1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gratis naar Marokko op kosten de staat

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 28 feb 2004.

1. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Jezus, wat is hier nou verkeerd aan?? Het komt grotendeels door onze eigen allochtone-aanpak dat de meeste allochtonen/turken/marrokanen 'arm' zijn, niet omdat ze niets willen doen, zeker niet. En het is dan togh gewoon een normale zaak dat die 10.000 marrokaanse nederlanders die daar vandaan komen recht geven om hun familie de helpende hand uit te steken, al zie ik liever een regeling als: 50% van de ticket door de gemeente betaald

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    :{

Ik vind het niet normaal dat je die mensen recht geeft om daarheen te gaan. Waar moeten we heen als we dat gaan doen? Dan worden we een vakantie staat man. Ja ga lekker naar Nederland en op je reet zitten, als er iets ergs gebeurd zenden ze je verzorgd hierheen!

Die mensen moeten maar gewoon werken als ze daarheen willen, klaar.

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Wat denk je nou, dat je zielig bent als je in de bijstand komt? Als je in de bijstand komt is dat je eigen domme schuld. En dan moet je OOK met de gevolgen daarvan zitten, en dat is niet naar Marokko.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Iedereen die voor deze regeling is, bekijkt het altijd vanuit de ogen van degene die familie daar heeft. Natuurlijk ben je dood ongerust. En dan is het hartstikke fijn dat je dan een ticket krijgt om je familie op te zoeken. Maar wij kunnen toch niet voor iedereen tickets ophoesten alsof het niks is. Straks als er weer een ramp is zullen er altijd mensen zijn die zeggen "Ja zij kregen gratis tickets, dan willen wij dat ook." Maar dat kan gewoon niet. Je moet niet de een wel iets gunnen en de ander niks geven.

edit:
    Dat geld kan je beter besteden aan mensen die in het rampgebied wonen voor wederopbouw dan meer mensen naar het rampgebied te sturen.

Laatst bewerkt: 29 feb 2004
  5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Juist.

6. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    idd!! dat is toch echt veeeeeeeeeeel beter!

Trouwens, in de bijstand komen, is dus niet (altijd) je eigen domme schuld :mad:

Laatst bewerkt: 29 feb 2004
  7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Er zijn een aantal gevallen waar het niet de eigen schuld is. Maar reken er maar op dat 90% dat wel is. Die kunnen makkelijk een uitkering aanvragen etc

8. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    "het geld kunnen ze er misschien beter direct heensturen" , maar zullen de marrokanen die erheen gaan niet meer hulp bieden dan er met 500Euro netto hulp te bieden is? Ik denk het wel, die marrokanen die ervoor in aanmerking komen gaan er neit op vakantie maar zullen zeker hun steentje bijdragen. Volgens mij kijken jullie het te zwart op wit. En over uitkeringen, het is gvd de schuld van de regering de laatste 20jaar dat het zo slecht gaat met de marrokaanse/turkse gemeenschappen, niet omdat ze een rigoreus andere instelling hebben dan wij, maar omdat ze bij elkaar gevrot worden, waar ze moeilijk afstand kunnen maken van hun gemeenschap, en er maar weinig mogelijkheden geboden worden. Denken jullie nou echt dat turken en marrokanen minder willen/kunnen/gaan werken, gewoon omdat ze marrokaans/turks/moslim zijn?? Zijn jullie nou echt zo naiif?

9. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    :{ Triest, heel erg triest. Het is al van de gekken dat jij het sommige mensen gunt om straatarm te zijn, maar ze dan ook nog verwijten dat het hun eigen domme schuld is, is gewoon ontzettend egoistisch, en arrogant. Mij moeder heeft jarenlang gewerkt bij de sociale dienst, en geloof me, de mensen die daar komen hebben het echt heel erg moeilijk. Iets wat natuurlijk moeilijk is voor te stellen als je ook lekker in lelystad kan neerkijken op anderen.

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Jullie zien het verkeerd, dit is een subtiele aanpak om van ze af te komen.. De nederlanders weten namelijk dat over 2 weken er nog een ernstige aardbeving zit aan te komen :cool:

Maar ff serieus: ik vind het absurd. Het is daar een chaos, en dan stuurt Nederland er nog is even een zooi hysterische familie heen. Nederland kan het beter aanpakken door gewoon uit te zoeken wie er dood zijn, en familie had in Nederland.

Als een familielid van mij verongelukt tijdens het duiken ergens in de Cariben, hoef ik geen vliegticket te verwachten :{

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Hordo, je bewijst wederom dat empathish zijn een lastige klus is als je oogkleppen draagt.

Als je in de bijstand komt dan hangt dat altijd samen met exterene factoren. Ik moet dit niet zeggen, maar ik zou mensen die dergelijek uistspraken graag in de netelige positie zien waarin de meeste mensen met een uitkering zich bevinden.

Mensen met een uitkering kunnen niet eens elke dag normaal warm eten, hebben vaak een minderwaardigheidscomplex (omdat ze geen werk kunnen krijgen en vaak worden afgewezen) en missen de sociale contacten op de werkvloer.
    in een tijd dat er gewoonweg geen banen zijn en de arbeidsmarkt te groot is kun je niet claimen dat mensen door hun eigen toedeon ind e bijstand komen.

Jouw uitspraken duiden er op dat je niet voldoende hersencapaciteit hebt om je te verplaatsen in een ander. Jammer genoeg zou jij die ellende moeten meemaken om het te kunnen begrijpen. In tegenstelling tot Matrix, die een goed punt maakt tegen de besproken regeling, kom jij op de proppen met clichematige egcocentrische uitspraken waar ik dus werkelijk van walg.

