1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het amerikaanse leger

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Wolfje, 21 aug 2003.

1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is niet waar.. Als je in Amerika 'lid' word van het Amerikaanse leger, heb je na 1 jaar een Amerikaans paspoort.. dus je hoeft niet van te voren amerikaan te worden..!!!

2. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar zonder te emigreren is het heel moeilijk om in het Amerikaanse leger te komen.

3. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel met nix doen: Het patrioulle lopen en dan nix tegenkomen enzo, en de rest van de dag lui op je reet gaan zitten, en met saai bedoel ik: geen spanningen enzo :)

4. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Een goed soldaat wil geen oorlog....Als er echter oorlog komt, zal hij zijn taak uitvoeren en de oorlog niet uit de weg gaan. Jij, hebt te veel rambo gekeken. Oorlog is niet mooi, spannend of avontuurlijk. De meeste veteranen heb last van trauma's. Je lult als een kip zonder kop.

5. TheGreatMo

TheGreatMo www.thegreatmo.tk

Leuk Bevonden:
    0
    oh, dat kun je bij de V&D ook doen als vakantiemedewerker:p8)

6. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet waarom jij zo graag bij het leger wil. Maar dat zal wel aard of zo zijn. Ik persoonlijk ken geen mensen die bij het leger hebben gezeten (en zeker niet bij het Amerikaanse) maar ik zag laatst iets over Vietnam op discovery. Daar zag je zo'n man die gewoon niet in New York rond kon lopen omdat hij dan bang was voor snipers. Ik zou dus eerst wel even nadenken voordat je bij het leger gaat. Zeker bij het Amerikaanse. Die voeren nu zoveel oorlog onder die (gek) Bush.

Verder is het vrij moeilijk om bij het Amerikaanse leger te komen. Ze trekken in ieder geval je achtergrond na (in verband met terrorisme) en je moet ook kunnen aangeven waarom jij na Amerika komt en volgens mij mag je ook geen schulden hebben.

7. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Nederlandse militairen worden meestal ingezet voor vredes missie's. Niet voor de èchte actie, oorlog is niet leuk.

Veel Amerikaanse soldaten willen bijv. wel vechten, maar niet omdat ze het zo leuk vinden om oorlog te voeren maar om Freedom to verdedigen. Niemand gaat het leger in omdat ze zin hebben om te doden.

Trouwens, de vader van een goede kennis van mij werd ingezet in Vietnam toen hij zeventien (!) jaar was (niet vrijwillig). Hij is een keer in z'n schouder geschoten door een sniper. Hij heeft er uiteraard ook trauma's aan overgehouden en praat er liever niet over. Het is voor hem ook moeilijk om te zien dat zijn zoon ook het leger in gaat, omdat hij weet wat er kan gebeuren.

Edit/ foutje.

Laatst bewerkt: 21 aug 2003
  8. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Het leger verneukt je.
    Weet je hoe je daarvan wordt? Vooral in amerika.
    Draait zogenaamd allemaal om discipline. Je krijgt discipline door de grond in gescholden te worden , door geen mening te mogen hebben, door alleen te doen wat je word opgedragen 24 u per dag.

Je denkt dat je t leger in wilt

9. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Heb laatst zo'n programma gezien op ned1, 2 of 3....daar ging het ook over mannen (in dit geval vaders) die in Bosnië meende ik, hebben gezeten. Die gewoon bang zijn voor hun KINDEREN!

Die mensen kunnen niet normaa door het leven, en kunnen niet voor hun kinderen/vrouw zorgen.

Ik vraag me trouwens ook af hoe je ooit een gezin wilt stichten als je in het leger zit, het is ook nog eens knettertje zwaar om daar in te komen.

Nee, het leger is niet voor mij weggelegd, doe mij maar lekker op het kantoortje op me reet zitten _O_

P.S: vind je het gek dat er allemaal reclame van het leger is, niemand wil er meer naartoe (en terecht!)

10. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Nee, in Nederland niet. Omdat het een slecht betaalde baan is zonder aanzien.

