1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote DJ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Distoration, 19 dec 2009.

1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Tja, het dynamisch bereik is gewoon veel groter hé :)
    Mocht je ooit weer eens wat geld over houden raad ik je wel aan om een externe audio interface te halen.
    Is gewoon via USB aan te sluiten en je hebt er nog extra inputs/outputs bij ook en dan kun je gewoon veel beter geluid er uit krijgen!

Een standaard Audio kaart is 44.100 of 48.000 Khz met een diepte van 16 Bit.

Ik heb zelf een roland externe interface en daar krijg ik 96.000 Khz met 24 Bit uit.

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    En hoeveel kost dat?

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    afhankelijk, de mijne koste toen 250 euro geloof ik maar kan ook goedkoper.

Van degene die ik heb (een Edirol UA-25) is een verbeterde versie uitgekomen (de Edirol UA-25 EX) en die kost nieuw 199 euro

En zelfs kan de prijs makkelijk daar nog onder.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Okee, nouja ik ga sowieso eerst voor het midi keyboard, betere koptelefoon en goede speakers. Daarmee gewoon lekker veel oefenen en daarna zie ik wel ;)

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ja hoe meer je bezig bent met muziek hoe meer je er ECHT goed naar gaat luisteren en na een tijdje wil je gewoon meer! en dan komt zoiets vanzelf :9 en ze hoeven niet duur te zijn zag ik net, zag er al een paar rond de 100 euro van Focusrite! en dat is toch wel een mooi merk.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja zeker, klinkt goed. Ach ik hoop gewoon over een tijd volledige nummers te kunnen produceren. Vroeg me trouwens nog iets af

Ik heb FL Studio 7 gedownload, een crack. Iemand ook enig idee hoe ik aan de crack van FL 9 kom? Wel een keer gedownload maar deed het niet.. Of raadden jullie aan gewoon de full version te kopen en zo ja, waarom?

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik raad persoonlijk zoiezo Fruity loops niet aan want vind het een rot programma. :+ ik gebruik veel liever Logic en Reason.
    Fruity loops zou ik dan niet kopen maar dan eerder kijken voor een ander programma zoals Reason.
    Waar je die crack vandaan kan plukken weet ik zo gauw niet, gewoon google en dan crack zoeken? werkte voor mij meestal wel)

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Reason heb ik ook op m'n pc staan, maar daar snap ik echt niks van eerlijk gezegd..

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Hmm word toch tijd dat je daar even voor kijkt hoor, is in principe heel makkelijk maar het gaat voornamelijk om alle audio termen die je daar goed kunt leren/horen wat alles doet.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zal me er wel in verdiepen , was met name met FL begonnen omdat eigenlijk heel veel dj's het gebruiken die alsnog gewoon lekkere nummers ermee maken.

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    je kunt met FL ook zeker leuke nummers maken, maar ik vind het zelf gewoon niet fijn werken.

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Welke koptelefoon heb je nu?
    Heb er zelf een van Stanton (DJ Pro 2000) van ca 70 euro. Hoor zo nu en dan dingen die ik met iPod oordopjes (zeg je ook wat, maar goed), of cheap ass speakers niet hoor. Voor gewoon luisteren kan het ontbreken daarvan niet storend zijn, maar als je dan "nieuwe" dingen in een nummer hoort, heeft dat toch wel wat. Hoor je ineens betere drums etc, wat een nummer meer (of bij slechte drums minder) dimensie kan geven.

Bij PC heb ik nu ook wat andere speakers staan. Heeft bass en surround mode, wat voor films wel aangenaam is, maar voor muziek weer niet. :+ Mocht ik nog eens nieuwe speakers gaan kopen, dan zou ik ook nog niet weten voor wat ik ga.

Laatst bewerkt: 10 jul 2010
  13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ligt er aan wat voor budget je hebt als je ooit voor speakertjes gaat.
    Ik ben zelf aan het sparen voor een setje GENELEC speakers, wat een geluid die dingen produceren zeg! echt gewoon Baas:D

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb zelf de\ MDR-V 300 van Sony, aardig ding maar niet top. Was 50 euro.

15. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ik heb zelf dit midi-keyboard :

Voor house een prima ding, veel octaven heb je daar toch vaak niet voor nodig, en hij kost maar 89,-

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    netjes hoor, maar als je een keer echt uitgebreid wilt spelen zie ik niet dat je dat hier makkelijk op kan doen toch? of zit ik nou zo fout?
    Tenminste, dan ben je telkens aan het switchen van 1 octaaf hoger naar 1 octaaf lager, dat werkt niet snel lijkt me?

17. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ik speel nooit uitgebreide melodieën, die gebruik ik toch niet in mijn muziek. ;)

Dus voor de stijlen die ik graag maak is dit een prima ding om mee te beginnen iig, heb zelf na 2 jaar ook nog niet de behoefte gehad om wat groters aan te schaffen.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ziet er goed uit, denk dat ik ook zo een koop dan. Mooie prijs ook.

Deel Deze Pagina