1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het DJ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MYSTERY X, 27 mei 2006.

1. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    In clubs vind je tegenwoordig toch gewoon vaak de Pioneer CDJ 1000 spelers niet dan?!
    Aangezien er toch steeds meer met Cd's wordt gedraaid :).

Laatst was er in Helmond (vlak bij Eindhoven) Festival Impact waar onder andere Fedde Le Grande en Sidney Samson kwamen! :)
    Fedde Le Grande draaide gewoon op Safe, en mixte eigenlijk alles gewoon strak aan elkaar. Hij draaide dus ook met de 2x CDJ 1000 MK3's die daar stonde.
    Daarna kwam een Resident Dj uit de Rechter (club in Eindhoven) die wel onder andere met de platen speler mixte.
    Het nadeel was echter dat er gewoon 3x een plaat is overgeslagen.... Aan de ene kant ging iedereen nog uit zijn dak, maar het is toch vervelend en een nadeel van platen.

Daarna kwam namelijk Sidney Samson, die ook gewoon weer met de Cd spelers mixte en toch echt weer creatief bezig was :).
    Mixte namelijk met heel wat effecten er tussen door, wat toch wel gaaf was om te horen...
    Oftewel, volgens mij is het ook zo, dat er steeds meer met Cd's gedraaid gaat worden!

2. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zou toch zeker de Pioneer 800 MKII goed overwegen Mystery, omdat je toch vooral met thuisgebruik zit. Die 1000 MKII ondersteunt toch geen mp3's?

Kijk moet ik echt weer ergens op een feest / in een club draaien dan moet alles van audio-kwaliteit zijn. Maar voor mijn thuismixen vind ik 320 K/bits MP3's nog best acceptabel (en soms 192 indien heel goed gecomprimeerd. Liever niet). Was voor mij, voor thuis, best een belangrijk iets. En als je met de één kan draaien, dan is de ander net zo makkelijk te gebruiken natuurlijk.

3. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    De MKII ondersteund inderdaad geen MP 3...
    Hoewel ik vaak ook niet met MP3 Cd's draai is dat eigenlijk ook niet echt een Must Have voor mij:).
    Via Deze Link kun je de CDJ's goed vergelijken met elkaar...
    Dus wat de een wel heeft, en wat de ander weer niet heeft :)!

De Cd spelers zijn inderdaad voor thuis gebruik of voor het Drive In werk. Maar daar zullen zowel de CDJ 800 MKII als de CDJ 1000 MKII wel goed in slagen....
    Dus eerst nog even doorsparen :cool:, en dan moet straks toch echt de knoop doorgehakt worden!

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    Reason... heb er nog nachtmerries van :+

5. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Net een Mix opgenomen! :)
    Volgens mij wel lekker gegaan...
    Moet echter nu naar voetballen, dus ik zal hem vanavond Uploaden!

Mits hij straks echt slecht blijkt te zijn :cool:

6. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    dit is dus het dj forum :p wat draait iedereen hier? ik ben zelf geen dj, wil het graag worden, alleen gebrek aan geld, maar ben nu begonnen met allemaal muziek verzamelen etc. :p

7. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je je mix al een keer geupload??

Ik wil ook al een tijd graag DJ worden, of iig alle spullen hebben om er mee te klooien. Maar jah ook gebrek aan geld.
    Ik ben zelf af en toe bezig met van die DJ mix programma's op de computer.
    Eigenlijk moet ik er een 2de geluidskaart voor aanschaffen, dan kun je voorluisteren enzo.
    Het is dan iig een begin ;)
    Wat ik zou draaien als ik DJ zou zijn...
    jumpstyle/hardstyle/hardcore waarschijnlijk.
    Al lijkt me club ook wel relaxed om te draaien... Gewoon wat relaxedere muziek, maar jah...
    Misschien dat het over een paar jaar wel komt al die DJ stuff

8. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Blijven sparen Corossi!
    Ik ben nu voor mij neerste Pioneer CDJ 800 MK2 aan het sparen! :)
    En die gaat er toch vrij snel aankomen volgens mij!

OVer de mix...
    Ik neem mijn mixen op met écht een schrale computer. En als je dan 2 dingen tegelijk doet gaat hij al flippen. Dus wat bleek...
    De mix heeft beschadigingen opgelopen, waardoor er haperingen vormen.
    Oftewel, gewoon kl*te! Lukt hij gewoon eindelijk een keertje :+

Maar het gaat gewoon ZWAAR goed nu voortaan. Dus ik heb er vast wel weer eentje gemixt deze week, die toch moet lukken!
    Vind dat het namelijk wel weer tijd is voor een MIxje...

9. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik doe de laatste tijd liedjes zelf maken met een Dj programma, maar zou ik is een keer iets kunnen posten. Of is dit meer van het 'echte' werk? Ik zelf houd meer van rock enz. alleen ik vind het wel is leuk om iets te maken? Met welk proggie kan ik dat uploade.

