1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Harry Potter and the Half Blood Prince

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Game Error, 14 jul 2005.

1. SupahMaster

SupahMaster Guest

M'n moeder koopt sowieso de nederlandse versie voor mij.. :D ze haalt alle boeken maar zij leest ze ook

2. smarty_peanuts

smarty_peanuts Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik vond deel 3 ook altijd het best tot deel 6 uitkwam.
    deel 5 vond ik het slechtste man als werdt zo tragisch vertelt ''oh nee ik ben het wapen ik moet vluchten voordat ik iemand aanval met die tanden, MIJN tanden''
    in deel zes juist niet iedereen gaat dood enzo

3. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je geen Engels dan?

4. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Harry Potter boeken zijn goed te doen in het Engels.

5. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook. Was makkelijker te lezen dan ik in eerste instantie dacht.

6. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja, heb 5 en 6 eerst in het engels gelezen aan het begin was het echt van, dat lukt me nooit, maar na een hoofdstuk of 2 leek het alsof het gewoon nederlands was:)

7. smarty_peanuts

Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht ook altijd dat engels niet te doen zou zijn. Maar nu heb ik 6 in't engels gelezen vindt het misschien zelfs fijner (ook al snap je af en toe een woordje niet zoals PLHEGM, weet nog altijd niet wat dat is?)

8. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    mischien wel SLIJMBAL ofzo

9. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over PLHEGM gesproken. Ik dacht altijd dat het Fleur betekende, maar Ginny kon het nooit goed uitspreken op z'n Frans. Ik kan het ook fout hebben (waarschijnlijk). Maar met PLHEGM wordt iig Fleur bedoeld.

10. smarty_peanuts

Leuk Bevonden:
    1
    weet ik maar wat is een plhegm?? moet toch ook wel een betekenis hebben

11. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht speeksel/snot (slijm), wacht ik zoek het even op en edit.

EDIT:
    Thick, sticky, stringy mucus secreted by the mucous membrane of the respiratory tract, as during a cold or other respiratory infection
    Flegma.
    Dus, ik neem aan, slijm inderdaad.

Laatst bewerkt: 23 aug 2005
  12. halo nerd

halo nerd i like halo

Leuk Bevonden:
    0
    is gewoon een bij naam denk ik

13. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sneep en Perkamentus

Waar Sneep precies staat blijft ook in dit deel nog onzeker: Perkamentus heeft tot op het laatst blijk gegeven een rotsvast vertrouwen in Sneep te hebben, op een manier die eigenlijk alleen te verklaren is door aan te nemen dat Perkamentus een hoger doel op het oog heeft, of misschien direct telepatisch contact heeft met Sneep; en tot de moord op Perkamentus heeft Sneep zich - mogelijk in opdracht van Perkamentus - via een onverbreekbare magische eed verplicht, op een moment dat hem misschien, ondanks al zijn gebluf, nog niet duidelijk was wat die te verrichten daad zou blijken te zijn. De situatie doet denken aan het verraad van Jezus door Judas, voor de vervulling van het onontkoombaar noodlot vervult Sneep een onmisbare rol.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_en_de_Halfbloed_Prins

Ik denk dat dit wel klopt.

14. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja, maar judas was slecht en bleef slecht, maar degene waar we over praten zou dit misschien in opdracht voor dumbledore hebben moeten doen en daarmee dus een slechte goede daad heeft gedaan...

15. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ik ben maar begonnen in the chronicles of narnia, want het is toch wel weer een groot gat, om te wachten tot harry's zevende... heb vroeger wel the lion, witch and wardrobe gelezen (het boek dat nu door disney verfilmd is) maar aangezien er ook nog 6 andere delen van narnia bestaan, ga ik die reeks maar even door om de stilte te veraangenamen...

ps judas kreeg wel spijt van zijn daad, maar dat terzijde...

16. smarty_peanuts

Leuk Bevonden:
    1
    ik vraag me wel af of harry het potions boek van sneep toch zou zal blijven gebruiken in harry potter deel 7 ? Want het heeft hem veel geholpen. Ook al is het geweest van de man wie hij waarschijnlijk het meeste haat.

17. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    lol tussen al die grote vraagtekens is dit wel een heel kleintje, boeit me niet zo veel wat hij er in deel 7 mee doet...

18. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie (wel erg offtopic maar valt wel onder het HP genre en ik vind het wel waardig dit hier te plaatsen ) van die dove jongen die zelf een nieuw harry potter boek heeft geschreven? Ik vind het erg knap maar ik kan wel begrijpen dat Rowling boos is maar er dan gelijk een ophef over te maken vind ik te ver gaan. Ik weet niet of iemand zijn verhaal toevallig heeft gelezen? En of iemand anders weet wat het adres is van die site van die jongen waar zijn boek op staat? Bedankt.

19. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    http://hoogeveen-producties.svpdata.de/
    vind het een beetje naief om te denken dat hij het zou mogen uitgeven (al bestaat er ook een reeks barry-trotter-boeken in het engels... dus wellicht hoeft hij alleen maar de namen van de hoofdrolspelers aan te passen) maar goed, om je eigen verhalen te verzinnen staat iedereen vrij, dus vinnut wel oke (hij zal ook niet de enige zijn overigens)!

misschien staat R.A.B. wel voor Arabee, niet dat dat echt verhelderend is, maar ligt het er niet TE dik bovenop dat het de broer van Sirius betreft? so, I'm looking for other explanations ;)

Laatst bewerkt: 25 aug 2005
  20. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn jullie allemaal aan het praten over rab whats wrong with him? en komt Sirius nog terug denken jullie?

Deel Deze Pagina