1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

het doel van het leven

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door masterChief88, 19 okt 2003.

1. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    oei dat komt hard aan, aangezien je niets kan verklaren, zie de zin van het leven, vind ik dat je een god niet kan uitsluiten.
    ons bestaan is een ''paradoxale onmogelijkheid''.
    maar we zijn er wel, dus waarom kan er dan geen God bij?

en omdat ik vind dat je anderen moet respecteren vanwege godsdienst ( moslim, boedhist enz.) kunnen we beter in het midden laten of God te maken heeft met on doel.

doel is hier wat je wil bereiken in het leven.

Laatst bewerkt: 21 okt 2003
  2. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik het niet mogelijk acht dat er een groter plan is... :p

Als je het hebt over wat jezelf in het leven wil bereiken dan is dat wat anders dan "het doel van het leven", dat gaat namelijk over een groter plan. :)

3. masterChief88

Leuk Bevonden:
    0
    ah zo, ik snap je, de tital is dus eigenlijk verkeerd
    het doel van het leven is overleven.

ik bedoelde, wat je wil bereiken.

4. masterChief88

Leuk Bevonden:
    0
    wat je persoonlijke doel is

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Hahaha ook niet overleven, maar meer iets in de richting van voortplanten. Als jij je hebt voortgeplant mag je volgens de regels der natuur best doodgaan, mooi voedsel voor nieuwe generaties.

6. masterChief88

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, net als bij sprinkhanen?
    daar wordt het mannetje's als hij zn policht gedaan heeft (SEX!!) opgegeten door het vrouwtje.

zou kunnen, kanibalen bestaal al erg lang, ik vroeg me altijd af waarom maar nu...

7. boessie3

boessie3 Milo NL

Leuk Bevonden:
    0
    Veel sex ,drugs en een mooie sportauto

8. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk wel, maar dat maakt niet zo veel uit... :)

Als het hebt over het doel, dan praat je over een eindpunt dat we collecties als mensheid proberen na te streven, zoals iets van algehele verlichting ofzo... een hoger ideaal dat over een periode van miljoenen jaren tot uitvoering komt... en daar geloof ik niet in.

Dat voortplanten essentieel is om zo'n vermeend doel te bereiken is duidelijk, anders zou het een erg kort plan worden... als we ons namelijk niet voort zouden planten, dat hadden we er in 1 generatie al niet meer geweest :+

Mijn eigen doel is om mijn de korte tijd die ik hier heb zo fijn mogelijk door te brengen. Dat betekent genoeg geld te hebben om aan mijn behoefde te kunnen voldoen en mensen om me heen te verzamelen waar ik mijn emoties bij kwijt kan, zoals liefde en vriendschap.

Is dat geen mooi streven ;)

9. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    flowerpower RULEZ

10. PatjeTheBest

PatjeTheBest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja je leeft voor de lol lijkt me.
    en lol is xboxen, computeren, en iets wat we allemaal willen:p!!

11. masterChief88

Leuk Bevonden:
    0
    zeker een mooi streven, maar wat van je leven, maar niet ten koste van anderen dat is ook mijn doel.
    wel wat bereiken door hard te werken.

12. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja.. interessante vraag..

ik geloof ook niet in dat collectieve doel.. Iedereen moet met z'n leven doen wat hij of zij wilt..
    Wat mij altijd opvalt is de totale nutteloosheid van alles, net als het feit dat zoveel wat we doen (meer dan op het eerste zicht lijkt) in het teken van sex ('de voortplanting') staat.
    Nou heb ik daar totaal niks tegen, absoluut niet.. maar het verbaast me gewoon dat we altijd denken dat we zo slim zijn terwijl we eigenlijk bijna doof en blind rondlopen en ons eigenlijk alleen maar voortplanten.. intelligentie my ass ja..

Nutteloosheid.. Ik erger me eraan.. echt waar.. Als je zelfmoord pleegt ben je er vanaf, maar dat is weer zo triest voor je familie en vrienden enzo.. Je doet die mensen iets aan waarvan je zeker weet dat ze het verschrikkelijk gaan vinden.. maar soms denk ik gewoon 'was ik maar niet geboren'.. en dat klinkt een stuk liever dan 'was ik maar dood'..

Op de vraag 'als je een knop had waarmee je de hele mensheid in een fractie van een seconde kon wegvagen, zou je dan drukken??' is mijn antwoord zeer zeker 'ja'
    Op de vraag 'waarom?' is mijn antwoord 'omdat er geen argumenten tegen mogelijk zijn'
    (ow, is The Arowana zo iemand? Ja The Arowana is zo iemand)

Ik heb wel het geluk een narcistische en nieuwsgierige denker te zijn.. Dat houdt me op de been.. De gedachte, nee, HET FEIT dat ik boven 99% van de mensheid staat en de interesse in wat er komen gaat..
    Dat laatste is overigens ook weer zo'n stom truukje dat de mens doof en blind moet maken. Door de evolutie ingeprente waanideën. En toch doe ik DAAR wel vrolijk aan mee! nog zoiets, hypocricy, ow wat erger ik mij eraan en ow wat doe ik eraan mee, hypocricy alom.. (dit vink dan toch (in een soort melangolische zin) weer verdomdes grappig)

Mijn persoonlijk doel? Boven de rest van de mensheid blijven.. De dag dat ik daarbij ga horen is de dag dat ik niet meer moet leven, maar ook de dag dat ik bang ben geworden voor de dood..

En ook gewoon tevredenheid.. En hoezeer ik nu ook mijn gal op heel het leven en de mensheid spuug, ik ben tevreden..

