1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Herhaling van Somalie. Moet de VS blijven in Irak.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da -Z-, 31 mrt 2004.

1. alibi

alibi Guest

zwart op wit gezien blijft het altijd ellende.

als er geen oorlog geweest zou zijn in Irak dan zou Saddam misschien nog meer dood en verderf gezaaid hebben. ik vraag mezelf af in hoe grootte mate...
    Nu die dropl*l uit amerika zich er mee bemoeit heeft, is het eigelijk aleen maar erger geworden. Er zijn zeker medestanders in Irak van Bush, de grote moordenaar van het land is verdreven en opgepakt. maar nu krijg (en heb je) tegenstanders gemaakt. omdat ze (de amerikanen) hun land binnenvallen!! hierdoor komt gewoon de enorme haat tegen amerika.

mijn idee is dat je door zulke oorlogen te voeren, veel meer geconcentreerde en hardere tegenstanders krijgt. kijk maar naar de recente aanslag in madrid, en nu dit. het bestaat niet dat er een terroristen vrije wereld komt dat kan gewoon niet. er zijn altijd mensen die ergens , wat voor onderwerp dan ook, anders over denken.

2. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    dit is echt TE gek.. stank voor dank in het kwadraat.. en wij zouden die mensen (als we ze al mensen mogen noemen) moet helpen? mooi niet.. van mij mogen ze die idioten echt helemaal platschieten..

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben het niet helemaal met jouw eens, maar wel voor een stukje..

Je hebt gelijk dat Saddam erg veel mensen heeft vermoord(nja de loser natuurlijk niet zelf, daar is hij te slap voor.. als je het zo kan/mag uitdrukken) En als de Amerikanen niet hadden ingegrepen was het nog een aantal jaar doorgegaan totdat een van zijn zoons de macht zou krijgen (saddam 2 en 3 dus in principe).

Als de Amerikanen niks hadden gedaan hadden we nu allemaal Saddam voorrot gescholden omdat hij mensen veelal mishandeld en vermoord omdat hij/zij z`n mond bijv. open trok.

Maar dat is (gelukkig!!) niet gebeurt, Saddam is opgepakt en het regime is geschiedenis. enig nadeel is dat er een hele golf van tereur is gekomen (op heel de wereld overgens, daarover straks meer..) in Irak. Vanwegen Amerika? nja waarschijnlijk wel.

Maar anders werden burgers in Irak aan de tand gevoelt door het regime van Saddam.
    En de mensen in Irak hebben nu veel meer vrijheid, onder het regime van Saddam hadden ze weinig te zeggen omdat je dan werd mishandelt en vermoord. maar omdat de Amerikanen zich moeten houden aan de regels van geneve gaat dit helaas niet (ja de amerikanen zullen best wel mensen mishandelen bv Saddam, maar schieten niet zomaar 100.000 irakezen op straat door hun kop of mishandelen ze zo dat ze niet meer kunnen lopen).

De aanslagen van Madrid,11 september etc is dat vanwegen de Amerikanen? en de aanwezigheid van Amerikanen in oosterse/islamitsche landen? dacht het niet..kunnen het gewoon niet hebben dat ''wij'' het westen zoveel ''macht'' in de economie hebben en het geld, welk land is nou echt rijk in een islamistisch land? saudi-arabie? ook maar een aantal personen. Ik bedoel daarmee dat wij in Nederland een redelijk goed gem. inkomen hebben terwijl dat in oosterse/islamitsche(mag ik dat zeggen of discrimineer ik dan?:{) landen dat (denk ik) veel lager ligt.

Ik denk ook dat vele Iraakse mensen erg bang zijn voor deze terroristen die deze aanslagen plegen, daarom doen ze er misschen aan mee. want deze terroristen die deze aanslagen plegen plegen ze niet alleen op Amerikanen maar ook bijvoorbeeld op een Iraaks politie gebouw waar voor 99% iraakse mensen werken en 1% Amerikanen.
    Deze mensen die dit soort dingen doen willen gewoon geen goede wereld hebben.. die willen geen vrede hebben, als ze de Amerikanen echt zouden haten dan zouden ze gewoon hun bek moeten dicht doen of de Amerikanen niet helpen bij hun missie in Irak (op een humane manier) maar niet iedere jeep of truck opblazen die om de hoek komt rijden.

4. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet helemaal of ik jou bedoeling van dit stukje nou helemaal doorheb, maar landen als Irak hebben met hun olie ook een aardige macht dacht ik. Ook Bin Laden is enorm rijk, dus die doet het ook niet voor geld ofzo.

Voor de rest ben ik het denk ik wel met je eens.

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Irak is inderdaad een rijk land, maar de inwoners ervan zijn steen arm. Bin laden is ook erg rijk omdat de Amerikanen hem bijvoorbeeld in het verleden hebben geholpen..

is dat dan fout? de vijand helpen? ja sorry maar ik denk niet dat de Amerikanen in 1990 wisten wat Osama bin laden in 2001 ging doen. (niet tegen Gamer2003 bedoelt, maar tegen de domme reacties die je vaak op zo`n post terug ziet)

6. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Volledig met je eens QwX, mensen kijken vaak over het feit heen dat na de dood van Saddam gewoon een zijn zoons aan de macht zou komen. Schenen nog 'erger' te zijn dan hem zelf.

7. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    Die mensen daar in irak hebben gewoon geen overzicht over het land en hebben geen les gekregen om critisch te kijken en zullen dus eerder iets aannemen wat ze op straat of op het nieuws horen...

vandaar dat ze zich verzetten

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Waarom moet de VS weg uit Irak Da -Z-? Moeten ze het terrorisme laten winnen?

Beetje te snel oordelen weer. Ze hebben Saddam, ze hebben het land bevreid. En ze hadden imho genoeg reden om een oorlog tegen die zieke mongool te starten. 1000 sancties konden zelfs niks doen, tis beter dat die gast nu weg is.

Dat Europa een mietje is blijkt maar weer uit Spanje. Een aanslag en heel het land stemt op link om het terrorisme te laten winnen. yeey u gaan ze weg uit Irak omdat ze zich hebben laten bedreigen door terreur. Goed zo Spanje...

Het terreur zal altijd blijven. Die radicale moslim organisaties willen geen vrede of samenleven met andere godsdiensten. Die rusten ECHT niet voordat de hele wereld een islamitische staat is. Het erge is dat ze de bevolking etc zo kunnen ophitsen. Die mensne hebben kennelijk zo weinig kennis en worden zo gehersenspoeld dat ze zichzelf vrijwillig opblazen.

De VS is de enige die eindelijk eens wat doet tegen het terrorisme. Israel is ook zo, duizenden onschuldige burgers worden daar vermoord in bussen. Schieten ze de leider van die organisatie neer en dan is het ineens een rel in Europa? Waar the fuck halen wij het lef vandaan om dat te veroordelen? Wij zouden het lekker vinden als er hier 6000 mensen dood gingen aan laffe terreurdaden en de verantwoordelijk loopt lekker vrij rond in friesland ofzo.

Van mij mogen ze al die Jihad, Al Quida en Hamas gasten zonder pardon neerschieten. Opgeruimd staat netjes :{ Terrorisme mag nooit winnen. Laat die Irakezen maar lekker kreperen, als ze staan te juichen bij brandende lijken mogen ze van mij oprotten. Maarja dat is toch niet de oplossing denk ik, je moet ze helpen en dan maar hopen dat het eindelijk goed komt in het middenoosten.

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, wat je zegt over vanalles en nog wat ben ik het vaak en nu dan ook wel met je eens. maar niet met dat Iraiel..
    die bussen worden dus wel opgeblazen maar ik kan opzich wel begrijpen waarom.. ik ga niet de geschiedenis is waar staat (staat het er eigenlijk wel?;) :eek: ) dat de palastijnen er eerder waaren maar goed...

