1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het beleggen, sparen & investeringen topic.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 16 jul 2018.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    damn belegt geel ook?
     
  2. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
  5. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Why not?
     
  6. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Zelf gewoon maandelijks vast bedrag in ETFs, voor lange termijn. Voor de leuk iets van 20% in crypto. Voor zover ik heb gelezen win je het op lange termijn nooit van index beleggen, omdat alle voorkennis al ingeprijst zit in de markt, en weinig traders outperformen de markt. En ETFs zijn wel lekker makkelijk en stressvrij.
     
    WorkingTitle en Garrett vinden dit leuk.
  7. RudeRob

    RudeRob Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    7
    Bijna al m’n geld zit al jaren in redelijk veilige aandelen. Vooral voor het dividend.
    Ahold. Unilever. PostNL. ING. Dat soort. Laatste aankoop: Shell. Voor weinig.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Anderhalve week geleden ING gekocht, dat was wel een mooie aankoop :+

    Verder inderdaad veel stabiele aandelen gekocht, geen zin om elke dag in angst te kijken of ze weer gigantisch zakken :+
     
  9. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Palantir en Virgin zijn in mijn ogen wel echt YouTube hype aandelen, word je mee doodgegooid. Wel benieuwd welke kanalen je gebruikt om tot zo’n investering te komen
     
  10. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Dit is top. Dit kan je iedereen aanraden. Twijfel ook om mijn aandelen automatisch bij +25% te verkopen en dan mijn ETF portfolio te versterken.
    Waar ETF zit jij in? heb het gros in IWDA en sinds een half jaar VWRL.
     
  11. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Dankzij corona kan ik nu ook 40-45% van mijn inkomen sparen, gaat gelijk in VWRL. Alleen zit ik er aan te denken om een huis te kopen over 2 jaar. Daarom zit ik met het dilemma of ik mijn maandelijkse spaarbedrag gelijk in VWRL gooi met het risico dat op het moment dat ik wil kopen de markt net laag staat, of het aanhoud op een spaarrekening maar daarmee een behoorlijk bedrag aan rendement/inflatiecorrectie misloop. Iemand die ook in deze situatie zit of heeft gezeten?

    Mijn huidige aanpak: Ik hou een buffer aan voor kosten koper en evt. kleine overbieding, maar gooi de rest wel gewoon in mijn ETFs.
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En een pot voor klusgeld/meubeltjes etc neem ik aan? Dat gaat ook hard.
     
  13. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Tja, je ziet ze veel voorbij komen (net als de ETF VWRL overigens), maar is dat iets negatiefs? Virgin Galactic is in 1,5 maand van 23 naar bijna 60$ gegaan (inmiddels op 36$). Dat is juist het gene dat ik bedoel. Ik hou ervan om er elke dag een beetje mee bezig te zijn en wat te handelen als het hoog staat. Dat is een andere benadering dan langdurig in een ETF stappen. Wat ook prima is natuurlijk. Maar juist voor die korte periodes met mogelijk wat meer % winst is het juist een voordeel dat het veel voorbijkomt in blogs, vlogs en weet ik veel wat.
     
  14. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Vanwege mijn hoge spaarquote kan ik in de periode tussen aankoop en intrekken al een behoorlijk ruim bedrag sparen. Verder heb ik het geluk dat mijn familie bereid is me met een lening te ondersteunen mocht dat nodig zijn. Ik hoop dat ik het daarmee red. Zo niet, dan wordt het langzaam inrichten. Voor nu lijkt me aankoop de grootste hobbel, gezien de krapte van de markt.

    Zijn er hier trouwens mensen die met het idee van FIRE (Financial Independence Retire Early) bezig zijn? Zelf heb ik niet per se de ambitie om heel vroeg met pensioen te gaan, maar vind het wel een prettig idee om een grote nest egg te hebben mocht ons pensioensysteem in the verre toekomst onverhoopt toch door de oudere generatie worden leeggetrokken.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Misschien heeft zij nog tips:

    https://www.ad.nl/geld/emma-25-redt...n-per-maand-ik-eet-graag-linzensoep~ac983051/
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  16. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Die titel klinkt bijna als een meme van /r/frugaljerk. Maar eigenlijk doe ik al best veel dingen die zij ook doet, bijvoorbeeld zelden eten bestellen, zelf koken, eten invriezen, consuminderen en al mijn overbodige bezittingen op marktplaats verkopen. Alleen doe ik dat dan primair uit duurzaamheidsoverwegingen, om mijn schuldgevoel van mijn overmatig vliegverkeer af te kopen.

    Voor mij was het vrij simpel omdat ik weinig geluk haal uit spullen kopen en dus van nature weinig uitgeef. Verder snap ik heel goed dat veel mensen zo'n levensstijl onzin vinden en liever het geld uitgeven als ze jong zijn dan het oppotten. Dit soort artikelen geven echter altijd het idee dat je als een vrek moet leven om geld te sparen en te beleggen, en dat is volgens mij niet zo.
     
  17. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Northern Trust, 80% global en 20% emerging markets, betalen ook dividend uit en te krijgen via meeste grootbanken. Doe het zelf via ING Zelf op de beurs.
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Dit klinkt beter dan crypto
     
    Garrett vindt dit leuk.
  19. RudeRob

    RudeRob Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    7
    Klinkt als reclame.
     
  20. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Kan ik dat ook opzeggen via Xpendy?
     

Deel Deze Pagina