ja.. interessante vraag..
ik geloof ook niet in dat collectieve doel.. Iedereen moet met z'n leven doen wat hij of zij wilt..
Wat mij altijd opvalt is de totale nutteloosheid van alles, net als het feit dat zoveel wat we doen (meer dan op het eerste zicht lijkt) in het teken van sex ('de voortplanting') staat.
Nou heb ik daar totaal niks tegen, absoluut niet.. maar het verbaast me gewoon dat we altijd denken dat we zo slim zijn terwijl we eigenlijk bijna doof en blind rondlopen en ons eigenlijk alleen maar voortplanten.. intelligentie my ass ja..
Nutteloosheid.. Ik erger me eraan.. echt waar.. Als je zelfmoord pleegt ben je er vanaf, maar dat is weer zo triest voor je familie en vrienden enzo.. Je doet die mensen iets aan waarvan je zeker weet dat ze het verschrikkelijk gaan vinden.. maar soms denk ik gewoon 'was ik maar niet geboren'.. en dat klinkt een stuk liever dan 'was ik maar dood'..
Op de vraag 'als je een knop had waarmee je de hele mensheid in een fractie van een seconde kon wegvagen, zou je dan drukken??' is mijn antwoord zeer zeker 'ja'
Op de vraag 'waarom?' is mijn antwoord 'omdat er geen argumenten tegen mogelijk zijn'
(ow, is The Arowana zo iemand? Ja The Arowana is zo iemand)
Ik heb wel het geluk een narcistische en nieuwsgierige denker te zijn.. Dat houdt me op de been.. De gedachte, nee, HET FEIT dat ik boven 99% van de mensheid staat en de interesse in wat er komen gaat..
Dat laatste is overigens ook weer zo'n stom truukje dat de mens doof en blind moet maken. Door de evolutie ingeprente waanideën. En toch doe ik DAAR wel vrolijk aan mee! nog zoiets, hypocricy, ow wat erger ik mij eraan en ow wat doe ik eraan mee, hypocricy alom.. (dit vink dan toch (in een soort melangolische zin) weer verdomdes grappig)
Mijn persoonlijk doel? Boven de rest van de mensheid blijven.. De dag dat ik daarbij ga horen is de dag dat ik niet meer moet leven, maar ook de dag dat ik bang ben geworden voor de dood..
En ook gewoon tevredenheid.. En hoezeer ik nu ook mijn gal op heel het leven en de mensheid spuug, ik ben tevreden..
En natuurlijk leut scheppen.. voor ieder! want laten we het hier wel een beetje aangenaam houden GVD!
ja, daar zeg je zoiets.. Die regel der natuur was dus vroeger mijn drijfveer.. Nu weet ik dat ook dat onzin is.. Er is geen regel, heel de evolutie is één grote toevalligheid, die zeer zeker logisch te verklaren is, maar wel toeval blijft.. gaat dat dan samen? jazeker.. als je wilt kan ik het uitleggen maar dat wordt denkik een omvangrijk verhaal (of niet.. anyhow, kep der nu geen zin in..
Laatst bewerkt: 21 okt 2003