1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote DJ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Distoration, 19 dec 2009.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Traktor scratch pro....Ik vind het zelf het lekkerste werken + betere ondersteuning voor mijn RDJ 2

2. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Net even een mixje in elkaar gedraaid met mijn Pioneer CDJ-400jes.. Check het uit: http://www.captainalbatross.nl/miksie.mp3

Nog niet Dance Valley-waardig wellicht, maar op een paar kleine puntjes na wel aardig dacht ik zo O-)

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Gezien de titel ben je bescheiden genoeg om op dance valley te draaien :+

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  5. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Haha, eigenlijk was deze mix voor mijn broertje bedoeld, die wilde eens horen wat ik draaide enzo, dus zodoende die titel gegeven :) Maar vond hem wel aardig gelukt, dus maar hier op het forum geploft :)

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Hoe heet het nummer bij minuutje 12 ???

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hee mensen

Wil dit jaar serieus bezig gaan met producen (wel met Fruity Loops , heb ik nu wel redelijk door en ook daar kan je genoeg leuke nummers mee maken) en dan met name house/electro muziek. Wat zijn nou dingen die je hiervoor nodig hebt naast een produce programma, een midi keyboard bijvoorbeeld? Weet het zelf niet zo 1 2 3.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tijd, geduld, creativiteit, en vooral goed geluid op je eigen opnames te horen. Paar goede monitor speakers of headphones, om echt het geluid te horen wat in je track zit en wat je wilt horen, anders klinkt het al snel 'goed' of 'zuiver'. :)
    Een midi keyboard kan handig zijn. Hoeven niet zo duur te zijn, maar kunnen erg oplopen (in feite met alles zo).

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb er opzich wel geld voor over (liefst niet meer dan 3/400 euro , dat wel) , want het is ook wel een investering die je doet natuurlijk. Al wil ik dan wel gewoon noodzakelijke dingen kopen, niet luxe artikelen voor de gevorderde producers.

Laatst bewerkt: 9 jul 2010
  11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Een setje KRK RP5/6 G2 heb je voor ca 350/400 euro. Zijn ook andere goede setjes te vinden voor minder (geluid is nogal smaak afhankelijk). Moet je alleen even letten op active/passive speakers.
    Op sites als http://www.new-line.nl, http://www.tonecontrol.nl/nl/, http://www.bax-shop.nl/ en http://www.feedback.nl/ vind je hoop (monitor) speakers, (midi) keyboards en ander dj/produce gear. Op aboutdj.nl en djresource.eu is ook nog wel het een en ander aan informatie te vinden (of DJ/produce topic op Got).

Wil mezelf nog eens een X1 aanschaffen, al heb ik mn draaitafels lang niet meer aangeraakt.

Laatst bewerkt: 9 jul 2010
  12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Mocht je voor KRK gaan let er dan wel op dat je goede kabels er bij haalt.
    Heb zelf behoorlijk veel ervaring met KRK en moet zeggen dat ze erg gevoelig zijn voor storingen.
    Ik weet niet of je iets van een audio interface gaat gebruiken of ze direct aan sluit mocht je ze gaan halen maar gewoon een setje goede kabels erbij halen. :)

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ben echt een leek, dus denk gewoon direct aansluit.

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    neem aan gewoon mini-jack aansluiting? (groene audio aansluiting op de PC voor als je een echte leek bent :+) dan moet je mini-jack stereo naar dubbel jack mono hebben als je KRK's gaat halen.
    De meeste KRK's hebben namelijk Jack aansluiting (samen met gebalanceerd XLR en RCA A.K.A. Tulp)

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Doe het op m'n laptop, weet niet of dat mogelijk is? Heb namelijk niet bijster veel inputs..

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja dat doe ik ook, oftewel die hebben allemaal mini-jack aansluiting voor audio :)

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Mooi. Ga sowieso voor de keyboard en een betere koptelefoon (moeti k sowieso hebben, merk dat het niet optimaal is tijdens het draaien deze die ik nu heb) en voor de rest veel oefenen. Merk ook wel dat het zonder keyboard sowieso erg kut is om te doen, je kan het er gewoon niet lekker uithalen wat je in gedachte hebt.

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hoop dat het geluid dat goed genoeg is zonder externe geluidskaart. Weet niet in hoeverre je het verschil hoort.

19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    moet wel zeggen dat voor het mastering gedeelte van ieder nummer het beter is om een setje goede speakers te gebruiken of gewoon normale speakers ipv een koptelefoon.

Keyboard is zeker fijn ja! ik heb gewoon een oud keyboard met MIDI aansluiting en daar doe ik mijn ding op en dat werkt erg fijn ja :)

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    dan zal ik een setje goede speakers erbij moeten kopen, klopt inderdaad ook wel wat je zegt dat je met speakers soms dingen beter hoort. Dat zelfde heb ik ook met draaien.

Deel Deze Pagina