1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halterbank maken?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ol' Capone, 1 mei 2005.

  1. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    De threads lopen steeds verder uiteen :)

    Maargoed,, ik wil dus een halterbankje om te trainen. Lekker simpel, dus gewoon zoiets:
    [​IMG]
    (Evt. zonder dat einde voor je benen)
    Omdat ik hier het geld niet voor heb (150 - 200 euro) wil ik er zelf wel een maken (Moet niet te moeilijk zijn >> Paar balken + lassen) maar ik vraag me af of dit wel verstandig is? (Houd een DIY-halterbankje het wel?)
    En watvoor materiaal / verbindingen ect. raden jullie me aan?

    Alvast bedankt :)

    Ol' Capone
     
  2. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    ALS je het goed last dan zou het wel moeten houden.
     
  3. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Houtconstructie met flinke bouten en moeren moet ook kunnen lijkt me, ook stevig..
     
  4. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Houtconstructie lijkt me toch minder... Voordat ik iets ga bouwen toch eerst even verder kijken naar 2ehands dingen denk ik :) (Sportscholen anyone?)
     
  5. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me niet slim om er zelf een te gaan maken, vooral als je daalijk wat serieuzere gewichten eraan hangt. Sportschooltje is tenslotte niet zoo extreem duur je kunt vanaf 30 euro p.m. wel ergens terecht.
     
  6. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    misschien durft ie zich daar niet te vertonen met zijn huidige bouw ;)

    maar sportschool lijkt mij ook het handigst
     
  7. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je koopt gewoon losse halters, dat doe ik nu ook. Ik begon met 6 kilo per hand, en onderhand doe ik al 16 kilo per hand.
     
  8. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    @Gaizka: Pas op jij :p ;)

    @midnightwarrior: Doe ik ook. +- 15 kilo de hand.
    Tegen de tijd dat ik bij de sportschool ben heb ik alweer genoeg beweging gehad en kan bij wijze van omkeren ;)
     
  9. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    15 kilo wat??? bankdrukken,shoulder press, rug, peck deck, triceps, arm curl (biceps ) ?
    beetje onduidelijk.

    Bij een sportschool wordt je echt niet uitgelachen hoor, iedereen begint tenslotte bij het begin. Iedereen denkt dat al die "brede bodybuilders" je uitlachen maar vaak zijn dit hele gewone mensen die gewoon voor de volle 100% met die sport bezig zijn. Ze zien er misschien angstaanjagend uit maar dat zijn ze vaak niet hoor. Ik zou gewoon naar de sportschool gaan, ook al ben je een beetje tenger. De meeste mensen hebben juist heel veel respect voor iemand die daar als "botje" kwam en als een goed afgetrainde man/vrouw eindigt.
    Dus als ik je een advies mag geven: Ga gewoon naar sportschool en laat je niet beinvloeden door het lichaam van een ander. _0/
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  10. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    @Insane85: Daarnet even langsgeweest (Bij 1 vd 2) Niet dat ik niet naar de sportschool durf ofzo haha maar ik ben nog geen 18 >> Dan kan je geen vrijtrainen doen :eek: Vandaag ook nog even bij de andere langs denk ik zo,, Maar zo'n apparaat thuis lijkt me gewoon fijn :) 's avonds trainen en daarna een eigen douche en naar bed.
    Denk dat ik deze vakantie is een testprogramma ga volgen (wel 35 euri.) Om een goed zicht te krijgen.
     
  11. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik doe gewoon 16 Kilo biceps, ik weet niet precies hoe die oefening heet maar ik begin dat de stang naar voren wijst en in het midden draai ik hem ongeveer om zodat hij ongeveer op de hoogte van mn nek horizontaal is.

    Met 16 kilo doe ik ook een soort rugoefening. Je gaat dan met 1 knie gebogen naar voren en je achterbeen houd je gestrekt, dan ga je met de dumbbel langs je lichaam, en je beweegt hem omhoog en weer naar beneden. Als je deze oefening probeert moet je voorzichtig zijn want je kan er later rugproblemen mee krijge.

    Ik doe trouwens 8 keer achter elkaar met 16 kilo, en dat doe ik dan 4 keer met 1 of 2 minuutjes rust ertussen. Dat doe ik dan ongeveer 1 of 2 keer per dag.


    En ik doe met 8 kilo wat moeilijkere oefeningen.

    Ik hou de halter dan naast me met de stang naar voren en ik maag een soort beweging alsof je aan het vliegen bent.

    En ik hou de halter naar voren met de stang naar de zijkant, zodat je hem naar voren brengt.
    Ik wil graag verzwaren naar 9 of 10 kilo maar ik heb niet meer gewichten :mad:

    Dit zijn ze:
    Linker is 8 kilo en rechter 16 kilo.
    [plaatje]http://img96.echo.cx/img96/4296/spa00837uf.jpg[/plaatje]

    Hier train ik ook op, is best wel fijn. Je kan er wel een bankdruk oefening mee doen als je de handvaten aan de zijkanten gebruikt. Ik doe ik hem soms ook helemaal omlaag en dan ga ik met 16 kilo ook wat oefeningen doen.(die kleine gewichten op de achterkant zijn 2 kilo, daar doe ik boks oefeningen mee, zoals meeste boksers ook doen)
    [plaatje]http://img96.echo.cx/img96/2179/spa00848lk.jpg[/plaatje]

    En ik doe per dag 60 x opdrukken gewoon op mn handen, en 20 x op mn vuisten. en een buikoefening met gebogen knieen.