Ik weet maar al te goed dat jij ook gevormd bent door je ervaring maar als je de rede opzij gaat zetten om plaats te maken voor gevoelsmatige uitspraken dan kom je nergens. Omdat de meeste nederlanders het de afgelopen decennia veel te makkelijk hebben gehad denken ze dat het leven voor iedereen een peuleschil is. Dat is in mijn ogen de heel pijnlijke keerzijde van de welvaart.

Laatst bewerkt door een moderator: 29 feb 2004
  12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Straatarm? mensen in Kenia etc zijn straatarm. In Nederland ben je tegenwoordig niet meer arm. Een bijstands uitkering is zo'n beetje het laagste wat je kunt krijgen. Dan nog krijg je meer dan 500 euro excl subsidie voor je eventuele huur. Het is aangetoond dat je van dit bedrag kunt leven. Aangezien dit het allerlaagste is wat er bestaat vind ik het niet meer dan redelijk dat je ook echt het uiterste minimum krijgt. Wil je meer dan zul je moeten gaan werken. Ga je actief opzoek naar werk dan kun je zo een uitkering krijgen waarmee je alweer ruim 1000 euro per maand krijgt.

Dus ja ik vind het hard voor die mensen, maar ik heb geen medelijden met ze ofzo. Net zo min als ik medelijden heb met zwervers. In Nederland is niemand straatarm, klaar.

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    :{

Mensen in de bijstand die problemen hebben om aan werk te komen kunnen cursussen en begeleiding krijgen hoor.

En er is inderdaad weinig werk. Maar nog altijd kun je in ieder geval ergens part-time werken. En als je zelfs dat niet kunt, krijg je nog altijd geld. Is het niet de WAO of de WW dan is het een uitkering of bijstand. Als je ECHT wilt werken heb je continue recht op een uitkering en zul je dus nooit verhongeren.

14. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Whahaa wat leef jij in een boeiende wereld Hordo.

Het is namelijk niet altijd zoals jij beschrijft.

Mensen die op dit moment in de bijstand zitten,hebben maar heel erg weinig kans op hulp om aan het werk tekomen.
    Cusussen worden er al helemaal zelden meer betaald voor werkelozen,en begeleiding?
    Tja,er wordt van je verwacht dat je zelf wel instaat bent om wer tezoeken.

Het hoogste wat je kan krijgen zijn een paar tips om een sollicitatie brief teschrijven man!

Voor een cursus hebben de meeste gemeentes in Nederland op dit moment geen geld,want dat word aan andere doelloze einden uitgegeven.

Wie zegt dat je altijd ergens part-time kunt werken Hordo?
    Stel,en ik neem mijzelf als voorbeeld,je bent een elektromonteur.
    Je hebt diverse diploma's maar omdat er gewoon geen werk is,kan dus niet in die sector tewerk.

Je gaat dan dus opzoek naar werk in andere sektoren,maar hier heb je geen ervaring in.
    Dit is gewoon iets wta elk nieuw bedrijf EIST als ze nieuwe mensen in dienst nemen.Zeker in deze tijd.

Bedrijven gooien namelijk geen geld meer weg,of nemen niet meer de moeite om mensen intern opteleiden.
    Dit kost allemaal teveel centjes,en dat hebben maar weinig mensen op dit moment.

Er zijn zoveel factoren waardoor mensen niet aan het werk kunnen hoor.Ze solliciteren zich helemaal de tering,maar krijgen nieteens een antwoordt terug.

Als je ergens geen verstand van hebt Hordo,en je hebt er zelf geen directe ervaring mee,plaats dan gewoon niks ok?

Ik ken zelfs mensen waarvan de uitkering gewoon
    stop gezet is.
    Is dit doordat ze niet solliciteren?
    Nee hoor,want elke maand gaven ze netjes een blaadje aan de soos met daarop minstens gewoon 5 tot 10 sollicitatie's!!

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Als dat zo is is het wel verrot :{

Maar dan nog geen gratis tickets :p

16. Friends-Amerika

Friends-Amerika Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    was te verwachten dat de regering weer met zo debiel idoot plan kom
    dat hele kabinet is 1 grote baggerzooi
    en de hele grondwet hierzo ook

maarja aan de andere kant als ze dit kunnen doen voor de marokanen waarom kunnen ze dan geen geld sturen naar de derde wereld :confused:

moeten ze ook zo solidair zijn om dat te doen

17. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb geen problemen met Marokkanen, maar zodra ze problemen geven en geld gaan kosten kunnen ze net zo goed afgemaakt worden>_<

18. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn idee :)

19. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zou willen beginnen met te vermelden dat de twee die voor mij iets posten, werkelijk nutteloze, trieste, en zieke posts zijn, en ik hoop dat ze hier niet achterstaan. (Bazzie) en een beetje wartaal van Friends-Amerika (Wat wil jij nou eigenlijk?:confused:)

En Hordo, jou snap ik dan weer niet he, ons dan toch wel gelijk geven, na een wat vurig 'debat' hierover, en dan TOCH ineens zeggen, zonder argument, dat we ze geen gratis tickets zouden moeten verstrekken. Dan zou ik je wat willen vragen, wil jij uberhaupt dat we ze steunen in Marrokko, en vindt je dat de regering daar wel wat aan zou mogen bijdragen, of zijn onze problemen ' groter ' ????? Mensen erheen sturen helpt ze meer dan alleen maar 500Euri overmaken, denk ik.

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik wil Marokko best steunen, maar niet door hier vliegtickets te gaan subsidieren. Zoals ik al gezegd heb gebeurd dit bij geen enkele ramp, dus vind ik het ook hier niet kunnen. Stuur maar reddingswerkers ofzo, of doneer het geld aan het fonds. Denk niet dat ze meer aan de mensen hebben dan aan het geld.

Deel Deze Pagina