1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote Harry Potter 5 topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xmaster, 21 jun 2003.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, ik haat ook boeken. Maar HP deel 1t/m4 heb ik wel met plezier gelezen. Goed geschreven, best wel veel humor. En het is niet te beschrijvend geschreven, je kan dus zelf je eigen Zweinstein in je hoofd bedenken zeg maar.

2. unrealmaster

unrealmaster Badboy Killa

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me aan bij The Matrix dat harry potter door de films alleen maar slechter lijkt te zijn geworden. Want de boeken vond ik echt vet alleen in tegenstelling tot bijv. Lotr vind ik van harry potter veel slechter dan de boeken

3. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het boek vandaag ook gekocht. Heb de eerste 4 delen in het Nederlands gelezen maar deel 5 kon ik echt niet op wachten. Daarnaast leest het Harry Potter zeer makkelijk dus is het best te doen. Ik ben nog niet zo ver maar ik vind het nu al tof. Harry is duidelijk wat volwassener en komt eindelijk voor zichzelf op :).

4. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wanneer komt deel 5 in het nederlands?, ik ga hem echt neit kopen in het engels!, ik denk dat ik de helft niet begrijp!

5. de luie hond

de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    In november, maar de exacte datum weet ik niet.

6. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Echt geweldig hoe ze deze boeken heeft geschreven. _O_

7. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik kan echt niet begrijpen dat mensen boven de 10 jaar dit ook maar DURVEN lezen...

ik heb een boek gelezen van Harry Potter(nog voor die commerciele onzin van die films kwam), en na 25 blz. ongeveer ben ik ermee gekapt, zo'n saaie, ongeinspireerde bagger..

maar goed, ieder zijn smaak... maar toch vind ik het een kut-hype :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

8. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf donderdag ligt het boek voor ongeveer 19 euro bij het kruidvat zei mijn moeder. Dus donderdag kan ik eraan beginnen. :9

9. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    |:-

Ben al heeeel wat jaartjes ouder dan 10. Toch heb ik de boeken gelezen.

Wat ben ik toch een lefgozer!! ;)

10. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ja man, echt stoer... :+

nee, ik bedoelde eigenlijk dat ik het gewoon zo'n kinderachtige boeken vind, dat ik niet kan begrijpen wat er dan zo leuk aan is...

als iemand mij het kan uitleggen?? :confused:

11. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij wordt dit hierboven ruimshoots beschreven.
    Maar, als je et niet leuk vind, tsjah dan niet:confused::confused:

12. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    De boeken zijn ook geschreven voor kinderen. Alleen de manier waarop ze het geschreven heeft en het verhaal op zich is gewoon van een hele goede kwaliteit. Dat trekt ook volwassenen.

Veel meer kan ik er niet van maken. Dus ja, smaken verschillen.

13. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    m, ja, maar er zitten toch wel veel 'volwassen'problemen in vind ik(kan zo ff geen voorbeelden op noemen..)

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het is pulp ... een fantasie boek in een modern jasje ... Veel lezers zijn opweg naar een vlucht van hun eigen wereld naar een ander ... HP raakt deze mensen, omdat je je even waant in een andere wereld...

Sommige houden van Sci-Fi andere van een oorlogs thriller ... zo is het ook met HP sommige wachten nu al op deel 6 ... terwijl andere hem niet meer kunnen zien of horen

15. unrealmaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even jullie advies nodig:cool:. Is hij in het Engels een beetje te begrijpen want ik twijfel nog ik hem nu koop of dat ik wacht tot hij in het Nederlands is. Ik ga nu naar 4 vwo dus mn niveau engels kan er mee door maar is niet super

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het is geschreven voor jong volwassenen ... dus hij is in het engels niet zo moeilijk te lezen ... een nadeel is wel dat als je de boeken in het Nederlands hebt gelezen de namen avan de karakters anders zijn ... Parkementus = Dumbledore etc.

ik heb ze alleen in het engels gelezen

17. unrealmaster

Leuk Bevonden:
    0
    Oke thanx dan ga ik hem toch maar wel halen:D Kan ik tenminste ook met de grote jongens meepraten;)

18. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah dit is ook het eerste boek dat ik in het engels lees en het is verassend goed begrijpbaar vind ik. Ik lees het net zo snel als dat ik een Nederlands boek lees.

19. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Deel 4 in het engels heb ik in de vakantie gekregen toen die net uit was. Zat toen nog in 3e, en zelfs toen begreep ik het grootste gedeelte. Ondertussen heb ik de andere 3 delen ook in het engels gelezen. De schrijfstijl van Rowling is best makkelijk, is ook voor kinderen bedoelt. Heb ook LotR gelezen en dat was toch een stuk moeilijker te begrijpen.

20. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Roste wemel....snik....snik...

Deel Deze Pagina