Graphic Novels

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tco, 17 mrt 2009.

1. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Is het ook, had er bij moeten zeggen dat ik daar vaak kijk als ik iets niet zo gauw kan vinden. Ze hebben meestal wel redelijk veel op vooraad.
    Juistem, dus gaan mensen een term verzinnen zodat ze niet raar aangekeken worden (graphic novel) terwijl het exact tzelfde is. Hun initiele uitgaven waren niet eens in "novel" form maar gewoon maandelijkse floppies. Dus ga weg met dat, t zijn comics. Je gaat ook geen andere naam voor "film" verzinnen omdat er een verschil is in niveau tussen BAd Boys en Schindlers List. 't Zijn films.

2. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Daar heb je een punt,tja een beetje hetzelfde verhaal als animatie films.Daar zijn dan weer tal van termen voor,maar het blijven natuurlijk tekenfilms.Comics blijven comics,dat is waar.

3. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou de term niet gebruiken zodat het volwassener klinkt.

Tuurlijk hebben jullie gelijk maar toch vind ik Graphic Novel wel anders.
    Als je GN zegt zul je niet de Donald Duck bedoelen. Het geeft gewoon een soort richting aan.

4. EXCEDO

EXCEDO :)

Leuk Bevonden:
    0
  5. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
  6. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    En dat is net het hele punt,als je vaak strips zegt dan denkt men aan Suske en Wiske of Sjors en Sjimmie.:DEn daar erger ik me ook best over,mijn zus bijvoorbeeld vond die Superhelden comics altijd voor kinderen lol. Nou ik heb hier comics liggen,die je niet snel een kind laat lezen zoals The Darkness bijvoorbeeld.

7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Dat is inderdaad een strip gemaakt met screens van die ingame functie van halo 3, gewoon een paar filters overheen geflikkerd met Photoshop/Painter.

Tsutomu Nihei(Blame!) die een strip met wolverine heeft gemaakt, genaamd Snikt!, heeft er ook 1 van Halo gemaakt.

Het grappige is dat er ook echt sites op het net aanbieden tekeningen/waterverf/schilderijen te maken van foto's, en ze je hier voor laten betalen terwijl ze er gewoon filters overheen gooien. Echt zonde dat sommige mensen hier ook intrappen omdat ze het verschil tussen het echte en neppe niet kunnen zien.

8. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zit echt tussen de oren, mijn strijd tegen de term graphic novel gaat door :9

Laatst bewerkt: 18 mrt 2009
  9. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Dat heb ik vaker gelezen dat de term TPB en GN gerelateerd zijn aan paperback(zachte kaft) en Hardcover(harde kaft), alleen waarom zie ik dan genoeg GN's die gewoon een zachte kaft hebben. Of zit ik nu onzin uit te kramen.

10. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat sommige mensen de term GN toepassen op comics met een bepaald niveau, meer volwassen, serieuser whatever. Waar ik t dus niet mee eens ben.

Maarja, zo belangrijk is t ook niet. Tis een pet peeve van mij gedeeltelijk omdat ik vind dat veel mensen net zoals bij muziek indie en underground gelijkstellen aan diepgang en kwaliteit en dan die dingen graphic novels gaan noemen met een elitaire houding naar anderen. En ook omdat ik ook een groot fan ben van het mainstream superhero gedoe waar naar mijn mening genoeg titels met writing van niveau te vinden zijn. Titels van Brubaker en Kirkman bijvoorbeeld.

11. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Die comic (of graphic novel) van Watchmen kun je die beter in het Engels of in het Nederlands lezen?
    Ik heb de film niet gezien, maar de alles wat ik lees over het verhaal, maakt me benieuwd naar de comic (die ik eerst wil lezen voor ik de film zie).

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  13. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
  14. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/the-witchblade-compendium/1001004002904422/index.html

Hoe zit dit compedium in elkaar dan? Verzamelboek lijkt me maar van hoeveel delen?

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Heb nu dus Watchmen uit... jezus wat vet! :eek: Echt ongelooflijk goed verhaal, gaat echt diep en levert ook kritiek op de maatschappij. Erg sterk. Ik snap alleen het einde niet helemaal...

Voor de mensen die 'm uit hebben:

Nadat Veidt zijn plan is geslaagd en iedereen behalve Rorscarch instemt het geheim te houden, gaat Rorscarch dood en Jon weg. Daarna komt er een scène bij Mrs. Jupiter thuis. Die scène snap ik niet. Wie bezoeken haar? En wat wordt er nou verteld? Kan iemand mij dat uitleggen? Ook de scène daarna, bij die krant, snapte ik niet. Waar ging dat over?

En wauw, ik heb dus de hardcover, nieuwste editie en die was die €30,- écht wel waard. Geweldig!

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    zoals je zegt, Rorshach is dood en Jon is weg,.. wie blijven er dan nog over? :D Nite owl en de dochter van Mrs Jupiter natuurlijk. Die komen incognito even op bezoek.

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Maar wtf, die Hollis is vet dik geworden dan... Vond hem er helemaal niet op lijken! En dat stukje met die krant, ging dat over dan?

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat boekje wat je op het laatste plaatje op de stapel ziet liggen is Rorshach's journal.. de rest kun je zelf dan wel invullen :)

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat zag ik. Dat gooide die baas eerst nog boos tussen de andere rotzooi. Hm, dan heb ik blijkbaar toch alles meegekregen. Vond het echter een wat raar einde... ik had het anders laten gebeuren en vond dit zo gek, dat ik dacht het niet helemaal te snappen. Ik dacht dat er meer achter zat. Okidokie, thank you.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    wat vond je er raar aan? vond het juist wel leuk dat ze zo eindigen, als Rorshach's verhaal in de openbaarheid komt komt dus iedereen te weten wat veidt gedaan heeft.

Deel Deze Pagina