1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het amerikaanse leger

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Wolfje, 21 aug 2003.

1. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    en het is geen nadeel dat hun eigen zoon wil emigreren? :confused:

2. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Maar ga dan in het rode kruis, dan kun je de onschuldige mensen die gewond zijn geraakt in de aanslagen helpen!! en je moet daarvoor geen andere mensen gaan afknallen!

Actie <- > Reactie

Weet je wat de Palestijnen nu gaan doen, omdat het leger van de andere mannetjes hun baasje met 4 raketten heeft afgeknalt??
    Ze gaan israel doen BeVeN als nooit te voren!!!
    Wat gaat Israel doen terug vechten, ..., ....

Laatst bewerkt: 22 aug 2003
  3. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn reactie hierboven was gericht op deze Quote

damm niet geediteert sorry!!!

Laatst bewerkt: 22 aug 2003
  4. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Als je hier in Nederland in een verzorg-tehuis, ziekenhuis of op een ehbo-post gaat werken, doe je ook zéér goed mee hoor in deze maatschappij.

Je krijgt misschien geen purple heart, maar je kan wel levens redden.

:+

5. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok maar ik wil iets mee doen echt op "the battlefield"

En op die vraag van wat mn ouders ervan vonden: Ja ze vinden het erg maar het is mn eigen keuze, hun vinden dat ik zelf iets van mn leven moet maken.

6. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik zou het niet eens DURVEN vragen aan mn ouders, ik weet zeker dat ze allebei mn benen zouden breken (bij wijze van spreken dan natuurlijk ;) ) als ik niet voor mn eigen land zou willen strijden, en nota bene in het AMERIKAANSE leger... emigreren zouden ze waarschijnlijk nog wel goed vinden, maar een buitenlands leger in; NOOOOOIT van hun leven...

en ze hebben gelijk ook :+

en ik zou graag willen dat je eens het boek 'Montyn' van Dirk Ayelt Kooiman zou lezen... Als jij mij dan nog verteld dat je graag terroristjes wil schieten; ga je gang....

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk niet dat hij graag terroristen dood schiet, Maar om welke reden kun je dan WEL in het leger?

volgens de members op dit forum zou je eigenlijk niet in het leger moeten omdat:
    - je teveel actie tv/games hebt gekeken
    - mensen doden is dat leuk?
    etc , etc..

Ik denk zelfs, dat mijn ouders (speciaal mijn vader) het 1,2,3 goedkeuren als ik in het Amerikaanse leger wil.

8. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    = een hyperbool voor graag het Amerikaanse leger in willen

9. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken hem enigszins en ik kan je vertellen dat het hoogstwaarschijnlijk zo is gegaan. :{

10. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    je bedoelt persoonlijk of heb je een psycologisch rapport van hem gemaakt aan de hand van zijn reacties? :p :+

maar ik weet het eigenlijk wel bijna zeker, vooral door deze reactie blijkt dat hij er waarschijnlijk weinig over heeft naged8;

11. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je msn 'persoonlijk' kan noemen maar ik chat dus wel regelmatig met hem ja. :p Beetje teveel RtCW gespeeld de laatste tijd..

12. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Overigens is het zo dat Wolfje nogal gek is op oorlogsfilms. Hij had hier zelfs nog een thread over geopend in ASEL.

Als hij echter perse bij het leger wil is dat zijn keuze. Ik denk echter niet dat hij het met zijn huidige houding zou redden en ik geloof ook niet dat hij een echt realistische visie heeft op het leger en oorlogssituaties. Maar wie wel? Tenzij je erzelf mee te maken hebt gehad kun je er pas echt over oordelen. Iig blijft het zijn eigen keuze.

13. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Aan één kant ik het wel begrijpen dat je in het amerikaanse leger wil dienen. Want, in Nederland hebben we het niet zo op een leger. Vertel maar eens aan een doorsnee Nederlander dat je in dienst zit. Je word dan 9 van de 10 keer uitgelachen of voor gek verklaart. Je bent dan in eens een war junkie die te veel oorlogs films heeft gezien. Ook wordt defensie vaak laten vallen door onze regering. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het Balkan syndroom en hoe onze regering er over denkt. In Amerika word je als je in het leger dient meer serieuser genomen. zowel door in de samenleving als door de overheid..... Het is jammer dat er in Nederland zo'n anti-militairistische stemming heerst.

14. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    je hebt wel een beetje gelijk hoor, Nederland is niet het meest militairistische land ter wereld om het zo maar even te zeggen :D

maar ik weet niet of je dat bedoelt, maar mijn neef die ook in het leger zit (landmacht) wordt zeker niet uitgelachen, sterker nog, ik (en velen met mij, voorzover ik weet) hebben zeker respect ervoor...

ik persoonlijk kijk er zelfs tegen op... _O_

15. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou eigenlijk wel graag bevoorbeeld voor 2 jaar in dienstplicht gaan ,maar in België is dit al ff afgelast. Gewoon om eens te zien hoe de militairen het hebben ,en mezelf wat meer discipline bij te brengen. Ik heb ook alle respect voor mensen die in het leger gaan ,al heb ik een hekel aan oorlog (wie niet?). Maar wolfje ,ik vind het idee om in het amerikaans leger te gaan echt raar. Als je in het leger wilt is dat om jouw land te verdedigen ,niet dat van een ander (eigenlijk wel :+ maar je snapt wel wattik bedoel. wie weet breekt er een orlog tussen de USA en nederland uit en moet je ff je familie gaan vermoorden :| )

Zelf heb ik er ook al aan ged8 om bij de luchtmacht te gaan ,maar oorlog in gaan boeit me niet echt:) ik vond vroeger straaljagers gewoon koel.

16. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, uitlachen is misschien een beetje overdreven. Maar vaak is men er niet echt positief in. Er zijn echter ook mensen die wat meer verstand hebben van onze krijgsmacht en die respect hebben voor militairen en tegen ze opkijken. Ik zelf val ook onder deze laatste catogorie. Maar als ik bijvoorbeeld op school vertel dat ik naar het KIM wil om een officiers opleiding voor het korps mariniers wil volgen, dan krijg ik vaak te horen: "Zou je met zo'n opleiding wel zo'n baan nemen? "Met VWO op zak kan je toch een veel beter baan krijgen waar je meer verdient!" en dat soort slap gelul.

oja...weet je ook welk onderdeel je zou willen binnen de landmacht Perfect_Shit?? Want je wou toch naar het KMA?

17. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Voor de nederlandse militairen alle respect maar de nederlandse legertop en de ministeries die het nederlandse leger besturen zijn echt te genant voor woorden.

Laatst ook weer echt iets typisch voor de nederlandse legertop; men heeft in samenspraak met Frans Molenaar, die de nieuwe uniformen voor de landmacht heeft ontworpen, besloten om die ook een groene baret te geven (naast de commando's) OMDAT DAT BETER KLEURDE BIJ HET UNIFORM|:-

Maar het nederlandse leger zal nooit echt iets worden met het soort slag volk dat meestal minister van defensie wordt.

18. JaN Nl

JaN Nl Just another guy

Leuk Bevonden:
    0
    ehm nee dus, het is juist zo (dat was in de jaren 70/80) dat als je het leger in ging je neutralisatie versneld werd als je het leger in ging...

/edit: overigens heb vind ik dat het nederlandse leger ingedamd moet worden en er meer contra terrorisme korpsen moeten worden gecreerd die ook nog eens als een soort swat kan optreden. Dit zou toch in deze woelige tijden een oplossing zijn, aangezien de conversieele oorlogen niet vaak meer voorkomen, en wat willen wij dan nog doen. Ook zou je natuurlijk onze eigen soldaten in terrorisme kunnen trainen (moeten betrouwbaar zijn), ik weet dat bij de delta force in de jaren 80 als examenproef het vluchten voor de fbi het eindexamen was... (gelezen in, Delta Force, Eric Haney)

Laatst bewerkt: 23 aug 2003
  19. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zeg je me wat. Jaren lange tradities worden overboord gegooit omdat zo'n mode-nicht een groene baret mooier vindt staan onder het nieuwe unifform. Schandalig gewoon. De uitrijking van de groene baret na het voltooien van je opleiding is een heel emotioneel moment voor de aanwezigen. En de eer om een groene baret te mogen dragen gaat zoomaar weg.

20. JaN Nl

JaN Nl Just another guy

Leuk Bevonden:
    0
    idd, het verschil tussen de commandos en de gewone troepen is simpel uit te leggen

gewone: barbies horse ride
    commandos: Sof1+2+ carmageddon

Deel Deze Pagina