1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gratis naar Marokko op kosten de staat

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 28 feb 2004.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Als je zo graag mensen wilt blijmaken, waarom doen we het dan niet altijd? Waarom niet altijd deze regeling maar alleen nu het in Marokko is? Mochten mensen naar Amerika met 9-11? Naar Iran? Nee, maar nu ineens wel?

2. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Is ook meteen het asiel probleem opgelost :)

ff serieus, dit slaat toch helemaal nergens op?!?
    Als ik zeg dat ik familie heb in USA en die zijn ernstig ziek betalen ze toch ook helemaal niks voor mij? Terwijl ik ook nog gewoon een Nederlander ben :{

3. Overjoyed

Overjoyed XBW Die hard

Leuk Bevonden:
    0
    Nu praten we in ene over "de staat" terwijl net als argument "de belastingbetaler" uit de kast werd gehaald.

4. Endorim

Endorim The Homertrix

Leuk Bevonden:
    1
    dat klopt, wij moeten meer betalen, en als we niet meer moeten betalen aan belasting dan kost dit de staat meer geld...k beredeneerde eventjes vanuit een iets andere hoek: dat dit niet helemaal op ons wordt verrekend maar gwoon een xtra post die wordt betaald met het huidige belastingsysteem...

5. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Misschien heb je nix tegen deze 'groepen' (:{) maar aardbeving in turkije was veel zwaarder, en er waren veel meer slachtoffers (dacht ik).
    Zo een 'service' hebben wij toen niet gekregen hoor :eek:.

En laatst zijn 5 familieleden tegelijk doodgegaan (zie klaagmuur:{), ik heb dus echt niets ontvangen....!

Kijk het gaat al zo slecht met nl, ik zou het er niet eens van verwachten, al was het turkije (ik heb toen echt niet gewacht op geld;))

Laatst bewerkt: 28 feb 2004
  6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zorg eerst maar voor een goede begroting, dan kijken we later wel of die mensen naar Marroko kunnen, of blijven ze daar dan?
    ownee ze moeten natuurlijk weer terug naar NL want die uitkering is natuurlijk gratis:confused:

7. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dit is dan een eenmalige xtra post... En iedere ramp kan je het dan weer doen...
    Maar zoals al eerder gezegd, waarom hun wel, waarom anderen niet?
    Waarom per vliegtuig, waarom het duurste alternatief? Waarom?? Waarom niet allemaal in een dikke bus en rijden? Bovendien zijn er zat van die mensen die het wel kunnen betalen, en die teren dan ook mee op onze zak...

8. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0

dat is dus wat ik bedoel, dit hoeft helemaal niet. stuur gewoon voedsel en onderdak hulp voor mensen die het wel hebben overleefd.

9. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    naar marokko op kosten van de staat.. dit is weer zo iets wat alleen in nederland kan.. en maar klagen dat we een begrotings tekort hebben..

10. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Tuurlijk, vakantie naar Marokko, op vakantie naar een rampgebied. Dat wilt iedereen!

Jongens, alleen mensen die er echt recht op hebben mogen gaan, en ik heb er begrip voor. Zoveel mensen zullen daar echt geen gebruik van kunnen maken, maar ik vind het wel netjes. Verschrikkelijk wat daar gebeurd is.

11. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Agree, hoewel ik het ook wel overdreven vindt om 500 P.P. te geven. Betaal de reis, en zendt voor de overlevenden voedsel en medicijnen.

En dat gezeik over uitkeringen moet maar eens afgelopen zijn. Tuurlijk, er zijn Marrokanen die lekker op hun gat uit hun neus vreten, en ondertussen wel geld vangen. Maar er zijn ook zat Marrokanen die wél werken, of actief werk zoeken, maar dat vergeten jullie lekker. Daar kun je immers niet lekker over mekkeren met zijn allen, niet?:{

12. Yoost

Yoost brains not included

Leuk Bevonden:
    0
    Echt belachelijk dat Nederland dáár geld aan uitgeeft. Stuur dan extra middelen naar dat gebied ofzo, maar om nu bijstandtrekkers een gratis reisje te geven :{.

13. Royal

Royal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    precies

jij hebt de eerste post niet eens gelezen anders had je zoiets stoms niet eens gepost

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ow wat zijn we weer solidair. Nogmaals, ik vraag je waarom mochten de mensen uit Iran niet naar Iran? Of Amerikanen naar Amerika? Waarom net nu en waarom zo plotseling. Die mensen moeten net als IEDEREEN gewoon een ticket kopen. Ze kozen er zelf voor om hun familie achter te laten. Ik vind het best, maar dan moet je niet verwachten dat wij je even op reis sturen daarheen. Daar hebben ze net zoveel recht op als alle andere. Nu wil ik ook wel een gratis reisje ergens naartoe.

Snap je niet dat dit gewoon achterlijk is? We gaan nu ineens mensen die het niet kunnen betalen daarheen laten gaan. Sinds wanneer is dit iets waar de regering zich mee bezig moet houden? Laat ze lekker een fonds oprichten (dat er al is). Net als alle andere, maar nee Nederland moet weer voorkeursbehandeling geven.

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waarschijnlijk doen ze dit om de Marrokaanse gemeenschap te vriend te houden.
    'k las ergens dat in sommige wijken/steden de politie gewoon bang is van de Marrokaanse jeugd(marrokaanen lachen de politie uit.. etc..)

Achja..

16. Royal

Royal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom was er 5 jaar terug geen xbox en nu opeens wel :'-(

en waar baseer jij op dat mensen uit iran of amerikanen geen hulp kregen enkel omdat dit nooit in het nieuws geweest is en dit nu wel ?

alleen mensen die echt geen geld hebben sturen ze daarheen niet iedereen ... en ik neem aan dat jij niet echt van de bijstand leeft hé ..

enzo ja dan kan jij ook op hulp rekenen van het bijzondere bijstand zodra 1e of 2e graads familie van jou komt te overlijden in verweggiestan

17. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Zie jij een Marrokaanse weduwe die geen baan kan krijgen, omdat ze 5 kinderen moet verzorgen even snel op en neer gaan naar Marroko? Nogmaals, tuurlijk zijn er mensen die gewoon vakantie daar gaan houden, en ook in Nederland geen fuck uitvoeren, maar gooi niet iedereen op één grote hoop.

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit is echt onzin. Natuurlijk is het wel heel aardig dat die gemeentes die mensen daar naar toe sturen. Maar wat hebben ze er nou aan? Die familie van hun zullen het wel al zwaar genoeg hebben en dan moeten ze ook nog eens gasten in huis halen. En zoals al vaker is gezegd vind ik het belachelijk dat zij wel een ticket krijgen. Bij andere rampen waren toch ook genoeg mensen in de bijstand die graag hun familie wilden opzoeken. Natuurlijk wordt het veel te duur als we bij elke ramp mensen die niet genoeg geld hebben tickets gaan geven. Maar dan moet je niet eens het nu wel gaan doen.

19. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe zou je reageren als je eigen familie daar zat?

Ik vind het goed dat de overheid zoiets doet en ik begin langzamerhand een beetje de indruk te krijgen dat de topicstarter een beetje gefrustreerd is. Niet alleen door deze topic maar ook door andere topics die hij eerder heeft geopend

20. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Naja zeg, 't wordt steeds gekker. :{

Deel Deze Pagina