1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Graspop Metal Meeting 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door PePzi NL, 27 feb 2010.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Oh je gaat niet eens? 8) Dat had ik niet gelezen, haha. :+ Behemoth is wel de shit ja, veel plezier.

2. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik ga ze zien op Fortarock festival. Een van de enige grote Metalfestivals in Nederland dit jaar.
    - Ex Deo [opener]
    - Decapitated
    - Textures
    - Hail of Bullets
    - Deicide
    - Ensiferum
    - Baroness
    - Behemoth
    - Fear Factory
    - Kreator
    - Killswitch Engage
    - Bullet for my Valentine
    - Suicidal Tendencies

Maar goed zullen we maar verder praten over GMM(Hoewel ik zelf hierover begon, maar oke.)

3. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Steel Panther geeft op 25 juni een optreden in een club in Chicago. We zullen wel zien hoe dit afloopt... Organisatie tot nu toe is iig zéér matig.

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Natuurlijk 3 dagen, maar ik kijk het meeste naar Finntroll uit.

Erg zonde dat ze in de metaldome staan =/

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    ...

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dat is niet zo mooi om te horen.

Hopelijk komt er iets leuks :)

7. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    Hmm het begint nu allemaal wel flink tegen te vallen... Eerst de (voor mij tegenvallende) headliner Soulfly, daarna kwam Steel Panther opeens niet meer (al is dat nog steeds niet helemaal zeker), en nou zegt Mastodon ook nog eens af.

Zit sterk te twijfelen om m'n Graspopticket te verkopen en naar Download te gaan... Is wel een stuk duurder maar ook een stuk meer bands die ik echt wil zien.

8. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer van Steel Panther en Mastodon.

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
  10. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Verkeerde topic? ;)
    Maar ik had hem laatst al gezien ja, ik keek dat filmpje en ik dacht, wauw. Ik ging dus kijken hoeveel dat dan zou kosten, eerste gedachte, laat maar.

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Oh oeps, verkeerde topic inderdaad! Veel te duur inderdaad, ben alleen geïnteresseerd in het USB Setje, áls er een normaal pakje sigaretten in past. :+

12. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Vrijdag op Graspop geweest en wat was het tof!
    Raven en Anvil waren in de tent erg goed. Slayer was aardig maar dat is mijn muziek niet zo. Bij Stone Temple Pilots heb ik helemaal vooraan gestaan en dat was echt zo'n ouderwets strak optreden! Motorhead was ook weer heel aardig maar was toch niet zo goed als ik verwacht had. En Aerosmith was echt helemaal geweldig! Wat een optreden, wat een energie en wat enorm goed gespeeld. Het was echt het beste optreden van de dag voor mij en met recht headliner!

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Kan nu echt niks zinnigs schrijven over Graspop. :lol: Heb er de volle vijf dagen gezeten. Zat in de bus naar huis, kom ik langs mijn café, zit de hele club daar waarmee ik op stap ben geweest (exclusief Nightbringer van't forum hier, die is Fries :+ ).
    Had helaas geen bereik in België, dus niet met Vigil en Pepzi kunnen meeten!

Hoogtepunt is Aerosmith en Soulfly (van beide TOTAAL niet verwacht). Minste was Killswitch Engage, ken geen enkele CD, maar wel al eerder live gezien. En toen was het een lekkere band om rustig te kijken. Nu vond ik het zéér matig.

Verder jammer dat ik Behemoth gemist heb, maar die ga ik volgende week al kijken.

En Amon Amarth ga ik nooit meer vergeten, zeker niet toen het geluid uitviel (een en ander aan equipment naar de klote :lol: die brandgeur _O_ ), echt, hoe de zanger toen het publiek bespeelde. Klasse!

14. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    @ Willem: volgens mij heb ik jou nog gezien in de bus terug, zat jij ook in de bus van ong 11:30? :9 (van Graspop naar Mol)

Verder was dit weer een epic festival, ookal waren er maar 7 bands die ik echt wou zien. Hoogtepunten waren Aerosmith, Airbourne en KISS, KISS was echt weer een legendarisch optreden _O_ Echt wat die gasten er allemaal bijhalen; ziplines, vuurwerk (onder andere uit Gene's basgitaar), een rocket launcher, papiersneeuw, pyro, bewegend podium, en omg dat was epic : )

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Half 12 lijkt me erg vroeg. Het zou kunnen, ik had in ieder geval geen spullen bij en stond helemaal vooraan, zo goed als naast de buschauffeur. Ik had geen bereik in België, vandaar dat ik niet ff kon SMS'en naar je wat en waar. :mad:

Eigenlijk was de line-up van dit jaar steengoed. Maar het waren redelijk veel bands die net niet de superbekende status hebben, iets wat op een festival wel handig is. Een vriend van me legde het perfect uit: "Ik heb nog nooit zoveel bands gezien op Graspop als dit jaar."

Denk aan:

Stone Temple Pilots, Motörhead, Aerosmith, Anathema, My Dying Bride, Anvil, Saxon, Devin Townsend, Sepultura, Nile, Sabaton, Carcass, Slash, Soulfly, Dark Funeral, Cannibal Corpse, Obituary, Paradise Lost, Immortal, Sick of it All, Airbourne, Exodus, Hatebreed, KISS, Behemoth, Amon Amarth, Devil Driver.

Allemaal bands die of heel oldschool zijn, en daardoor erg bekend, of niet de AAA-status hebben. Maar godver, wat was er lekker recht-toe-recht-aan eerlijke muziek aanwezig. Geweldig thrashen met Obituary, Exodus en Sepultura, en tot op zekere hoogte met Soulfly of Hatebreed. Echt kei en keihard.

16. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Van Willem moet ik hier posten waarom ik niet aanwezig was op Graspop. Eigenlijk boeit het hem niet maar anders moet ie gaan dubbelposten en dat mag niet.

Ik was niet op Graspop omdat het een pokke eind reizen is en ik er dat, voor die paar bandjes die me nog kunnen bekoren, niet voor over had :)

Nou je kan weer posten Willem.

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Haha, oké. Het reizen vind ik eigenlijk een slecht excuus, er zijn mensen uit Friesland en mensen Frankrijk, Duitsland of zelfs Finland. Het is het wel waard.
    Maar, als er echt maar een paar bandjes komen die je boeien (dacht ik in eerste instantie ook), dan kan je beter niet gaan. Ik dacht dit jaar dat er weinig boeiends kwam, maar godver, meer gezien dan vorig jaar en ook veel beters!
    Ik ga volgend jaar weer, ongeacht de line-up. Het is altijd zo gezellig. Je moet er voor zorgen dat je met een grote groep gaat. :)

Trouwens Winterbase, welke bands boeien je nu dan wel? :eek:

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Als ik was gegaan dan was het voor; KSE, A Day To Remember en 36 Crazyfists.

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hm, da's niet zo heel veel nee. Ik kende veel bands ook niet, ben die toen gaan kijken op aanraden van de mensen waar ik op stap mee was. Veel nieuwe, toffe dingen ontdekt! Aan de andere kant, stel dat je alles wat je ontdekt kut vind, dan baal je wel hard daar in België. :+

20. PePzi NL

Leuk Bevonden:
    203
    Hellyeah foto's! :cool:

Sorry voor de bullshitfoto's, en / of foto's van mij :+

Nu Willems foto's! :cool:

Laatst bewerkt: 1 jul 2010

Deel Deze Pagina