1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote DJ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Distoration, 19 dec 2009.

1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  2. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
  3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Killaz, wat was je kwijt voor je setje? :)

4. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    Ik draai nu zo een 2 jaar al.
    Mijn set:
    2x Pioneer CDJ400 - Pioneer DJM800 - Pioneer HDJ2000

Voor producen een MacBook Pro :p

Ik draai voornamelijk electro. Niet die Nederlandse dirty house bullshit a.k.a. die Vato of Alvaro onzin.

Geen vaste DJ ergens, vind ik ook nergens op slaan. Hier en daar af en toe gevraagd om op een feest te draaien.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    339 ofzo...laptop had ik al uiteraard. Software kostte 80 euro volgens mij.

Ik heb binnenkort (lees: morgen) een update van mijn booth :)

Hoef dat niet meer naar beneden te kijken maar gebruik een lcd arm incl. een pc....
    Gezeur werd ik zat :p

@sokkie: leuke set!

6. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    Haha thanks *)
    Dat is het voordeel als je fulltime werkt en nog thuis woont :9

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ok noob vraag, wat duidt de term "interface Edition" aan?

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Had dat niet te maken met het wel of niet bevatten van een geluidskaart?

9. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Gister de muziek voor de playback show verzorgd, duurde maar tot half 11 daarna nam een andere, betere Entertainer het over.
    Maar de apperatuur was niet van mij en dat was best kut, want hij werkte met jukebox V2.0 of zoiets, Ik wou K3 invoegen:+ en zorgen dat hij niet gelijk zou afspelen maar hij begon gelijk, en dit was pas het begin:mad: Overslaande CD's, Kapotte microfoon enz.
    Nja, ben wel weer gevraagd om het volgendjaar te doen, ik doe dat wel maar alleen met mn eigen apperatuur.
    Heb wel gratis eten,Drinken en oliebollen verdiend:cool: + 20 Euro:)

10. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    En het voordeel van zo'n ingebouwde geluidskaart heeft neem ik aan met name te maken met de onafhankelijkheid van de hardware in de benodigde laptop/pc die je erbij gaat gebruiken? Overigens zag ik dit filmpje:

Niet helemaal mijn muzieksmaak maar dit biedt qua mogelijkheden wel wat ik ervan zou verwachten denk ik. Biedt die Reloop van Killaz dezelfde opties? Dit ding ziet er wel te geil uit.:+ Overigens zou ik denk ik beginnen met experimenteren met Electronic achtig spul met HipHop invloeden. Flying Lotus, Nosaj Thing, DJ Shadow, dat soort dingen. Ook Dilla instrumentals. Misschien wat pop zoals Gorillaz er doorheen. Lijkt me echt vet om gewoon te experimenteren. Zo jammer dat het allemaal geld kost.8)

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Reloop heeft diezelfde opties, aangezien je met alle MIDI knoppen zelf kunt programmeren, ik kan niet zo 1 2 3 zien welke software hij gebruikt though.....De dingen die hij doet (het benden, scratchen, loopen) kan je net zo goed en makkelijk met de reloop.

De reloop 2 kan i.i.g. net zo scratchen, ik vond zelf de jogjes van de reloop wat lekkerder dan die van de VCL, echter is deze VCL wel beter van bouwkwaliteit daar waar de reloop ook behoorlijk degelijk is hoor!

Die 300 euro heb je zo bij elkaar als je het echt wilt ;)

Oh en de interface heeft een eigen geluidskaart. Heel makkelijk en handig en voor mij is het meer een kwestie geweest van: "Waarom niet"
    Totdat ik hem op een DJM 800 aansloot en ging vergelijken wat mijn laptop voor geluid gaf en de reloop voor geluid gaf.

Mijn laptop had een brom (waarschijnlijk door de voeding) en de reloop had dit niet. Daarnaast kan je de reloop ook aarden. :)

Mijn nederige stulpje nu :+

Laatst bewerkt: 1 jan 2010
  12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
  13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Thanks allebei. :)

Als ik het goed begrijp is voor de basis (als we het digitaal houden) slechts een Midi controller zoals die Reloop benodigd, een laptop of pc en een stel boxen? Wat zou ik voor die laatste kwijt zijn? Ik denk dat ik nog een aparte laptop erbij ga kopen. Waarschijnlijk ff kijken of ik via Marktplaats een lullig ding van Acer van een jaar oud kan scoren ofzo. Systeemeisen lijken me niet erg belangrijk als je zo'n ding alleen voor dit werk gebruikt? Dan maar ff kijken over niet al te lange tijd of het gerealiseerd kan worden. :)