En natuurlijk leut scheppen.. voor ieder! want laten we het hier wel een beetje aangenaam houden GVD!

ja, daar zeg je zoiets.. Die regel der natuur was dus vroeger mijn drijfveer.. Nu weet ik dat ook dat onzin is.. Er is geen regel, heel de evolutie is één grote toevalligheid, die zeer zeker logisch te verklaren is, maar wel toeval blijft.. gaat dat dan samen? jazeker.. als je wilt kan ik het uitleggen maar dat wordt denkik een omvangrijk verhaal (of niet.. anyhow, kep der nu geen zin in..

Laatst bewerkt: 21 okt 2003
  13. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een zielsverwant gevonden _O_

Ik denk er zo goed als hetzelfde over... behalve dit dan:
    Ik zou niet drukken... waarom?? Omdat ik denk dat de mens heel veel potentie heeft... nu is het misschien te plat voor woorden allemaal, maar daar komt misschien eens verandering in. Hetgeen mij tegen zou houden is dus "hoop", dit is volgens mij één van de belangrijkste emoties die ons op de been houdt, anders zou het zo i zo allemaal geen “zin” hebben. ;)

14. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    'hope, the quintessential of human dillusions. Simultaneously the source of your greatest strength and your greatest weakness'

Wat bedoel je met potentie? dat we iets goeds kunnen bereiken samen hier op aarde? of dat we later het hele heelal ten goede zullen komen? In beide gevallen denk ik niet dat je jezelf door zo'n speculatie ervan moet weerhouden.. De mensheid zelf heeft er immers geen last van, want vanaf het moment dat je dood bent lijkt het immers voor jou alsof je nooit hebt bestaan (als je dood bent 'lijkt' niks meer omdat je dood bent, maar om het even wat concreet voor te stellen zegmaar..).. DUS als heel de mensheid eraan is maakt dat van die potentie toch geen verschil meer omdat er (voor zover wij weten) toch geen anderen zijn die er nadelige gevolgen aan zouden kunnen ondervinden..

Daarom zou ik hoop hierbij persoonlijk buiten beschouwing raken.. want wat zou er gebeuren als iedereen morgenochtend niet meer wakker zou worden (ervanuitgaand dat heel de wereld tegelijk gaat slapen zegmaar).. niks bijzonders toch?

[edit]'emotions' in 'dillusions' verandert.. stom stom stom..

Laatst bewerkt: 22 okt 2003
  15. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof ook niet dat het op kosmische schaal iets zou uitmaken als morgen de mensheid verdwenen zou zijn, maar ik zie ook niet in wat voor een nut het zou hebben om er dan maar mee te stoppen.

Misschien dat jij het niet nodig vindt om als mensheid door te gaan, maar er zullen zat mensen zijn die daar anders over denken, ongeacht hoe banaal hun motivatie ook zal zijn.

Wat ik bedoel met de menselijke potentie is dat ik er vanuit ga dat de mens de potentie heeft om een ideale samenleving te creëren waar iedereen zich erg prettig zal voelen. Dit klinkt misschien erg idylles, maar ik prefereer toch eerder zo'n toekomstbeeld dan één waarbij het morgen is afgelopen.... alhoewel het in beide gevallen op kosmische schaal geen verschil zal uitmaken. ;)

16. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou die knop ook zonder twijfel meteen indrukken, sinds het begin van de mensheid hebben we de aarde verkracht en elkaar op de meest afschuwelijke manieren naar het leven gestaan. Agent smith had gelijk we zijn een virus voor de wereld

17. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Als iets je interesse heeft... ontstaat er een doel.
    Er is een soort mechanisme dat iets in de mens in gang zet. De motivatie om iets te willen of iet te bereiken.

Hoe je iets oppakt en inkleurt is onderdeel van je karakter. Het valt me wel op dat er vaste patronen zijn. Het is allemaal niet zo uniek als we denken. De mens is een "kuddedier".

Persoonlijk heeft de budo sport mijn interesse. De zwarte band halen is dan mijn eerste doel geweest, maar er is meer. Mijn werk is boeiend.. en daar wil ik er het maximale uithalen.

18. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou de knop ook meteen indrukken. waarom niet? net zoals die arowana zegt ,welke tegenargumenten zijn er? wie heeft er last van? Ik zie veel van mijn gedachten en ideen in The Arowa zijn post ,ik denk er net zo over als hem(haar,weet ik veel :) ).

19. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    hoewel ik het eens ben met de meeste mensen over het nutteloosheid van het leven zou ik "de knop" niet indrukken. want er zijn wel argumenten tegen. ik kan me indenken dat er mensen zijn die de wereld wel mooi en leuk en prachtig vinden. om de mensheid uit te roeien alleen omdat jij het niet naar je zin heb is gewoonweg egoistisch

20. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    Een ideale samenleving zal nooit kunnen bestaan..

'humans define there reality through misery, and suffering..'

Ten eerste lijkt het me saai.. en ten tweede denk ik niet dat het mogelijk is.. het is volgens mij sociaal gezien onmogelijk.. om dit te bereiken zou iedereen het namelijk met elkaar eens moeten zijn over een heleboel dingen waar nu oorlog om gevoerd wordt.. Het lijkt me dat dat gewoon niet kan..

Ja natuurlijk.. dat snap ik wel.. Maar als iedereen dood gaat, hebben mensen toch geen motivatie meer.. als iemand dood is kan het hem niks meer schelen of hij dood is of leeft.. sterker nog, voor hem lijkt het alsof hij nooit heeft geleefd.. en als het voor iedereen lijkt, alsof nooit IEMAND (wie dan ook) heeft geleefd zou je kunnen stellen dat de mensheid zichzelf niet herinnert en zelfs nooit heeft bestaan DUS maakt het niet uit of er mensen motivaties hadden ofniet..

Niemand zal verdrietig zijn, niemand zal er wat om geven, en niemand zal er iets van merken!

Deel Deze Pagina