Ps. Ik doe dit niet vaak, en ik kan niet alles naar me zin krijgen met dat programma + ik ben van oorsprong een rock liefhebber

Laatst bewerkt: 2 okt 2006
  10. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Tuurlijk...
    Zolang het gemixt is kan het hier gepost worden. Ondanks dat het gewoon met een PC is :).
    Vind dat natuurlijk niet helemaal het échte werk, aangezien je niet kan horen of iemand netjes kan beatmixen enz.

Maar je maakt mixen met Rock Nummers?

*
    Ze zijn Up te loaden met verschillende sites... :)
    You Tube, YousendIt en Mega Upload.

11. Boogiemaster

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het zijn geen rockmixes. Ik houd meer van rock enz, dus ik heb er niet zo heel veel verstand van echte dance enz. Maar ik weet niet of je het wel mix kan noemen want ik heb alles zelf bedacht en inelkaar gezet.

Laatst bewerkt: 3 okt 2006
  12. Boogiemaster

Leuk Bevonden:
    0
  13. Castro Le China

Castro Le China Gary Teo

Leuk Bevonden:
    0

14. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf totaal geen gear, op een headset na, maar ik sta nu wel maandelijks op één van de belangrijkste -maandelijks terug komende- feesten hier in Hoorn, voor de middelbare school jeugd.. Doe ik goed, dacht ik zo? :+

Zijn connecties toch nog handig :+
    Zoals het er nu uit ziet, gaan we dit tot het einde van het seizoen vol houden (ongeveer augustus volgend jaar) en ik ga van het geld dat ik er mee verdien, mijn eigen set kopen. Spaar gewoon alles op. Krijg 80 euro op een avond, en dat vind ik niet verkeerd, voor iets waar je zelf alleen je Cd's voor hoeft mee te nemen.
    En ik heb gehoord van een vriend van me, dat ze op een paar scholen hier in Hoorn op zoek zijn naar een DJ, dus misschien dat ik daar kan aankloppen, om daar, mits ze een set hebben oid, op schoolfeesten te gaan draaien. Wil er toch wel een beetje verder in gaan.. Maar ik denk dat ik echt moet wachten met die schoolfeesten tot ik m'n eigen set heb..
    (ik ga trouwens wel meteen sparen voor de CDJ800.. De 1000 wil ik niet, want Mp3 is toch wel handig :+)

15. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Familie van Mental theo?? ;)

Nee maar ik vind Gary Teo goed klinken hoor. Is toch gewoon je echte naam?? Denk dat Castro Le china ook iets te moeijlijk is om te onthouden.

16. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    @ Castro

Dat krijg je volgens mij wel jah inderdaad met dat doort Dj Contesten. Mensen die toch een persoonlijke voorkeur krijgen, en niet gaan luisteren naar de kwaliteiten van de DiscJockey die er op dat moment staat!

Die mix van Body Languages wil ik wel eens horen! :) Vind het namelijk een lekker nummer, die ik best vaak draai in het begin op feesten.
    Dus Uploaden die shit...

@ God's Gamer

Doe je inderdaad wel weer lekker dan :cool:...
    Hoe heb je dat dan voor mekaar gekregen?
    Als je ook nog alleen maar je CD Case hoeft mee te nemen en geen apparatuur, dan ben je met 80 euro wel lekker bezig.
    Hoe lang moet je dan draaien?

En kan je het wel een beetje eigenlijk? :+

17. Hagele

Hagele H^4G³L³

Leuk Bevonden:
    0
    Goed hier dan een mixje:

http://www.megaupload.com/?d=O7Q61GQQ

Stijl: Hardcore (Promo - File Style)...

Let niet op de fouten die erin zitten. Ik heb ze zelf ook gehoord en vergeet niet dat dit de eerste ker sinds héél lang was ;) Waarom ik hem dan toch deel? Er zitten ook wat heerlijke overgangen in en om jullie een idee te geven wat ik zoal draai.

Luisterplezier toegewenst!

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik draai al een aantal jaar op van die kinderdisco's, gewoon als extratje er bij, en een vriend van me, draaide, naast het ook draaien op die kinderdisco's, ook dat feest. Maar nu is het over gegaan in een feest dat tot 2 uur door gaat, en dat gaat in strijd met zijn werk wat hij de volgende dag moet doen. Dus ik neem het van hem over.
    Ik moet dan van 9 tot 2 draaien. Redelijk lang voor mijn doen, maar dat is wel een lekkere uitdaging

19. Castro Le China

Castro Le China Gary Teo

Leuk Bevonden:
    0
    de 1000 speelt mp3 ;)

zal ik zeker doen

wat ben je weer grappig he:):
    nee hoor ik vond mijn eigen naam ook veel beter.
    ja en het klinkt kinderachtig O-)

20. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32

Ja ik weet hij was lame maar kon het niet laten...

Maar ben je trouwens pas 18 joh?? Dacht dat je veel ouder was. Maar we moeten snel maar weer es een pesje doen!!

Deel Deze Pagina