1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    ach.. noem jij eens een blanke rapper: kom je uit op eminem , vanilla ice en wat diemenzuid kanslozen.. daar tegenover zijn er 100.000en zwarte rappers.. dan wordt er tog verassend snel een link gelegd tussen de hiphop en de luisteraars daarvan he :)

En ik moet dan een trancenicht zijn, of hardstyle noob or whatever.., kom op
    ieder zijn stijl, laten we het daarbij houden..

2. Necro v2

Necro v2 Guest

ik vind et best ieder zijn eigen stijl..net alsof ik er wat aan kon doen;)

mah ik bedoel: dan verwijzen jullie naar marrokanen. welke mogol luistert er nou naar marrokanen rap:confused::confused: dat is al iets.

en dat jullie denken dat hip hop bling bling is. das de commerciele kant!

3. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Gefeliciteerd, dit is grammaticaal-gezien de slechtste zin uit 2005 8)

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Grappig ik wist helemaal niet dat er een hardcorethread was. Ik ben 14 jaar lang gek geweest op deze muziekstroming en heb thuis stapels platen staan (incl draaitafels :9) en heb ook nog op een aantal feesten gedraaid. Echter na de laatste party besloten er definitief mee te stoppen.

Het publiek is echt te sneu. Misschien ligt het aan mij, omdat ik ook wat ouder word......
    Op het laatste feest besefte ik dat ik degene was die die speedsletjes van 16 in ruitjesrokje en met korte stropdasjes, die gastjes van net 18 met kapotgemalen kaken en al die andere lui met Nederlandse vlaggetjes aan het vermaken was.........
    Misschien ooit nog eens een keer als 'gewone bezoeker', waar ik ze vrij gemakkelijk kan negeren, maar als dj zal ik nooit meer deze feesten bezoeken waar het schuim der aarde (quote van een kameraad) zich verzamelt.

5. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje, je zeikt me goed af.. Ik ben zo iemand me een ruitjestrui, vlaggetje, kale bats, nederlands vlaggetje :D

Nee je hebt gelijk, Het is gewoon een apart zooitje.. mensen die op 10pillen uit hun plaat gaan. Mensen die voor het eerst wat nemen en niks voelen en nog maar paar in de mik douwen.. En uiteidenlijk bij de EHBO naar de donder gaan..
    Die wijven haha, ja wijven zijn dat. Met hun stropjes om.. Nee |:-

6. Consumer

Consumer Owned...

Leuk Bevonden:
    0
    houthakkers
    wazi's
    viezerikken

zo heten ze ;)

7. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
  8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    daar word het ook veelal hardtrance genoemd volgens mij :)

9. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, je hebt gelijk.
    Maar er zijn ook ruimdenkende mensen die die muziek mooi vinden.
    Vrienden van me die vinden het ook geweldig (vwo) en als je met de juiste mensen gaat kan je echt lekker uit je dak gaan op die muziek.
    Om de zoveel tijd heb je hier in winschoten (ligt ergens onder groningen) hardstyle creator feesten. Heerlijk met de juiste mensen. :b:
    Maar dan worden bij die feesten de kaalkopjes ook steevast geweerd.

Vooral hier in groningen komt de facistische jeugd (lijkt ook alsof er hier meer zijn dan elders. :confused: ) op die muziek af.Terwijl diegene juist de essentie van die muziek niet snappen. Zijn hier geregeld vechtpartijen bij die boeren feesten.
    Gaat helemaal nergens over... :{

Maar toch als je met de juiste mensen + beetje bier naar zo'n feest toe gaat is het imo heerlijk. \o/
    Jammer dat de muziek zelf zo'n negatief imago heeft gekregen.

10. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben er een jaar of 2 geleden uit gestapt. Sinds m'n 11e/12e ben ik gigantisch gek geweest op deze muziek, heb ook een flink aantal jaren gedraaid en zelf geproduceerd. Helaas werd de "hardcore" naar mijn mening veel te soft en soms zelfs verwijfd (Lees Korsakoff de trance-kut) en bijvoorbeeld Rotterdam Terror Corps, Neophyte en Paul. Ik irriteerde me mateloos aan die verziekte happy deuntjes en ik ging eigenlijk steeds minder naar feesten. Daarnaast had ik geen intresse in die achterlijke klapkaak "racisten" met hun opgerolde spijkerbroekjes en die vieze, gore pep-wijven die niet met hun poten van je af kunnen blijven. Dus, het was al snel afgelopen.