:{

11. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    wel toevallig, op V8 is er nu een film te zien over vreemdelingenlegioen, legionnaire

12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ben ik aan het opnemen 8)

Sjan-klaut ownatsj!!

ikzelf wil persoonlijk ook eerst naar de KMA, maar ik heb er zeker wel goed over naged8, en ik heb nog 2 jaar te gaan... en toen ik met mn 8 jaar voor het eerst een vliegbasis bezocht vond ik het gelijk indrukwekkend...
    8 jaar later heb ik me in alle voor en nadelen een beetje kunnen verdiepen (actief danwel passief) en relativeren... ik wil dus na mijn VWO de KMA volgen edit: en daarna de landmacht (nix te Amerikaans leger :mad: )... dat zijn dus mn toekomstplannen
    mijn motieven:
    -ik ben van mezelf wel 'avontuurlijk' ingesteld, en ik durf ook mezelf te dwingen iets te doen (ik fitness nu ook, en elke keer verleg ik mn grens weer een beetje)...
    -ik wil ook wel weten tot hoeveel ik fysiek en mentaal in staat ben...
    -een baan van 9 tot 5 kan ik gewoon niet, ik ben na een paar maanden uit de supermarkt (7 uur lang een dag per week) ontslagen, omdat ik het niet eens was met mn werktijden, ik wilde mn pauzes zelf indelen... niet 'om 3 uur mag je een kwartier pauze nemen', ik wil dat zelf bepalen... je kan dat ook gewoon eigenwijs noemen...
    -een beetje meer discipline kan ik wel gebruiken (gek dat iemand van 16 zoiets over zichzelf zegt).. niet dat ik drugs gebruik of overvloedig alcohol, maar respect voor meerderen. en bijvoorbeeld als ik zeg ik ga dat over een uur doen, dat ik het ook over een uur ga doen, niet na 2 uur wéér over 5 minute 8)
    -ik hou wel van een dergelijke verbondenheid met je collega's zoals ik dat gehoord heb van mensen die in het leger zitten, en ja, ook uit films (Band of Brothers)....

dat zijn zo mn belangrijkste motieven om het leger in te gaan... sowieso eerst de KMA, en als me dat niet bevalt, maar iets anders zoeken...

dus het is niet om een of ander belachelijk schietspelletje (America's Army) of een filmpje waardoor ik helemaal wild ben van Rambo-style oorlog oid... ik begrijp dat mensen het niet willen, maar mij lijkt het geweldig, met de grote nadelen in mn achterhoofd...

13. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    dan moet jij je eens beter laten informeren :+

14. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Wolfje hoe oud ben je?
    Het oorlogje spelen is geen Rtcw of medal of honor!
    Oorlogje spelen is, echt doodgaan!!!!!!! Als je in het leger gaat ga je daar om mensen te helpen, niet om mensen af te knallen!!
    Jij weet niet wat oorlog inhoud! En als je echt wilt schieten enzo wordt dan baas van een schietclub ofzo!

-> Sorry mods maar het gedrag van "Ik wil oorlogje spelen" gaat me toch een beetje te boven!!|:-

15. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb hem ook al op zn punten gewezen hoor... maar goed dat jij het hem nog een keertje erop wijst... :D

en om nog even terug te komen op het Amerikaanse leger... bedenk wel dat het dan kan zijn dat je in de toekomst tegen Nederland moet vechten... (zeer onwaarschijnlijk, maar denk er maar eens over na, het is mogelijk)... dus ook je principes kunnen dwars gaan zitten... zo lijkt het mij echt erg om voor Amerika Irak te moeten '''''bevrijden''''' uit principieel oogpunt, ik was/ben er zwaar op tegen...

16. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dan kan je het wel vergeten. Hier moet je t zelfs vragen wanneer je wat wil drinken, tijdens je dagelijkse loopje van aantallen kilometers.

Eigenwijze mensen mogen zowieso meteen richting huis.

17. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    daar is de discipline weer... 9 tot 5 baan bedoel ik de hele dag achter je bureau hetzelfde doen...

18. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0

Dát kan je wel vergeten bedoelde k. :{

19. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ja, je hebt idd gelijk dan... maarja, dat zal ik dan maar op de koop moeten nemen...

20. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies.

Ze zullen het je anders snel genoeg afleren iig!!! :+

Deel Deze Pagina