ben ik aan het opnemen
Sjan-klaut ownatsj!!
ikzelf wil persoonlijk ook eerst naar de KMA, maar ik heb er zeker wel goed over naged8, en ik heb nog 2 jaar te gaan... en toen ik met mn 8 jaar voor het eerst een vliegbasis bezocht vond ik het gelijk indrukwekkend...
8 jaar later heb ik me in alle voor en nadelen een beetje kunnen verdiepen (actief danwel passief) en relativeren... ik wil dus na mijn VWO de KMA volgen edit: en daarna de landmacht (nix te Amerikaans leger )... dat zijn dus mn toekomstplannen
mijn motieven:
-ik ben van mezelf wel 'avontuurlijk' ingesteld, en ik durf ook mezelf te dwingen iets te doen (ik fitness nu ook, en elke keer verleg ik mn grens weer een beetje)...
-ik wil ook wel weten tot hoeveel ik fysiek en mentaal in staat ben...
-een baan van 9 tot 5 kan ik gewoon niet, ik ben na een paar maanden uit de supermarkt (7 uur lang een dag per week) ontslagen, omdat ik het niet eens was met mn werktijden, ik wilde mn pauzes zelf indelen... niet 'om 3 uur mag je een kwartier pauze nemen', ik wil dat zelf bepalen... je kan dat ook gewoon eigenwijs noemen...
-een beetje meer discipline kan ik wel gebruiken (gek dat iemand van 16 zoiets over zichzelf zegt).. niet dat ik drugs gebruik of overvloedig alcohol, maar respect voor meerderen. en bijvoorbeeld als ik zeg ik ga dat over een uur doen, dat ik het ook over een uur ga doen, niet na 2 uur wéér over 5 minute
-ik hou wel van een dergelijke verbondenheid met je collega's zoals ik dat gehoord heb van mensen die in het leger zitten, en ja, ook uit films (Band of Brothers)....
dat zijn zo mn belangrijkste motieven om het leger in te gaan... sowieso eerst de KMA, en als me dat niet bevalt, maar iets anders zoeken...
dus het is niet om een of ander belachelijk schietspelletje (America's Army) of een filmpje waardoor ik helemaal wild ben van Rambo-style oorlog oid... ik begrijp dat mensen het niet willen, maar mij lijkt het geweldig, met de grote nadelen in mn achterhoofd...
Laatst bewerkt: 21 aug 2003