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zou zelf een degelijke headphone boven een stel boxen kiezen. In feite kun je elke headphone of oordopjes gebruiken, evenals speakers, maar naarmate je er meer voor neerlegt, zal de geluidskwaliteit er op vooruit gaan. Qua boxen zou je nog kunnen kiezen voor hifi geluid, (studio) monitoren (meer voor het producen, al kan het ook prima bij het djen), of echt grote speakers voor op feesten (die dus niet zo geschikt zijn voor enkel op je kamer, behalve dat ze erg hard kunnen). Een set goede speakers kost je zo 300 euro, erbovenuit komen kan ook makkelijk (zeker als je een sub erbij wilt). Als je nu nog een simpel stereo-setje hebt, kun je die ook prima gebruiken, zeker in het begin. voorbeeld speakers overzicht
    Qua geluid ligt het er ook erg aan wat voor geluid je wilt (warm, of echt neutraal, veel/weinig bass) en wat je er aan uit wilt geven.
    Je hebt zo ook goedkope headphones, evenals hele dure hps. Voor ca 70 euro heb je een hele degelijke, de Stanton DJ Pro 2000 (niet de 3000 nemen) of de Reloop RH-3500 Pro. voorbeeld headphones overzicht (prijzen verschillen per webshop).

Neem aan dat je nu een degelijke laptop of pc hebt? Dan is het een midi controller en een degelijke headphone (kan op zich eerst ook wel met oordopjes), of een stel boxen (kan eenvoudig stereo-setje zijn, geef zelf voorkeur van headphone boven stel boxen).

Op zich zijn de bekende DJ software programma's als Traktor of Mixvibes en VirtualDJ niet zo heel zwaar. Bij een oude processor heb je met name bij een timecode set-up wat meer kans op een hogere latency (vertraging). Menig pc of laptop van de laatste jaren met een dualcore processor moet het echter aankunnen. Heb zelf een timecode set-up waarbij Traktor Scratch prima draait op de 1ste gen Macbook (42mnd oud ongeveer), instapmodel met 2gig mem en 1,83GHZ CoreDuo processor.

15. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Godver, kut software ook altijd:mad:
    Heb zelf numark que die helemaal goed werkt, kan ook voorbeluisteren via HeadPhone.
    Maar via mijn Virtual DJ kan dat niet wat ik ook probeer:mad: heeft iemand nog tips?
    Specs staan op:
    Inputs:none
    outputs: single output
    Soundcard: Asio driver
    ASIO driver: Numark USB audio Device
    En bij remote control is mijn apparaatje ook aangevinkt.
    Maar toch werkt het niet, Mijn versie van virtual Dj is 5.0 rev 2.
    En Pascal, heb je nog ergens een paar boxjes liggen? of een 5.1 surround?
    Want daar gaat het ook prima mee, gewoon een van tulp naar pc audio ingang ding kopen en je bent klaar:)

16. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je geen midimap maken om je controller te kunnen gebruiken in Virtual DJ?

17. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja het probleem wat ik heb is dat ik nog thuis woon en geen bijster grote kamer heb. We hebben wel een soort rommelkamer over die ik hier dan wel voor geschikt vind. Probleem is dat ik dan dus wel een aparte laptop en boxen/headphones erbij moet kopen. Ik kan het eigenlijk ook wel proberen eerst op mijn kamer, kijken hoe dat gaat. Mijn computer moet het makkelijk aan kunnen, lijkt mij. Verder heb ik al jaren een Creative inspire 5.1 Digital 5500 staan die is aangesloten op mn 360 en pc. Dit ding:

18. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een 5.1 setje lijkt me niet ideaal om mee te mixen eerlijk gezegd.

Over de VCI-300, die kan ik zeker aanraden, maar het is wel een duur ding misschien om mee te beginnen, zoals Killaz zegt kan je met de Reloop hetzelfde doen. De software in het filmpje is Serato Itch, dat zit bij de VCI-300 maar is niet echt denderend imo, ik ben al heel snel overgestapt naar Traktor Pro.

19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mja, dan worden het denk ik een setje headphones die ik er bij koop. De VCI-300 gaat inderdaad voor een keer zoveel en is mij op dit moment toch iets te prijzig. Waarom heb jij uiteindelijk toch dat extra geld gesplashed? Betere componenten en duurzamere bouw neem ik aan? Ik ga ook in de komende tijd die nederlandse DJforums wel een beetje afstruimen naar koopjes. Heb je enig idee waar die VCI-300 tweedehands gemiddeld voor gaat? Is 'ie vrij waardevast?

20. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een tijdje gedraait met virtual DJ best fijn progamma, maar wil nu weer beginnen.. maar baal echt zo dat het zo duur is, zeker aangezien ik ook al een dure hobby heb(fotografie)

Deel Deze Pagina