1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het beste album ooit

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freddy Xbox, 24 mrt 2005.

  1. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, we hadden het er laatst op school ook over. Hij had gewoon dood geschoten moeten worden of een ongeluk moeten krijgen voordat het hele 'kinderverhaal' aan het licht kwam. Dan was het echt zo'n legende geweest, nu vergeet echt iedereen hoe goed ie was. Ik stopte laatst weer HIStory en Dangerous in m'n cd-speler, echt heel goed is het. En dan die clips erbij...

    PS: Darkside of the Moon kan ik me wel in vinden...
     
  2. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hou het bij Metallica- master of puppets of Metallica- kill 'em al. Kan gwoon niet kiezen tussen die twee
     
  3. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    persoonlijk vindt ik The Marshall Mathers LP op dit moment echt geweldig
     
  4. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Toen ik de titel zag moest ik meteen aan Californication denken van de Red Hot Chili Peppers. Dat is in mijn ogen echt een superalbum. By The Way was heel anders, veel softer, maar ook weer erg goed. Pas geleden zijn ze weer de studio ingedoken, het nieuwe album (werd eens tijd) staat geplanned voor deze zomer. Het zou weer wat meer naar de funk uit hun beginperiode neigen; ik ben benieuwd :)
     
  5. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    2 Pac - All Eyez On Me. Dat album heeft wat spiritueels :cool:
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    HAHAHAHAHA, stop maarten=xbox ook maar in beste album lyrics aller tijden _O_ _O_ _O_
     
  7. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    hmm, tja, altijd lastig om de ene goeie muziek/album boven de andere te verkiezen... maar ik denk dat het album Human van Death wat mij betreft het beste album aller tijden genoemd kan worden...

    niet alleen omdat het een heel genre heeft gecreëerd, maar ook omdat het nog steeds het aller-allervetst klinkt in dat genre. :cool:
     
  8. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind het een beetje lastig...wat is het beste album ooit.....Mijn allereerste reactie was: Paul Simon met Graceland, geniale plaat die erg veel invloed heeft gehad op het gebied van samensmelten van verschillende muziekstromingen, maar als ik er wat langer over nadenk is zo'n vraag kompleet onzin. Het heeft ten eerste met smaak te maken...mensen komen hier aan met zo'n lullig hiphop plaatje en zeggen dat het het beste is, die hebben imo niet echt verstand van muziek......
    ten tweede heeft het te maken met tijdsgeest, wat oudere mensen komen met platen van een jaar 10 of nog ouder aanzeten, de jongere komt aanzetten met de crap die de afgelopen 3 jaar in de top 40 heeft gestaan (je kunt wel merken waar mijn voorkeur naar uitgaat :))

    Maar om voor mezelf wat platen op te noemen die veel invloed op mij hebben gehad, want daar moet je imo naar kijken:
    Paul Simon: Graceland
    The Beatles: Revolver
    Jimmy Hendrix: Electric Ladyland
    Sinead O'Connor: The Lion and the Cobra
    Susan Vega: 99 Fahrenheit
    Iron Maiden: Piece of Mind
    en nog een paar...
     
  9. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Een goede sfeer is voor een plaat die de titel moet verdienen van groot belang. Zelf kan ik moeilijk kiezen tussen de solo's van Pink Flloyd en de songteksten van Coldplay. Als ik echt moet kiezen dan toch maar Coldplay, vooral als ze nummers blijven maken als Green Eyes en One I Love.
     
  10. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    The Chronic (2001) - Dr. Dré
     
  11. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    Silver Bullit weet waar hij het over heeft ik stem mee.... _O_ dat album is zo geniaal niet normaal meer... * Snoop komt naar NL _O_ wat een held zucht daar wil ik egt heen...
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    In zijn genre: Canibus - Rip The Jacker. Persoonlijk vind ik deze in het algemeen ook heel hoog staan. Bracht gewoon rap tot een nieuw niveau. Jammer dat dit niveau door de mainstream natuurlijk niet behaald wordt. De beats zijn geweldig en klinken klassiek, lyrics van heeel hoog niveau en de hele sfeer is gewoon perfect
     
  13. hessel88

    hessel88 fabulously lazy

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    0
    Bright Eyes - Lifted or The Story is in the Soil, Keep your Ear To The Ground

    Beetje onbekend album maar wel geniaal...
     
  14. THRM

    THRM Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Check al die mensen All Eyez On Me zeggen, pff.. Zwaar overated man. Er staan wel ille nummers op, maar teveel skippers. Neem dan Ready To Die, Illmatic, Infamous ofzo
     
  15. boessie3

    boessie3 Milo NL

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beste album ooit : Forbidden Paradise 7 zonder twijfel:)
     
  16. obsessed

    obsessed Wannabe-gamer

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    1
    Misplaced Childhood van Marillion voor mij :)

    Al heb ik wel meerdere favorieten natuurlijk, andere zijn Van Morrison (Moondance), Guns N' Roses (Appetite for Destruction), Travis (The Man Who/The Invisible Band), Saybia (The Second You Sleep), Franz Ferdinand (Franz Ferdinand)
     
  17. gunitsoldier

    gunitsoldier Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    dr dre - chronic 2001
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat is toch een oud mix-album van Tiësto. Als jij dat goed vind, raad ik je Magik 2 en 6 aan van Tiësto, die zijn in mijn ogen beter.

    Maar het beste album ooit. Man dat is moeilijk. Ik leef niet zo lang en om recente albums nu al als beste album ooit te noemen, is een beetje raar in mijn ogen. Maar dat ga ik toch doen. :+ Ik vind dat Keane - Hopes & Fears mij ongekend verrast heeft. :eek: Ik luister die cd elke dag, die 3 hebben talent en ik wens ze veel succes toe.
    Maar verder, ik vind Muse - Absolution erg goed, maar ik ben gewoon een fan. Wie weet denk ik er over een aantal jaar wel anders over.

    *ziet dat Ok, Computer van Radiohead in zijn vaders kast zit*
    *smokkelt die naar zijn stereo*
     
  19. remco320

    remco320 350Z lover

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zijn er teveel om op te noemen:
    Pink Floyd, The Wall, Darkest Side of the Moon
    Coldplay, Phil Collins, Marillion Dire Straits, zo kunnen we nog wel ff doorgaan
     
  20. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Deftones - White pony kies ik dan.
     

Deel Deze Pagina