    Nou dit doe ik allemaal per dag :p


    Ik ben nog maar 14 duzzzz O-) , op mn 16 of 18 e ga ik wel vaker naar fitnesscentra en dan ga ikbeginnen met bankdrukken en wat zwaardere trainingen.


    Kunnen we hier trouwens geen algemeen Fitness topic van maken? Mods? _0/
     
  12. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Algemeen fitnesstopic zou handig zijn :)

    www.adversus.nl heeft ook wel goede tips ect. :) Handig om 'ns door te lezen..

    'k heb iemand gevonden met een halterbank + 50 kilo aan gewichten (verdeeld)

    Foto:
    [​IMG]
    Voor een aardige prijs. Alleen ben ik wonende in NB en die andere in Drenthe :mad: Te ver rijden, tpg verzend maar tot 30 kilo. Tnt is best duur (ong. 50 euro)

    Weet iemand een andere optie? (particuliere vervoerder?)

    /edit: @midnightwarrior: Kan je andere tags gebruiken voor je foto? (dat ze verkleind worden) :) zo wordt de pagina vervormd,, is best iritant lezen.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  13. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik denk dat je het beste gewoon zelf erheen kan rijden, of je laat een bekende je er heen brengen. Er zullen vast wel van zulke bezorgservices zijn, maar meer dan 50 kilo, dat gaat denk ik duur worden ;)
     
  14. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is +- 3 uur rijden. Ben btw benieuwd of dit wel in een A-klasse past (anders kunne de banken niet om laag) anders rij je daar 3 uur met de achterklep open ;)

    Ik kan de verkooper (verkoopster? :D) is opbellen om te vragen of we die 50 euro kunnen verdelen.. Dat ik 1/2 of 2/3 betaal... :) Is altijd nog goedkoper dan in de winkel :) Plus dat dit dit alles heeft wat ik op het moment zoek.
     
  15. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er geinteresseerden zijn, ik heb goeie schema's voor voeding en training.

    @Ol' Capone: Je kunt in de meeste sportscholen al vanaf je 16e vrij trainen hoor.
     
  16. Jaywalker

    Jaywalker XBW Elite

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb wel interesse in voeding schema
     
  17. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    @insane85: Was dus bij Heil langsgeweest maar dat ging werkelijk nergens over. Morgen even informeren bij Willemsen.
     
  18. Deus X Machina

    Deus X Machina Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Voedingsschema: (dit schema is niet berekend op hoeveelheid Kcal dus professioneel gezien zal wellicht te wensen overlaten maar, je kunt er een heel eind mee komen)
    Totaal brood per dag: ongeveer 12 sneetjes (liefst met vlees of vis) en probeer zoveel mogelijk zuivel te nuttigen.

    1e maaltijd: BV. 8 uur s’morgens
    - 2 eieren (ook wel te vervangen door proteineshake)
    - 4 sneetjes liefst bruin brood.
    - ½ L melk
    - Vitamines. (ZEER BELANGRIJK)

    2e maaltijd: BV. 10 uur s’morgens (ochtendpauze)
    - 4 boterhammen
    - 300ml. Melk

    3e maaltijd: BV. 12 of 13 uur
    - 4 boterhammen
    - 300ml. Melk
    - 1 vrucht

    4e maaltijd:
    - Tussendoortje met hoge voedingswaarde (müsli etc.)

    5e maaltijd: Rond 6 uur
    - Avondeten (denk aan hoeveelheid Kcal, koolhydraten, eiwitten. roodvlees, vis, rijst, pasta etc)
    - 250gram Kwark.

    6e maaltijd:
    -proteineshake

    7e maaltijd:
    - 4 sneetjes brood.


    NOT: houd 2,5 tot Max. 3h ruimte tussen ieder maaltijd in. Probeer elke dag op vaste tijden te eten, lichaam went hier namelijk snel aan. Mocht je tussen de maaltijden honger krijgen vul je maag dan met iets kleins zodat je je volgende maaltijd ook naar binnen kunt werken. Blijf ook zo vaak mogelijk water drinken minimaal 2-3 liter per dag. En onthoudt dat je spieren niet tijdens de training groeien maar in je rust. Dus de combinatie hard trainen, goed rusten en veel eten is van essentieel belang.

    Ik hoop dat je er iets aan hebt, voor andere schema's kun je ook bij me terecht.
    Groeten, RJ _0/
     
  19. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig, jaar terug ofzo was er een algemeen fitness topic, zomer zit er weer aan te komen :+

    In Zoetermeer zit een grote zaak met 2dehands fitnessapparatuur, sportschool kwaliteit. hiero
     
  20. sam_sadist

    sam_sadist Guest

    leuk ma hebbe die niks in belgie liggen, want k heb geen zin om extra kosten te betalen voor import :mad:
     

Deel Deze Pagina