1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote DJ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Distoration, 19 dec 2009.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ga waarschijnlijk als ik klaar ben met school deze halen voor 350,-

wil zelf ook beginnen met draaien, luister toch alleen maar house en lijkt me zelf ook leuk om dat dan te draaien. Veel oefenen word dat natuurlijk , maar de passie is er ;)

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tja, wat is een goede dj? De een vindt dat ie enkel vlekkeloos plaatjes in elkaar moet laten lopen, om non-stop muziek te horen, de ander vindt dat het aan elkaar gepraat moet worden, weer een ander wilt de overlapping verbergen door effecten te gebruiken, etc etc.
    Maar goed, de instap is zo gemaakt, voor een paar honderd euro heb je al een prima midi-controller en met wat gratis software kun je echt wel goede mixes maken. Er zijn er ook bij die het duurste van het duurste hebben, maar er niets van bakken.
    Voor het merendeel is het gewoon hobby, thuis lekker draaien en oefenen en met wat geluk af en toe op een klein feestje draaien. Slechts een paar procent breekt echt door.
    En dat niet iedereen goed is en het wel denkt te zijn, tja, dat blijf je houden. Hoop kunnen ook niet voetballen en zitten in een amateur team, maar als ze het daar naar hun zin hebben, why not?
    Een goede dj hoeft ook niet te kunnen scratchen, in sommige stijlen past het gewoon niet. Zelf heb ik een gigantische hekel aan beatboxen en scratchen ed. Vind het gewoon ruk klinken en niet cool of stoer. Anderen vinden het wel weer vet, ieder zijn ding.

Edit:
    Maar goed, dat kun je ook van de auto-sync functie zeggen. Zie het iemand gebruiken en hij wordt voor noob uitgemaakt. Zijn grote dj's die wel goed kunnen beatmatchen, maar door de auto-sync besparen ze tijd die ze kunnen gebruiken voor effecten, loops, samples etc.

Laatst bewerkt: 20 dec 2009
  3. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Yeah, ben gevraagd om 30 december de muziek te verzorgen bij een playback show:)
    Best leuk, want daarna kan ik een beetje oefenen met overlappen enz. En ik krijg er geld voor:)

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    wat vinden jullie trouwens beter? CDs of puur digitaal?

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Er is niet echt beter, is meer wat je zelf fijner vindt draaien. De een houdt het bij vinyl, de ander bij cd, de ander weer bij timecode of midi, of een combinatie ervan.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    heb zelf nog geen ervaring met draaien, maar het lijkt me dat cd draaien wat meer aanvoelt als echt 'draaien' , terwijl digitaal draaien wat makkelijker is en minder 'echt'

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mwa, ik heb het beatmatchen geleerd op 2 Denon S3500....Dat zijn ook cd's

Als ik nu draai in mijn kamertje exprimenteer ik vooral, soms gebruik ik daarvoor de auto-sync, anders kan ik heel makkelijk pitch benden met mijn jogweels.

True dat er nu veel wannabe DJ's zijn. Echter vind ik dat ik daar echt niet bij hoor (voelde mij ook niet aangesproken maar iedereen die het hoort dat ik draai vraagt: "Oh ja? Waar heb je gestaan?"), ik draai lekker in mijn kamer en dat gaat voor mijn gevoel wel prima. Het effecten gebeuren vind ik geweldig, dat probeer ik nu ook uit.
    Gater met een delay of beatsmash --> I like :)
    Daarnaast zijn de drive-ins die ik doe/heb gedaan ook niet je van het....

Heb je ook Andre Hazes :emo:

8. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb vandaag mix cursus gehad, dit vond ik echt rlxt :D Jammer dat ik zo weinig geld heb :mad:

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wat werd je geleerd? Beatmatchen?
    Op wat voor een set?

10. Diikoeneke

Leuk Bevonden:
    12

1. Ja
    2. Reloop of iets, ze zij het nieuwste van het nieuwste :+

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ja vinyl, cd of digitaal met een midi controller?

12. Diikoeneke

Leuk Bevonden:
    12
  13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Reloop Rmp'tjes dus :)

Zijn leuke dingen! :cool:

14. Diikoeneke

Leuk Bevonden:
    12
    Dat weet je goed:eek:

Ik wil echt zoiets gaan kopen, maar ik heb het geld niet :mad:

Die vrouw die mij les gaf zij dat er in februari een TA (?) markt is en daar goedkoop spullen kan kopen, daar ga ik dan denk ik naar toe :)

15. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Reloop zijn betaalbare cd-spelertjes, mooie bakkies! Wilde ze zelf eerst ook maar toen liep ik tegen een erg leuke deal aan, dus nu heb ik 2x de Pioneer CDJ-400 O-)

Nog steeds erg blij mee.. Sinds ik er 2 4gb stickjes in heb gedrukt is er geen cd meer ingeweest _O_

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    PA denk ik?

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Of tweedehands rondkijken. Wordt ook een hoop aangeboden, door mensen die de set willen upgraden naar wat beters / nieuwers.

18. Diikoeneke

Leuk Bevonden:
    12

Ja, dat kan het wel zijn denk ik :eek:

Hoe duur is een goedkope, maar toch goede?

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Goede wat?
    Leuke beginners cd-spelers heb je al vanaf 180 euro (Numark Axis-4), en voor ongeveer hetzelfde geld heb je er ook een leuke bij, een 2de cd-speler en je zult zien dat het bedrag toch al snel oploopt. Dan zit je al op ca 540 euro en dan heb je nog een degelijke headphone nodig, al kun je in het begin met een goedkope van een paar tientjes wel volstaan.
    Een leuke, goedkope midi controller is bijvoorbeeld de Behringer BCD3000 voor 200 euro (zijn nog wel meer leuke controllers verkrijgbaar, moet je wel even op letten of er een geluidskaart in zit).
    Je zou ook nog voor een dubbelaar kunnen gaan, maar daar ben ik persoonlijk niet zo een fan van. Tweedehands blijft ook een optie. Ligt aan wat je wilt en welk budget je tot je beschikking hebt.

20. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Je zult eerst moeten kiezen wat je wil, CD, Vinyl of digitaal, zelf heb ik voor digitaal gekozen omdat het vooruitzicht om met de cd's/platen te slepen niet echt mooi was.
    Heb zelf voor de numarkQue met DJi/o gekozen als geluidskaart en een gratis headset erbij:)
    Heb dat alles aangesloten op mijn 5.1 maar als ik ergens een klein feestje heb sluit ik ze aan op mn boxen.
    Aangezien ik niet denk dat je al snel feestjes zult gaan draaien( correct me if I'm wrong) kun je dus het beste eerst wat meer geld spenderen in een midi controller/enkele of dubbele CD spelers/Vinyl + Mixer aangezien iedereen wel een paar luidsprekers heeft om op te oefenen.
    Ander voeg me even toe op msn?

Deel Deze Pagina