1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. marieke

    marieke Brrrrrrrrrrrrr

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje kort door de bocht........

    Ik zit ook niet echt te wachten op al dat extra werk. Ik heb al genoeg te doen.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2009
  2. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Mmmm kort door de bocht inderdaad als je het snel bekijk,maar als je ff over nadenk is het gewoon zo toch,hoe dan ook gaan de belastingen omhoog:)
    Haha werk je voor een reinigingsbedrijf ofzo toevallig?:D
    Was gewoon altijd leuk om te doen als je er een beetje werk van maak en wat is het probleem in treintunnels en langs snelwegen?
    Treinen zelf kan ik idd wel mee inkomen dat mensen dat niet zo heel leuk vinden:)
     
  3. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat ze je pakken en je de kogel geven of zo. Beetje op iemand anders zijn spullen kalken. Ik heb die link even gevolgd die je op de vorige pagina had gezet, maar vind je dat serieus mooi? Ik vind het echt oerlelijk.

    Graffiti is geen kunst, het is gewoon verzieken van iemand anders zijn spullen. Ga toch kleurpotloden kopen en een stuk papier.
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwah weet niet hoor. Als ik in de trein zit zie ik liever persoonlijke expressie dan een kale geluidsmuur. Ik snap beide standpunten wel. Aan de ene kant de lichtelijke bekrompenheid van de staat (no offence natuurlijk Marieke) die er schijnbaar geld voor uittrekken om Saaie geluidsmuren en dergelijke saai te houden. Aan de andere kant het "blijf met je fikken van ander mans spullen " gevoel..


    Eitherway het maakt het naar buiten kijken als ik in de trein zit net wat boeiender
     
  5. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Idd heeft dit totaal niets met kunst te maken haha dat zal je mij ook nooit horen zeggen:)
    Sommige dingen wel kunstig gedaan maar dat ander verhaal haha en je ben wel stoer nu meteen met je kogels in het rondgooien of niet:D
    Bij deze nodig ik je uit dat hier te komen doen:)
    En als je verder had gelezen dat je neus lang was dan had je gezien dat dit een aardige tijd geleden is en dat ik idd ook ben gepakt niet dat dat verder ooit iets heeft uit gemaakt hoor buiten het betalen van een vrij hoge boette om:)
    Ik zeg iedereen die er serieus mee bezig is zeker doorgaan haha bomben die treinen:p

    En zo slecht is denk ik niet geweest als ik zo trg kijk 2 maatjes waar ik mee schreef altijd zijn nu grafisch ontwerper een andere zit op reclame bureau en ik zelf ben goed bezig met tattoeeren ik denk dat we nu allemaal dingen doen waarbij we profijt hebben van de dingen die we toen deden:p
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2009
  6. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje heel triest hoor dat jullie hier zo moeilijk over doen. Belasting word heus niet hoger door graffiti, en nee het is niet stoer. Doe het niet voor jullie of voor iemand anders, vond het gewoon altijd erg leuk om te doen. En nee, we graffen niet op huizen of schuren of whatever. Maar gewoon idd, geluidsmuren, treinen of wat dan ook. Dat jullie zo kortzichtig zijn, had ik niet verwacht :b:
     
  7. Rutgerboy

    Rutgerboy Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Eey sry voor de laten reactie.
    Mooie fotos:thumbs:
    Ik spuit alleen en soms met paar vrienden.
    En soms met wat vrienden effe tag nachtje:b:
    En soms pakken we effe een Geluidswand of een train:)
    Ik zal wel een keer effe een foto van een schets (tekening)in me blackbook laten zien
    Alleen kan ik nu niet tekenen want me sharpie`s (stiften)zijn op:mad:
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2009
  8. Rutgerboy

    Rutgerboy Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    edit
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Alsof de belastingen omlaag gaan als ze stoppen met spuiten, of omhoog gaan omdat ze extra gaan spuiten.....|:-

    Dat jij het lelijk vindt hoeft toch nog niet te betekenen dat hij de kogel moet krijgen :x |:-
     
  10. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt ook zoiets als te overdreven reageren.

    Ik snap al het ge-emmer niet zo, als ik langs bijvoorbeeld een bouwput loop en ik zie dat men daar op die tijdelijke muren graffiti heeft gekalkt dan vind ik dat alleen maar tof, dat is in ieder geval beter dan zo'n saaie kale muur. Verder denk ik dan ook dat het veelal van die boeren huppelkutten zijn die er niks van moeten hebben, prive-eigendom daargelaten kan graffiti zeker wel iets bieden, namelijk niet elke dag een somber straatbeeld met enkel kale muren. Het valt mij altijd op en ik vind het vaak bijdragen aan een kleurrijk straatbeeld (mits het mooie paints zijn en geen tags.)
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2009
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik had er vanmiddag een.

