1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grote hennepplantage ontmanteld

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door gabb, 11 jun 2005.

1. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    |:- kijk even naar de beginthread! En pseudomodje: een reply plaatsen zonder toegevoegde waarde mag ook niet! Aangesproken?

2. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Wat is nu uiteindelijk je punt gabb?

Misschien was je er nog niet achter, maar alcohol staad nog steeds te boek als harddrug. Wiet is slechts een softdrug waarbij de gebruikers geen tot zeer weinig overlast bezorgen aan onze maatschappij. In tegenstelling tot alcohol. Een drugs waar de regering een onevenredig hoge belasting over heft en zelfs geen enkel probleem van reclamespotjes maakt, waarin deze harddrug van harte wordt aanbevolen. Wel eens afgevraagd hoeveel vechtpartijen plaatsvinden doordat mensen teveel alcohol hebben genuttigd? Hoeveel mensen komen te overlijden door alcoholverslaving?

Zaken die NOOIT voorkomen door het gebruik van wiet. Je kunt alleen vaststellen dat drugs indirect overlast veroorzaakt vanwege criminele daden die de telers/dealers begaan. Maar dat is dus volledig te wijten aan de beperkte mate van illegaliteit waar softdrugs nog steeds mee te kampen heeft. Ik zeg dus gewoon dat ze de hele handel moeten vrijgeven. Zoals ook alcohol is vrijgegeven (alcohol was in Chicago in de jaren '20 verboden wat een enorme stijging van zware criminele feiten veroorzaakte).

3. ghost14

ghost14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het Soft-drugs beleid in nederland is zo krom.
    Ik snap het niet helemaal maar het is ongeveer in een kortezin zo, coffeeshops mogen wiet verkopen maar niet inkopen? :confused:
    Maar wel sneu voor die gast met die plantage.

4. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het risico van het vak. Je weet wat er kan gebeuren, je verdient er niet voor niets zoveel aan.

5. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn punt? mijn punt is dat ik het niet normaal vind dat er dergelijke plantages zijn! zie begintpost! Verder is mijn punt dat ik het niet normaal vind dat de politie 8 mensen laat vluchten! zie ook beginpost.
    Ten derde vind ik dat het wel voor overlast zorgt, misschien indirect omdat ze aan geld moeten komen om het te kopen. zie ook beginpost.
    Ten vierde snap ik dat het moeilijk uit de maatschappij weg te halen valt als de vraag naar softdrugs zo groot blijft! zie beginpost.
    Als laatste vind ik dat als een dergelijke plantage wordt opgerold, de verhuurder of eigenaar met foto bekend moet worden ter bestijding. Zie beginpost
    Genoeg punten? Oja 1 tip als laatste, lees de volgende keer even duidelijk de beginpost.

Laatst bewerkt: 12 jun 2005
  6. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    En waarom dan niet? Wat is er mis met het roken van een joint? Liever een joint dan een pilletje, wat in Venlo ook genoeg gebeurt.
    Persoonlijk vind ik dronkelappen of mensen die ene pilletje hebben geslikt een stuk meer overlast bezorgen dan wat jongeren (of ouderen) die ergens een joint staan te roken. Deze mensen zijn vaak relax :cool:
    Waarom zou je dat willen? Liever alcohol weg dan, dat bezorgt veel meer overlast.
    Nah, waarom? Dan weten de mensen bij wie ze wiet kunnen halen, lekker handig :D

;)

Verder heb je het steeds over je beginthread, maar je bedoeld je beginpost :)

maar Venlo is cool hoor ;)

7. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    En ik vind het niet normaal dat er dictators zijn...

''Laat vluchten?'' haha

Ben je er bij geweest? Het lijkt wel of je weet dat de politie ze bewust heeft laten gaan. Best knap dat je dat uit dat artikel kunt opmaken. Soms he, soms weten mensen te ontkomen.

Noem eens concrete voorbeelden waaruit blijkt dat softdrugs voor jouw persoonlijk overlast heeft bezorgd.