Na een hele tijd zonder feesten ben ik afgelopen 2 December naar Thunderdome geweest en zal ik binnekort naar een Hellraiser feestje gaan ofso. Ik vind het verschrikkelijk dat de "Platte Zoal" hier in Maastricht geen feesten meer geeft, dat was een pracht locatie met ZIEKELIJK hard geluid en een mooie opzet. Als je naar MoH in het beursgebouw kijkt kan ik ze alleen maar uit lachen, het geluid is schijt en er staat zelden of nooit een echte dikke line-up van DJ's die weten wat extreem knallen is. Dit is dan wel een persoonlijke mening, maar ik denk dat veel "echte" liefhebbers het met me eens zijn als ik zeg dat het nooit meer zo wordt als Hellraiser in Sporthallen Zuid en de Hemkade in Zaandam in de vroege dagen van o.a Supreme Intelligence, Gangsta Audiovisuals en de vroege Enzyme. Enzyme werd na 2003/2004 alleen maar minder, ze gaan commercieel en hun releases worden "happy" in plaats van het bruute, donkere en zeer meesterlijke werk wat ze tussen 1999/2002 gedaan hebben.

Om nog even snel te reageren op een post van iemand in het begin van deze thread; Hardcore is nooit "weg geweest", Hardcore is underground gegaan, nadat die fucking HakkuhBar en Gabber Piet opgeflikkerd zijn werd Hardcore gelukkig niet meer op TV/Radio gedraaid, maar het was echt niet "weg" en zeker niet "bijna van de aardbodem verdwenen". Ik zie de toekomst van de echte Hardcore donker in, aangezien er steeds meer kindjes van 13-16 rond rennen met RTC & Neophyte jasjes terwijl ze het alleen maar doen om op te vallen, triest.

Even een lijstje van DJ's/Producers die ik geweldig vind..

- HellFish
    - Bryan Fury
    - Manu Le Malin
    - Daisy aKa Mandragore
    - Rude Awakening (Dit is Promo's alter-ego voor extreem harde, industriele TeKno)
    - Peaky Pounder
    - Dark Controller / Krad Evitagen (Negative Dark)
    - E-Noid / Dione (Dezelfde persoon, andere stijlen)
    - En nog vele andere...

11. NecroSadistic28

Leuk Bevonden:
    5
    Dit is overal...vooral hier in Limburg is het vreselijk. Mede door dit soort dingen ben ik nog altijd blij dat ik er een tijd geleden uit ben gestapt. Ik ben zelf absoluut geen ruzie maker, maar als je met een groep gaat die voor de helft uit snuivende/slikkende mini adolfjes bestaat wordt je al snel in die negatieve sleur getrokken. Ik had werd regelmatig bij vechtpartijen betrokken en op een gegeven moment wilde ik m'n vriendin niet eens meer mee nemen. Het was zelfs zo erg dat erg met kapotte glazen gestoken en geslagen werd, daar had ik dus echt geen zin meer in.

De sfeer van een aantal jaar geleden was geweldig, iemand rende tegen je aan en je biertje viel, geen probleem...de gast gaf je een hand en je kreeg een nieuw biertje waarna je lekker samen door feeste en vaak een goed contact met de betreffende persoon kreeg. Tegenwoordig wordt er gelijk geduwd, getrokken of gewoon meteen voluit geslagen....triest gewoon.

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Sjeeemig kom ik vrolijk deze thread binnen, denk van Hardcore... Pr0n!

Maar nee. tsss

13. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    8) GeileJan

14. Yko

Yko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een tijd lang niks aangevonden tot ik op sensation black dit jaar voor het eerst een hardcore setje hoorde (catscan). Later nog op q-base bij de hardcore area een tijd vermaakt en sindsdien veel livesets en wat andere feestjes bezocht.

Feesten waar een opbouw is (beginnend hardtrance -> hardstyle -> hardcore) bevallen me het beste, vooral aan het eind van de nacht nog even los te gaan. Ook feesten met een hardcore area zijn prima, alleen de feesten met enkel hardcore bevallen me niet zo. Was dan laatst bij outblast b-day party maar al die kale koppen, kisten, lonsdale, nederlandse vlaggetjes, laag niveau, verpesten het zo ontzettend. En die meisjes met vlechten en lonsdale truitjes. Of moh truitjes, of 'terror trut'-truitjes. Sorry, daar loop ik liever niet tussen. Heeeel jammer, want ik heb me uiteindelijk best goed vermaakt toen, best knallen. Alleen feest moet het voornamelijk van de sfeer (publiek) hebben en dat trok me daar gewoon niet zo. Wat ook wel jammer was was dat ik van mijn fiets af werd gehoekt onderweg erheen, omdat..... Tja, er was geen reden, maar het leek hem wel leuk (gasten onder de speed). En er wordt teveel drugs gebruikt. Ik heb niks tegen heel soms een pilletje of wat dan ook, van een pilletje worden mensen leuk, maar gasten aan de speed worden toch wat minder leuk. Op techno, trance, hardstyle, en house feestjes wordt ook best wel gebruikt, maar toch op een wat leukere manier vind ik. Daar heb ik er geen last van, bij hardcore feestjes wel. En inderdaad, altijd vechtpartijtjes op hardcore feesten.

