Google Earth als hulpmiddel voor terroristen???

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meneer Stefan, 18 aug 2005.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Sure , maar humint heeft nog altijd voordeel op elint , via elint krijg je een globale situatie , maar wil je echt je doelen zwaar raken ben je nog altijd aangewezen op het menselijke oog en brein "humint" die alles in de locatie observeert en zijn plan minutieus kan voorbereiden met véél meer oog voor details en eventuele moeilijk te nemen obstakels beter kan inschatten ter plaatse dan het zogenaamde " elint" ver boven de horizon. :cool:

2. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Waar héb je het over Svennies? Humint? Elint? :p

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @god's gamer , dit zijn afkortingen .
    humint is de afkorting van human intellegence en elint de afkorting van electric intelligence.
    Wat ik wil zeggen is met een camera van uit een keyholesatelliet krijg je een globaal overzicht van de lokatie waar de doel gelegen is , dit is echter alleen bruikbaar wanneer het doelwit groot genoeg is om met een actie vanuit de lucht met stellige zekerheid geraakt kan worden en dit kan je dan met het oog van de camera , het zogenaamde elint.
    Wanneer de doelen echter héél klein en moeilijk opspoorbaar zijn , heb je nog altijd de menselijke factor nodig die met het blote oog het doelwit verkend en vastlegt en de exacte coordinaten doorgeeft door middel van een gps-systeem dat hiervoor minimum drie en liefst vier verschillende satellieten gebruikt om tot een exacte plaatsbepaling te komen , en die menselijke factor heet humint , de afkorting van human intelligence.
    De laatste golfoorlog heeft trouwens uitgewezen dat het menselijk oog onmisbaar is voor precisiebombardementen , aangezien de amerikaanse regering later heeft toegegeven dat veel van de geraakte doelwitten eerst verkend zijn geweest door achter de vijandelijke linie gedropte soldaten van de sealteams die de exacte coordinaten via gps-systeem naar hun basis stuurden , zodat ze bij hun bommen en raketten de preciese coordinatiegegevens konden invoeren .

Laatst bewerkt: 19 aug 2005
  4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    oké thanks, ben ik weer wat wijzer :cool:

5. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik edit niet alles hoor :+ Maar ik veranderde dat stukje tekst omdat wat ik daarvoor zei me iets te hard leek om een grap over te maken... Maar omdat alles wat je op internet pleurt (het blijft een tijdje staan hier) de hele wereld het kan zien veranderde ik het als je dat wou weten.

Laatst bewerkt: 19 aug 2005
  6. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    bang voor terroristische aanslagen op je huis door dat soort opmerkingen? check effe op google earth of je huis erop staat anders ben je veilig en kan je ze gewoon maken ;)

7. Koffie mok

Koffie mok Guest

Ik heb m'n huis wel gevonden :9

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ben ik blij dat me huis een vlekje is8)

9. BATM4N

BATM4N Guest

Dankzij GEarth weet ik nu elk pakhuis en elke burgerwoning te vinden. [​IMG]
    Zelfs mijn eigen verblijfplaats! Maar die hou ik natuurlijk geheim.

10. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik zag laatst een donkere gast met een tulband een bosatlas kopen :eek:.

*vreest voor leven :cool:

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja , hij zou je eens uit je boomhut kunnen blazen. ;) :+

12. fllix313

fllix313 Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    whaha _O_

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Precies wat ik wil voorkomen! ;)

svennies weet waar hij over praat hoor. Hij komt geregeld langs om ff in de hut te chillen. :cool:

[​IMG]:+

//edit; ik zie dat ik er nog een dak op moet bouwen, anders kun je me nog vinden met google earth :mad:

Laatst bewerkt: 19 sep 2005
  14. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    :+

Edit:
    Om mijn post toch niet geheel nutteloosheid op te laten gaan.

Google Earth zou natuurlijk van het Inet verbannen kunnen worden, maar heeft dat nut? Neen, zodra mensen echt kwaad willen zullen die wel via andere kanelen, middelen etc informatie vinden over het doel. Daar zal Google Earth niks aan verbeteren, veranderen of veroorzaken, het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat terroristen via GE een potentieel doel gaan zoeken, puur om het feit dat bijvoorbeeld mensenaantallen bijna niet te zien zijn....

@ GoiZ :+

Laatst bewerkt: 19 sep 2005
  15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep , best tof in die boomhut , maar het probleem is nu dat die rot-amerikanen telkens kunnen zien welk bier we aan het drinken zijn , hertogh jan of duvel en erger is nog dat ze dan kunnen meetellen hoeveel we er al opgedronken hebben. ;)

16. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    tuurlijk, the White House in Washington D.C. is ook zo moeilijk om te vinden, ga maar na, al die zielige toeristen daar moeten weken, soms maanden, zoeken voordat ze het gevonden hebben. Ook een stad als New York zie je snel over het hoofd. Terroristen zoeken altijd iets wat ze kunnen raken, met of zonder internet. Dit soort 'nieuws'-berichten zijn er om je kont mee af te vegen, denk daar maar eens over na.

Deel Deze Pagina