De Palastijnen bezitten 3 x niks grond, worden ook nog gecontroleerd als ze in eigen land naar hun werk willen gaan etc..
    geef die gasten gewoon de helft van Israil (wat nu niet meer gaat omdat er waarschijnlijk wel mensen wonen) en laat ze daar achter een 2 km hoge muur hun ding doen.. maar niet gelijk een vergeldingsactie op een actie van hamas ofzo...

Natuurlijk moeten die Hamas figuren opgeruimt worden(liever dan de israiliers) maar het moet ook van de andere kant afkomen, en dat gebeurt niet, ze geven het ook geen tijd (nja eigenlijk, waarom zou je wachten om een oude man uit z`n rolstoel te schieten als je de mogelijkheid hebt..?)

opzich na het typen van dit stukje en ondertussen erover nadenken zijn de beiden slecht maar je hebt wel 50% gelijk (in mijn opzicht)

10. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mensen in de fik zetten die je niks hebben misdaan en dan ook nog met zo'n smile op je gore rotbek het peaceteken maken. :mad:

Bush had Irak nooit moeten aanvallen, dat is duidelijk. Daar had hij gewoon geen goede reden voor.

Maar..............
    Die mensen daar hebben gewoon de evolutie van de mens gemist, lekker met rust laten die gasten, komt toch geen flikker van terecht.

11. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    Het is erg en de beelden zijn schokend, bewijst maar weer eens dat amerika niks te zoeken heeft in het midden oosten, op incidenten als dit kon je gewoon wachten. Geloof mij nou maar het gaat alleen maar erger worden.

thanks bush

O-)

Laatst bewerkt: 1 apr 2004
  12. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    terroristen helpen is altijd fout.

13. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    opeens heb ik daar ook wat meer begrip voor

14. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn hart zeg dat ze keihard aangepakt moeten worden, maar mijn hoofd zegt iets anders. Laat die shoarmaboeren maar in hun sop gaarkoken, vroeger of later gaan ze vanzelf de hand aan zichzelf (elkaar dus) slaan.

15. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    V for victory, om een of andere reden denkt iedereen dat het vrede betekent tegenwoordig.

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hoe bedoel je? bedoel je dat het teon beter was dan nu of hoe?

17. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    ik bedoel dat die mensen eigenlijk een hoop bijeengeschoven holbewoners zijn, die absoluut geen inspraak moeten krijgen op de besturing van een land, en als je mensen die dit soort dingen flikker marteld boeit het mij ook vrij weinig eigenlijk.

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ow owkee, dat vind ik ook:)..

19. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    ach ze moeten zichzelf gewoon ontwikkelen
    eigenlijk moet je ze gewoon met rust laten
    komen ze zelf in opstand
    kunnen ze zelf regels bedenken
    zo hebben wij dat toch ook gedaan om te krijgen wat het nu is
    bemoei je niet meer met ze, gaan die terroristen hier ook weg
    Het enige is, dat ze ons hier dus ook niet meer moeten gaan lastig vallen

Ik zou zeggen laat al die islamitische landen met rust
    Moeten ze ook niet hier komen(vanuit de islamitische landen duz)

Als ze dan toch hier willen komen, moeten ze gewoon niets meer met hun vaderland te maken willen hebben

en als een islamitisch land het hier niet mee eens is kan je daar afspraken mee maken om het anders te regelen, waardoor er misschien geen terrorisme komt

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    In opstand laten komen? eh.. dan krijg je dus wederom 1 leider die het voor het zeggen heeft en krijg je weer gelazer.
    Daarom blijven die Amerikanen nog...

En met terroristen valt niks te bespreken.
    kijk, je hebt burgers in Irak die het goede met Irak willen, en gaan dus in overleg met de Amerikanen over de wederop bouw van Irak. En je hebt mensen die hebben de schijt aan heel Irak en boeit het niks als het slecht gaat, als ze maar ''iemand'' de schuld ergens (waarvan mag joost weten) kunnen geven, en dat uiten ze op een gruwelijke manier zoals we die gisteren hebben gezien...

Deel Deze Pagina