1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het amerikaanse leger

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Wolfje, 21 aug 2003.

1. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    SORRY!?!? gewone soldaat is barbietje spelen volgens jouw...

ik hoop dat je het alleen maar geeft om aan te duiden dat de commando-opleiding veel en veel zwaarder is (is ook zo), want Jan soldaat is ook niet de eerste de beste hoor ;)

en The Bomb, ik wil idd graag naar de KMA... dat is een officiersopleiding als je de hele opleiding volgt (je kan ook maar 1 jaar volgen, een soort basistraining)... dus waarschijnlijk wordt het officier :D .... al kan ik je dat nu nog niet vertellen, ik ben niet 100% op de hoogte met alle functies.... :D

how bout you? jij wordt een pikbroek (geen scheldwoord, een ander woord voor zeeman :D ), en weet je al wat je wil gaan doen daar (sorry als dit een domme vraag is, want ik ben absoluut niet op de hoogte met de Marine :eek: :eek: )

2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    daar heb je helemaal gelijk in.... alsof het een baan is voor domme mensen... en die opmerking hoor ik ook vaker (tot voor kort zelfs van mn vader)

3. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil bij het Korps Mariniers. Mariniers zijn geen zeemannen. Het zijn de "land" soldaten van de marine. Samen met het korps commando troepen en de luchtmobiele brigade vallen zij onder de Elite van de Nederlandse strijdkrachten. Daarnaast is het korps mariniers het ouste korps van Nederland (1665) en het ouste korps in zijn soort op de wereld. Wat mij aantrekt aan het korps mariniers is dat het, het enige offensieve onderdeel is van de Nederlandse strijdkrachten. De rest van onze strijdkrachten zijn defensief ingestelt. Daarom luidt het wapen spreuk van het korps mariniers ook "Qua pattet orbis" (vertaling: zo wijd de wereld strekt) Zo zal elke marinier in zijn loopbaan een keer in Noorwegen trainen (koudweer training (-30 graden)) Aruba (staat een kazerne van het korps) Schotland (berg training) en met een beetje geluk jungle training in Suriname of frans guana (spelling?) en woestijntraining in egypte.....

Verdiep je eens een keer in het korps mariniers met zijn rijke history...kijke of je dan nog zo graag zandhaas (landmacht) wil worden in plaats van visstick (marinier)

4. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    tja, we dwalen nu wel een beetje af van het Amerikaanse leger, maargoed...

ik wil bij de Landmacht omdat ik me prettiger voel op land dan op zee... zelfs op een veerpont (of pond) voel ik me niet fijn, laatstaan in een oorlogssituatie, laatstaan op volle oceaan... ik heb zo het gevoel dat je afhankelijk bent van het schip, als er iets fout gaat, en het schip zinkt, ben je puur afhankelijk van externe hulp, op volle oceaan heb je volgens mij weinig aan een reddingsvlot... Als er ooit gestreden moet worden, ben ik liever afhankelijk van mezelf, en mijn wapen, je hoeft niet te denken aan het schip dat elk moment geraakt kan worden

misschien een beetje paranoide hoor, maar zo denk ik erover...
    gewoon een beetje een beklemmend gevoel als je nergens de wal ziet :'-(

maar zullen we weer verder gaan over het Amerikaanse leger gaan? ik heb er niets meer over te zeggen, behalve dat ik het Wolfje ten zeerste afraad....

5. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
  6. JaN Nl

JaN Nl Just another guy

Leuk Bevonden:
    0
    mja, ik zou zelf nooit 't leger in willen, en als ik 't zou doen, dan zou ik naar de marine gaan: meeste familie leden van mij die in 't leger zaten zijn bij de marine.... alleen me broer, die reed op zo'n mp motor 8:

7. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    te erg voor woorden deze gast, volgens mij wil hij gewoon stoer lijken ofzo... :confused:

ik ben nu iig overtuigd dat hij het niet serieus bedoelt... gelukkig maar...

btw, check de gelijkenis;
    op Gamer.nl
    op xbw;
    :{

zelfs de antwoorden lijken heel veel op dit draadje ;)

edit: kijk dan
    waar ken ik dat van? :{

Laatst bewerkt: 24 aug 2003
  8. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    De nederlandse mariniers zijn 1 van de beste op geleide in de wereld...

