het doel van het leven

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door masterChief88, 19 okt 2003.

1. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Van wie is die quote? Want mi kleurt de mens juist zaken mooier dan dat ze werkelijk misschien mogen zijn, temeer omdat dat je je overlevingskansen vergroot. Misschien dat we de laatste honderd jaren de zaken wat op een rijtje hebben (in dit land althans), maar daarvoor met veel kindersterfte, slechte hygiƫne, gruwelijke ziekten zonder remedie, zware retoriek vanuit geestelijk richtingen etc. etc. was leven geen pretje. Desondanks was het credo een zo zuiver en dienstelijk mogelijk leven leiden. Maar ook nu zie je vele mensen met een onwerkelijk optimistische blik door het leven stappen (kijk maar naar een gemiddelde aflevering van 'blik op de weg' waarbij mensen met 200 km/uur bumperkleven en daar geen enkel gevaar inzien).

Dat kan enkel als de aard van het beestje zuiver optimistisch is (bijvoorbeeld het veel door ouders gepredikte, als mijn kind het iig maar beter krijgt) en bruist van de overlevingsdrang.

Juist wanneer de randvoorwaarden van zulk hoog nivea zijn dat je verder kan kijken dan je eigen kleine wereld en je je kan verbazen over de drek die je misschien bij anderen ziet (een blik naar het 8 uur journaal kan mij in somebere bui brengen bv) kan dit leiden tot een meer depressieve blik op zaken. Depresiviteit is dan ook een welvaartsziekte en niet zozeer de menselijk inborst.

2. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een conclusie die denk ik juist is. Je kunt namelijk niet concreet maken wat de ideale samenleving is. Je kunt wel een emotioneel gevoel bij het begrip hebben. Echter emoties zijn eindig.. en zo kan dus een ideale samenleving nooit als uiteindelijk doel tot stand komen.

3. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe weet je het voor iemand die dood is het lijkt alsof diegene nooit geleefd heeft? Contact met de doden gehad :confused: ?

4. Deen

Deen Commin @ yah !

Leuk Bevonden:
    0
    Je haalt me de woorden uit de mond :9
    Het hoeft allemaal niet afgelopen te zijn als we dood zijn grote BS niemand weet het dus beter niet drukken en zoals al eerder is gezegt sommmige mensen kijken niet zo negatief tegenover de wereld en tuurlijk zou er nooit ideale samenleving komen iedereen kijkt daar anders tegenaan, iedereen is anders...
    Darum zou ik zoiezo niet die knop in drukken en mensen die het wel hier naar hun zin hebben dat gewoon laten want het is onmenselijk om zo'n knop in te drukken..!

Deel Deze Pagina