Hordo, je bewijst wederom dat empathish zijn een lastige klus is als je oogkleppen draagt.
Als je in de bijstand komt dan hangt dat altijd samen met exterene factoren. Ik moet dit niet zeggen, maar ik zou mensen die dergelijek uistspraken graag in de netelige positie zien waarin de meeste mensen met een uitkering zich bevinden.
Mensen met een uitkering kunnen niet eens elke dag normaal warm eten, hebben vaak een minderwaardigheidscomplex (omdat ze geen werk kunnen krijgen en vaak worden afgewezen) en missen de sociale contacten op de werkvloer.
in een tijd dat er gewoonweg geen banen zijn en de arbeidsmarkt te groot is kun je niet claimen dat mensen door hun eigen toedeon ind e bijstand komen.
Jouw uitspraken duiden er op dat je niet voldoende hersencapaciteit hebt om je te verplaatsen in een ander. Jammer genoeg zou jij die ellende moeten meemaken om het te kunnen begrijpen. In tegenstelling tot Matrix, die een goed punt maakt tegen de besproken regeling, kom jij op de proppen met clichematige egcocentrische uitspraken waar ik dus werkelijk van walg.
Ik weet maar al te goed dat jij ook gevormd bent door je ervaring maar als je de rede opzij gaat zetten om plaats te maken voor gevoelsmatige uitspraken dan kom je nergens. Omdat de meeste nederlanders het de afgelopen decennia veel te makkelijk hebben gehad denken ze dat het leven voor iedereen een peuleschil is. Dat is in mijn ogen de heel pijnlijke keerzijde van de welvaart.
Laatst bewerkt door een moderator: 29 feb 2004