In america kan iedere leek een "Wing" halen ( soort van vliegbrevet van de amerikaanse luchtmacht )..... Veel mensen halen daar ook een Wing omdat het leuk staat op hun CV...

9. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, heel kewl.
    Maar hun hebben erna geen normaal sociaal leven meer.
    Het fokt je geest op.

10. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    heb je het nou over de Nederlandse marine?
    :confused: :eek: want dan zit je er ver naast hoor...

11. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Kunnen jullie mij iets meer vertellen of het Nederlandse leger, ik ben heel geinteresseerd. Ik heb een Brits paspoort, maar m'n vader is Nederlands. Dan kan ik toch wel in het Nederlandse leger?

12. JaN Nl

JaN Nl Just another guy

Leuk Bevonden:
    0
    als je geneutraliseerd bent... ik heb zelf een aus paspoort en een nederlandse

13. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Heey ik heb het op beiden fora's gezet. Om dat ik jullie meningen eens wil horen. :)

14. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Kom dan bij het Korps Mariniers. Die trainnen intensief samen met hun britse collega's: The royal Marine Commando's. Hebben samen ook het UK NL landing force. Wat inhoud dat de mariniers in oorlogstijd zullen dienen bij de engelse mariniers.

15. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    kun je toch ook zelf??
    hier heb je verschillende sites;

defensie- en overheidssites: Defensie: www.defensie.nl
    Luchtmacht: www.luchtmacht.nl
    Marine: www.marine.nl
    Marechaussee: www.marechaussee.nl
    KMA: www.kma.nl
    CIMIC: www.cimicgroupnorth.nl
    Militaire keuring www.defensiekeuring.nl

Luchtmobiel www.luchtmobiel.nl

buitenlandse landmacht-organisaties:
    Belgie: www.mil.be
    Groot Brittaniƫ: www.army.mod.uk
    Duitsland: www.bundeswehr.de
    Frankrijk: http://www.defense.gouv.fr/

missies :

ISAF www.isafkabul.org

SFIR www.nldetirak.nl
    wps.cfc.dnd.ca/links/milorg

Landmacht startpagina: landmacht.pagina.nl

entertainment:

battlefront: www.battlefront.com
    vindplaats: www.dienstmakkers.nl

(ja, gekopieerd van landmacht.nl ;) )

16. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Als hij geneutraliseerd wordt dan kan hij helaas nergens meer bij8)

17. JaN Nl

JaN Nl Just another guy

Leuk Bevonden:
    0
    jawel, bij 't vreemdelingenlegioen

18. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij bedoelde hij genaturaliseerd. Als je wordt geneutraliseerd dan maakt men een einde aan je en aan dode soldaten heeft geen enkel elite korps iets

19. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    T gaat niet zozeer om de marine of landmacht ofzo wat ik bedoel.
    Je kan daar ook kok worden, nx aan de hand.

Maar als je bij de mariniers gaat of 1 of andere baret. Dan cker de weten wel hoor.

Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  20. (T)r@cer

(T)r@cer X-box owner

Leuk Bevonden:
    0
    Als je zo graag in een Amerikaans uniform wilt rondlopen en op zoek bent naar actie... koop ( of huur ) een Amerikaans uniform en ga airsoft spelen in Belgiƫ als je 18 jaar of ouder bent. ( idd, het is illegaal in Nederland... )

Meer info op deze links:

Airsoft Adventure

Airsoft.nl

Trouwens, je kan als Nederlander toch niet het Amerikaans leger in. Mocht je nog vragen hebben dan kun je op GoArmy een vraag stellen op de chat aan een "experienced Army recruiter". :)

Deel Deze Pagina