De discussie over lonsdale en racisme word al een tijdje niet meer gevoerd, maar ik heb net iets meegemaakt, wat ik hier graag even kwijt wil.
Ik hield me in discussies over hardcore-racisme, lonsdale en racisme neutraal en ik gaf hier en daar de 'buitenlanders' gelijk, maar sinds net is dat anders. Ik reed, samen met een kameraad met flink geluid uit z'n scooter, en hij had hardcore opstaan. Komen we langs een cafetaria (onbedoeld) waar veel allochtone jongeren samenhangen. Stormen er ineens zo'n 8-10 allochtonen naar buiten en schelden van: hardcore is voor sukkels, jullie zijn meelopers, etc. Terwijl ik toen ik 8 was al veel hardcore, rave en happy luisterde (mocht toen nog nie naar thunderdome
).
Ik dacht, als hun onze muziek bespotten, doe ik het ook. Ik laat me in mijn (lees: ons) land niet op de kop zitten, ik zeg: RnB is voor neukers. Duikt er opeens een allochtoon op die mij van mn fiets slaat. Gelukkig was er een andere kameraad, die best wel breed en getrained was en die hield hem tegen en zei alleen: rustig he.
Die kameraad zei ook dat dit niet de eerste keer was dat dit gebeurt (dat de allochtonen het uitlokken) en nu ben ik er dus ook achter dat het eerder is dat allochtonen hier ruzie en racisme uitlokken dan andersom.
Klik om te vergroten...