1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote DJ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Distoration, 19 dec 2009.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hij is vrij waardevast, maar waarom ga je niet gewoon voor de reloop?

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    En anders kun je kijken of de voorloper nog ergens voor een zacht prijsje te krijgen is, de VCI-100. Al ben je ongetwijfeld nog goedkoper uit bij de Reloop controller met geluidskaart (interface edition) en ook dan zou je eventueel nog voor de voorganger kunnen gaan. Voor elk budget is er wel wat leuks te vinden.
    En op zich heb je geen grote ruimte nodig. Voor het thuis draaien heb je geen 'feest/zaal' speakers nodig. Dan kun je beter op den duur een setje leuke monitoren kopen, die ook geschikt kunnen zijn voor kleine ruimtes. Dus ook op speakers gebied voor ieder wat wils.
    Enige ruimte waar je eigenlijk rekening mee moet houden, is dat je je controller kwijt kan en dat lijkt me niet zo een probleem met zo een midi controller. :)
    Vind deze site wel leuk om te bekijken: http://www.djresource.eu/Djsets/. Van de meest luxe sets, tot de meest eenvoudige beginners sets in kleine rommelige kamertjes.

Twijfel zelf nog of ik eens zo een Ikea Expedit meubel ga halen, welbekend meubel om te gebruiken als dj booth meubel. Moet dan alleen de boel weer omgooien hier en tv ongunstig positioneren. Voordeel zou dan wel weer zijn dat set wat hoger staat dan bureau hoogte, wat wel weer prettiger draaien is.

Laatst bewerkt: 2 jan 2010
  3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Omdat die Vestax mij simpelweg meer tot de verbeelding spreekt I guess. Maar ik zou denk ik alleen die VCI-300 overwegen als ik hem voor een flinke prijsvermindering (zeg nog rond 400 eu) zou kunnen kopen. Maar als hij waardevast is dan lijkt me dat nogal een moeilijke opgave. Zal dan inderdaad wel uitkomen bij de Reloop. Ik koop dan denk wel gewoon een nieuwe.

Ik zag de Digital Jockey (1) met Interface Edition ook ergens staan inderdaad, ik geloof voor 270 ofzo. Misschien ook het overwegen waard al ben ik wel benieuwd naar de verschillen tussen de twee.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    De 1e versie is heeft Jog wheels die niet touch sensitive zijn....Kan je dus ook minder of zelfs niet mee scratchen!

5. Vinelli

Vinelli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  6. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Mag het ook nieuw zijn?
    Want zo jij kijk eens op:
    New line
    Bax shop
    enz.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    wat vinden jullie een goed produce programma voor beginners, hoor van iederen Fruity Loop wat ik dus nu ook heb , maar vind dat tot nu toe niet geweldig (maar een uurtje achter gezeten, maar heb nou niet het idee dat ik er een goede track mee kan maken).

8. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    schijnt toch te kunnen. Al moet je wel veel samples enzo downloaden.
    Kijk maar eens op yt, staat veel how to's

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Reason, Cubase en Logic zijn volgens mij ook goede produceprogramma's. Hou me er zelf niet zo mee bezig, maar een goede track is niet zo 1, 2, 3 gemaakt. Daar gaat echt veel tijd in zitten. Logic is OSX only dacht ik, maar zou best kunnen dat Reason en Cubase een trial optie hebben, om te proberen of dat meer naar je zin is.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Reason is niet echt voor beginners. :+

+ 100.000 andere knopjes en schuifjes.

11. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    In verhouding tot Logic en Cubase is Reason echt speelgoed ;)

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ga maar eens wat 9th Wonder tracks checken (Little Brother, voor 'ie weg ging, 3:16 the 9th Edition van hem en Murs bijvoorbeeld).:+

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja ik weet dat je mooie dingen kan maken met FL , maar zie zelf niet echt hoe. Heb dan ook net pas wat leuke samples ontdekt , maar echt goede geluiden vind ik er niet tussen zitten. het lijkt me dat een nummer als 'You let go' toch niet zo moeilijk is om te producen als je er wat ervaring mee hebt, mar weet iemand hoe je aan zo een soort geluid komt, anders lukt het niet eens om de simpelere house te maken.

14. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je dat wil gaan doen zit er niks anders op dan om je te gaan verdiepen in de techniek, resources enzovoorts. Daar moet je de tijd voor nemen.
    Bovendien kunnen andere niet alles voor je gaan voorkauwen.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    dat snap ik, maar weet iemand hier nog goede tutorials voor FL (beginner dus). Lijkt me namelijk wel leuk om er beter in te worden, maar heb wel het gevoel datik daarovoor veel tutorials moet bekijken want door wat te klooien kom je niet ver.

16. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
  17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Pak een modulator en ga aan de knopjes draaien (low/highpass filters/EQ's/ Delay/Gain/Chorus/etc etc etc)

18. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Dat is juist de enige manier om muziek te leren maken: Klooien! Prutsen, spelen, klooien en gaandeweg leren hoe alles werkt! Ook een hoop muziek luisteren, en dan bewust luisteren naar dingen als de eindmix, de opbouw, climax, gebruik van bepaalde geluiden, etcetera... Niemand kan jou voorkauwen hoe jij jouw emotie in een goeie track kan leggen!

En vooral simpel beginnen. Ik lees vaak zat (wel op andere fora) dat mensen die willen beginnen met muziek maken denken dat ze een batterij synthesizers en Cubase en/of Logic moeten gebruiken omdat die-en-die dat ook gebruiken. Die mensen zien door de bomen het bos niet meer en zullen het 99 van de 100x niet gaan snappen en uiteindelijk belandt de hele studio op marktplaats..

Gewoon lekker aanklooien! Is ook superleuk om te doen trouwens :b:

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Laatst bewerkt: 24 jan 2010
  20. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Ach joh, komt zij uiteindelijk ook terecht ;)

Deel Deze Pagina