+
     
  17. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Het klopt niet helemaal dat je dan alle banen in nederland in mag, er zijn namelijk een tal "besloten" clubs waar je niet zomaar op komt. Ten 1e moet je hier handicap 24 voor hebben. En vaak zijn deze clubs zo exclusief dat je er alleen op komt als je met een lid mee gaat spelen, of als er een wedstrijd o.i.d. is.


    GVB staat voor Golfvaardigheidsbewijs..beejte bullshit omdat je pas leert golfen als je deze hebt, maar dat terzijde. Gewoon aan beginnen, is echt gave sport !

    Hcp, zit op dit moment op 16.0 :)
     
  18. Ananas

    Ananas XBW Vrucht

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom net van de baan. Net een hele goede slag: 550 meter!!! ik had alleen helaas wind tegen..
     
  19. Soulfly_3

    Soulfly_3 Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgende week ga ik ook voor het eerst golven. Is een 9 hole baan in Helden (Limburg). Gaan we vanuit het bedrijf naartoe. Ben benieuwd hoe het gaat. We hebben in ieder geval een professioneel duiker voor de ballen die in de vijver terecht komen ;)
     
  20. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Nooit verkeerd zo'n mannetje wat door de golven heen jou balletje wil zoeken, mocht je ook nog echt gaan golfen met een f dan veel plezier.

    @Ananas, droom maar lekker verder met je 550 meter.
     

Deel Deze Pagina