    Er is hier een maand geleden een nieuwe viaduct neergezet. En hij ziet er super futuristisch en mooi uit. Maar nu is die al helemaal vol gekalkt met graffiti. Ik begrijp dat die mensen hun kunst willen laten zien maar doe het dan op plekken waar het mag. De Kuil dacht ik.
     
  12. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Graffiti is mooi, maar als ik naar school fiets moet ik onder een viaduct door. Daar zijn heel veel van die tags en hakenkruizen enzo. Zoiets kan je toch niet mooi vinden.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat is dan ook geen graffiti i.m.o.
     
  14. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1

    En dat word dus gedaan door mensen die het allemaal weten en met 2 Hema bussen op pad gaan:p
    Er komt er vanzelf een keer 1 van wtf is dit voor onzin en die pakt gewoon dat tunneltje netjes van voor tot achter als het een beetje meezit:p
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Berenkuil_(Eindhoven)

    Een legale plek waar vaak dus ook echt mooie dingen gespoten worden. Ga meestal een keer per week even langs om het nieuwe werk te bewonderen met een huisgenoot van me.

    (Vrouwtje met de mega-bril is ook van die huisgenoot).
     
  16. UniiQueee

    UniiQueee Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    hahah te triest :lol:
     
  17. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Idd daar staat altijd erg leuk werk:D
    Dat vrouwtje ziet er erg goed uit ook:D
    In het verleden kwam ik er ook nog wel regelmatig,denk 6 of 7 jaar terug voor het laatst haha daar
    paar kleine dingetjes gedaan toen ook nog wel,waar nu waarschijnlijk 4 en halve centimeter nieuwe verf op zit:p
    Daar meer meestal met maten mee die daar wel aardig lossss gingen zo nu en dan:)
    haha ik zelf was niet zo van de legale dingen..
    Liever snachts sneaky wachten tot je die ene trein of tunnel kon pakken:p
    Mmmmm leuke tijden:p
     
  18. marieke

    marieke Brrrrrrrrrrrrr

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Op pagina 2 staat bij welke organisatie ik werk..

    Dat beweer ik ook niet. Maar wij hebben voor vast onderhoud een budget (terug te leiden naar belastinggeld). Met dit budget moeten wij alle werkzaamheden bekostigen. Dus als erg veel graffiti verwijdert moet worden gaat dit ten koste van andere werkzaamheden. Ik ben dat deel van het budget dus liever niet kwijt aan "vervuiling".
     
  19. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap dat het je werk is Marieke. Maar kan je mij is uitleggen (Gewoon uit interesse) Waar komt de drang vandaan om de toch al oer saaie geluidswallen "schoon" te houden.

    Verder zou je ook kunnen stellen (Even advocaat van de duivel) dat deze geluidswallen er ook van onze belasting centen komen dus ook een stukje van "ons" zijn..
     
  20. marieke

    marieke Brrrrrrrrrrrrr

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja dan moet ik toch met een vreselijk antwoord komen: gewoon omdat dat het beleid is (walg, walg). Er zijn in het verleden door de bouwdienst (speciale dienst RWS voor kunstwerken en geleiderailconstructies ed) opgesteld hoe om te gaan met kunstwerken en aanverwante objecten. Hierin is ook opgenomen hoe om te gaan met de conservering (schilderen en daardoor afsluiten van de buitenlucht) van een object (soms is het beter om niet de conserveren. Soms is het beter om wel te conserveren, bv bij tunnels, in het kustgebied, dit ivm weersomstandigheden en bv strooizout of zeelucht).

    Daar waar het beter is om niet te conserveren (kan ook budgettair zijn) zie je dus een verschrikkelijk saai en grijs object staan. Daar waar wel conservering nodig is kan de desbetreffende regionale dienst besluiten dit niet in grijs of wit te schilderen maar in een kleur ( bv in Groningen Hereweg onder de N7 is in meerdere tinten groen) of te laten schilderen door een kunstenaar.

    Tevens is het zo dat bepaalde stoffen die in graffiti verf zitten de ondergrond kunnen aantasten (ook beton, dit is nl poreus).

    Ook kan je tijdens inspecties veel beter zien wat de conditie van een object is als het schoon of gelijkmatig geconserveerd is (wel/ geen kalkuittreding of roestuittreding). Graffiti maakt dit een stuk lastiger..

    Tja je laatste opmerking... dat zou dan voor alles gelden. Helaas gaat dat niet op.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2009

Deel Deze Pagina