Jammer van het volk wat het trekt, want het is best leuk. Al heb ik liever feestjes met een hardcore dj als afsluiter, of een area waar ik zo nu en dan even langs kan. Beetje selectief zijn in het uitkiezen van de feestjes dus.

15. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hardcore/hardstyle is samen met death metal het slechtste muziek genre ooit. Er zit geen diepgang in, voor mij lijkt het allemaal hetzelfde (ik weet dat de fans er wel verschil in horen), geen mooie melodieen, geen mooie lyrics. Hardcore klinkt bij mij net zo als dat iemand met z'n nagels over een schoolbord gaat krassen... verschrikkelijk dus. Wat mij betreft overtreft dit genre de muziekgrens. Ik kreeg ooit van iemand een nummer van Enzyme X (rauwkost ofzo) en daar wordt ik nog zo af en toe gillend van wakker >_<

16. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik ga volledig in met je mening :b:

17. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik denk dat je dat stukje bent vergeten te typen.Jou mening kan je standvast als feit neerzetten. Ik ben persoonlijk geen liefhebber van hardcore ( voor vanwege het slechte publiek) maar een heel klein beetje hardstyle op zijn tijd moet kunnen. Death metal is wel meer mijn ding maar dit hangt (netzo als bij hardcore) af van welke groep/personen je luisterd. Ik durf te wedden dat er zelfs een death metal /Hardcore plaat is die jij zelf aardig vind.....Je moet je zelf natuurlijk wel open zetten voor de muziek en niet naar 1x zeggen dat het niets is. Diep van binnen heb je namelijk geen muziek smaak, die leer je jezelf aan...

18. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hellfish, Rude Awakening en Peaky vind ik geweldig, dus ik zal die anderen zeker eens checken. Bedankt. :D

Laatst bewerkt: 9 dec 2006
  19. NecroSadistic28

Leuk Bevonden:
    5
    Dit heb ik al zo vaak gehoord, en iedere keer moet ik er om lachen. Mensen die 1 of 2 tracks horen en dan zeggen dat er geen melodie in het genre zit en het dan ook nog het slechtste muziek genre noemen, wat een belachelijk gelul. Ten eerste is "Hardcore" niet 1 muziek genre, er zijn een assload sub-genres die allemaal verschillend zijn. Zo valt Enzyme-X in het Darkcore/Industrial genre wat erg donker en hard is, en over het algemeen alleen maar uit raggen en kraken bestaat. Enzyme-X is sowieso erg experimenteel, dus het is logisch dat je dat echt niet vet vind. Maar de DJ's/Producers die in het "hardcore" genre vallen stellen naar mijn mening geen reet voor en zouden beter trance kunnen gaan produceren ofso. Denk dan aan Rotterdam Terror Corps, Neophyte, PartyRaiser en al die andere happy zeik. Maar anyway...er staan hieronder een aantal filmpjes voor mensen die denken dat ze weten wat "hardcore" is en er over kunnen oordelen.

Geen melodie? Neem dan ook even 2-3 minuten de tijd om te begrijpen wat ik bedoel :b:
    http://www.youtube.com/watch?v=tNme5ZwNJ9I

Dit is mijn shit. Inderdaad, geen melodie...maar merk je het verschil?
    http://www.youtube.com/watch?v=jqS0_wdE71s

En om nu Death Metal slechtste genre ooit te noemen, dat vind ik wel erg ver gezocht gast. Je hebt duidelijk geen enkel idee waar je over lult, dat valt wel uit je post te halen. DM is een van de moeilijkste stijlen binnen het grote metal genre omdat het zo technisch is. Daarnaast komen een groot aantal drummers en gitaristen die tot de absolute wereld-top horen uit de DM scene. Omdat jij denkt dat DM alleen maar "schreeuwen en op intrumenten rammen" is zit je er zwaar naast, maar dit denken alle mensen die in eerste instantie niet van harde metal houden en dan maar 1 of 2 death metal nummers luisteren. Geen diepgang? Haha, daar kan ik niet eens iets over zeggen, da's gewoon te grappig.

Luister dit maar eens, ook hier geldt: neem even de tijd om de verschillen te horen.
    http://www.youtube.com/watch?v=vgMDf65Bygs

Dezelfde band, 1 album later. Als je hier geen melodie in hoort ben je doof. En als je na deze 2 nummers geen "diepgang" vindt, dan zou je niet eens naar muziek moeten luisteren. Een Britney Spears fan hoort de melodie en diepgang in deze nummers nog.
    http://www.youtube.com/watch?v=5kjv2WOtlBE&mode=related&search=

Hopelijk krijg ik hier een inhoudelijke reactie op terug, dat zou mooi zijn. 9/10 mensen die zo over muziek, films e.d praten staan met hun bek vol tanden en komen met de meest belachelijke tegen argumenten als je ze iets wilt uitleggen.

20. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, ja, echt hè.

http://www.youtube.com/watch?v=euHMldrw4fw

Noem ik niet echt wat geram op instrumenten.

Deel Deze Pagina