Ja, en laten we snoep jattende kinderen ook maar met foto en al in de krant of op internet zetten. _0/

Die eigenaren worden heus nog wel gepakt en vervolgens veroordeeld na de maatstaven die justitie hiervoor hanteert. En dan is het klaar. Er is bovendien zoiets als privacy.

Nee, niet genoeg punten. En leer voor de volgende eerst eens duidelijk beargumenteren voordat je een discussie als deze opstart.

8. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is jammer dat het enige argument dat ik hoor telkens is dat alcohol dan ook verboden moet worden.
    Ik zie gewoon vaak genoeg het negatieve effect met softdrugs. Nogmaals en dat heb ik al eerder gezegd, niet als je eens een keer een jointje rookt. Wel die personen die dat vaak zijn en alleen nog maar onzin uitkramen. Ze zien naar mijn idee niet meer de wereld zoals die is. Pilletjes endergelijke ben ik dus ook absoluut geen voorstander van. Alcohol als dat dan toch telkens als argument gebruikt moet worden, kan net zoveel agressief gedrag oproepen. Wellicht moetde leeftijdsgrens wat strenger gecontroleerd worden wat weer niet wil zeggen dat alcohol boven de 16 geen negatief effect heeft.

thks voor de tip! is veranderd.

En ja zeker is venlo een leuke stad.! *)

9. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Nou heb je nog steeds geen concrete voorbeelden kunnen noemen van mensen die jou overlast hebben bezorgd, omdat ze een jointje hadden gerookt. En nee, onzin uitkramen vind ik geen argument, want....nou ja.....ik laat 'm iemand anders maar intikken. O-)

10. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Laatst bewerkt: 12 jun 2005
  11. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    lol 8)

12. JeePee

JeePee Guest

In Dronten (flevoland) waren laatst 12 wietplantages gevonden 8)

CHECK WAAR IK WOON :9 :9

{en nee, ik had er niks mee te maken O-) }

13. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65

14. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Stoer man...

15. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0

16. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Zonder het bestaan van softdrugs zou er naar mijn mening niet minder harddrugs worden gebruikt.

17. [sjon]nie

[sjon]nie Challenge me

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je softdrugs gewoon moet legaliseren, huppa uit dat grijze circuit trekken zodat het allemaal gereguleerd en gecontroleerd kan worden. De kwaliteit van het spul zal omhoog gaan, de criminelen zullen er hun handen vanaf gaan trekken, omdat het zo ook veel minder winst opleverd en dus niet meer interessant wordt.

Zelf heb ik wel de ervaring dat van de mensen in mijn omgeving die softdrugs gebruikten 1 of 2 echt afzakten en de rest een gewoon normaal leven heeft. Maar van de mensen uit mijn omgeving die niet gebruikten zijn er ook afgezakt, dus dat vind ik niet echt een verband. Zolang de Weed recreatief wordt gebruik zie ik er niet meer kwaad in dan alcohol.

Ik heb het wel eens geprobeerd, maar op mij heeft het niet echt een uitwerking, geef mij maar een lekker glas heerlijk gekoeld bier. :9

18. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Misschien zelfs nog wel meer.. aangezien de drang om te experimenteren er toch is. Je weet van jezelf ook wel als je jong bent wil je van alles doen en leren die oudere mensen wel mogen.. bijvoorbeeld je eerste biertje. Als er nu jongeren zijn die een wietje roken en het bevalt ze slecht zullen ze misschien minder snel geneigt zijn wat anders kwa drugs te proberen.

Aan de andere kant is de stap misschien wel weer groter als er geen softdrugs is.. ik vind de stap van alcohol naar een joint wat anders dan naar een pil of andere harddrugs.. je zult misschien dan minder snel geneigt zijn te gaan experimenteren.. of gaat meer aan de drank;)

Laatst bewerkt: 14 jun 2005
  19. waarom doet men dit eigenlijk niet veel meer. da's 1 keer per maand dat je dat hoort, meer niet. |:-

20. Ananas

Ananas XBW Vrucht

Leuk Bevonden:
    0
    75% van de eigenaren van dit soort plantages en coffeshops heeft een crimineel verleden. Ik vind het dus heel goed dat dit soort mensen worden opgepakt.

Deel Deze Pagina