1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote Harry Potter 5 topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Xmaster, 21 jun 2003.

1. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Waren dit misschien de eerste vijf chapters? Die versie heb ik ook ergens gevonden. Heb daar een stukje van gelezen, maar toen kreeg ik het echte boek. Vond het wel ff maf toen ik merkte dat het een ander verhaal was

2. PhenomenoM

PhenomenoM Musique Electronique

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij is het

Chapter 1 - New Friends
    Chapter 2 - Revenge In The Amusement Park
    Chapter 3 - A Case Of Mistaken Identity
    Chapter 4 - An Eventful Journey
    Chapter 5 - A New Teacher Arrives
    Chapter 6 - Lessons Begin

Totaal verschillend dan die van jou dus...
    Zou iemand die het boek heeft het ff kunnen doorbladeren om te kijken hoe de Chapters heten, en ze misschien ff zou kunnen posten (zoals ik net al vroeg).

Alvast bedankt,

3. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja kheb hem inmiddels al een tijdje uit.

En jammer genoeg had ik er iets meer van gehoopt. Het hele boek was de bom. Ik wou maar verder lezen en alles vond ik boeiend t/m de laatste actie scene. En dan gaat het fout...

*spoiler*
    Het boeiende wapen die je al sinds het begin heeft geboeid blijkt niet meer dan een voorspelling te zijn. Ja uhm aan de ene kant origineel maar ik zat toch wel een beetje te wachten op een vet wapen.
    En nou hetgene wat me echt erg heeft teleurgesteld...achterop je boek heb je waarschijnlijk gelezen over dumbledore die zegt dat ie iets aan Harry gaat vertellen dat ie eigenlijk 5 jaar terug had moeten vertellen. Nou verwachte ik dit dus eigenlijk al vrij in het begin en het kwam maar niet. Nou het zou wel op het eind komen dacht ik. En dat was het dus ook en ik zie dus ineens dat stukje txt staan en ik denk van YES!! nou ga ik het weten. Wat hield het dus in: Harry moet Voldemort verslaan. Nou uhm jongens dat lijkt me wel logisch?!?!? 7 boeken wijden aan een jongen en een vijand en dan de vijand laten verslaan door iemand anders??? Lijkt me niet. Al is het wel nieuw dat hij hem MOET verslaan maar we hadden toch wel verw8 dat ie dat ooit zou doen dus ik vind het maar lomp.

*spoiler*

Voor de rest blijft het wel een leuk boek.

Al was die een beetje te vergelijken met deel 2....het is een spannend avontuur maar heeft geen grote invloed op het echt verhaal.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ik ga ze echt niet alle 20+ opnoemen...

Je hebt een fake gedownload.. koop toch het boek ;)

NB (het eertste hoofdsuk heet Dudley Demented)

5. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gevoel had ik ook een beetje.

*spoiler*
    Die prophecy had wel iets meer voor mogen stellen. Maar aan de andere kant, Voldemort weet niet wat er precies in staat. Misschien is het wel de sleutel tot het vernietigen van Harry Potter, Voldemort denkt dat het wel ergens om gaat.
    Door de prophecy weet je wel dat Neville ook degene zou kunnen zijn, maar dat Voldemort Harry heeft gekozen als zijn tegenstander. Misschien dat dit later nog een draai aan het verhaal geeft?

6. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    * lees maar niet*

Nou dat van die sleutel ben ik het niet mee eens.

Er staat alleen in dat het moet niet hoe....
    Voldemort wou het gewoon weten.
    en Neville was het dus duidelijk niet want hij en voldemort hebben dus een band nu.

7. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    *SPOILER*

Ik heb het stukje nog snel ff gelezen. Ok, zelfs Dumbledore denkt dat Harry Potter degene is. En die prophecy zegt ook dat Voldemort diegene markeert (het litteken). Dus Harry Potter is degene. Daar zat ik bijna zeker fout.
    Maar Voldemort weet niet wat er in de prophecy staat. Hij heeft alleen dat eerste stukje gehoord. Dus hij weet niet wat er verder verteld wordt en of dat van belang is.
    Misschien zegt de prophecy iets over de manier waarop de een de ander verslaat. Voldemort vermoedt dat het iets belanrijks is, anders zou hij niet zoveel moeite doen om Harry daar naar toe te lokken.
    Wij weten al veel van het verhaal omdat wij al de boeken gelezen hebben, dus is het vanzelfsprekend dat Harry Potter van Voldemort moet winnen. Maar je moet niet vergeten dat toen de prophecy voorspeld werd dat het heel belangrijk was. Er zou een jongen komen die Voldemort kon verslaan. Eindelijk zou het beter gaan met hun wereld. Dus Voldemort wil alsnog de hele prophecy horen om zo te weten te komen wat hem te wachten staat.

*SPOILER*

Laatst bewerkt: 3 jul 2003
  8. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stop es met al die spoilers.

9. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Waar moeten we het anders over hebben in het HP topic? Dit is toch juist de plaats om over het boek te discussieren?

En er staat steeds spoiler boven............ehh Oeps, ben het bij de laatste vergeten, ff editten

10. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ja ik vind dat als je het niet wilt weten moet je niet hier dingen gaan lezen.

*spoiler*

Ja voldemort hoopte dus dat er wat boeiends in zou staan maar dat was het dus niet. Het was eigenlijk iets wat voor ons zowiezo te verwachten was maar wat word gebracht als iets totaal onverwachts en spectaculairs. En dat was het dus niet

*spoiler*

11. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    *spoiler*

Precies, als je die prophecy had gehoord voordat je de rest van de boeken kende had dit toegevoegde waarde gehad, maar die is er niet omdat alles wat er gezegd wordt al als vanzelfsprekend verondersteld wordt door de lezers. Hier had Rowling meer mee moeten doen dan wat het nu is.
    Bij de andere boeken had ik het idee dat op het einde weer iets meer duidelijk werd van het verleden van Harry en zijn ouders, in dit boek lees je ook wel weer dingen. Maar alleen op het einde niet, en dat blijft juist het beste hangen.

*spoiler*

12. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    * dikke spoiler *
    Het leuke aan het boek is dat er weer zo'n sleutelzin is die moeilijk te ontleden is. De voorspelling van Trelawney is namelijk als volgt. Either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives

Deze zin kan je op 2 manieren uitleggen:
    1= Dat is uit te leggen als "beide moeten door elkaars hand sterven, omdat geen kan leven wanneer de ander overleeft
    2= Het boek hint erop dat of de een of de ander dood moet door de hand van de ander. Met andere woorden, dat of de een of de ander niet dood te krijgen is door iemand anders dan zij tweeen.

Ik hoop dat ik het zo goed zeg :).

13. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nee dat klopt niet helemaal vind ik:

*spoiler*

Het is namelijk zo van:
    Either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives

Daar staat alleen dat ze dood kunnen door de ander want ze kunnen niet overleven terwijl de ander nog leeft.
    Dus ze kunnen alleen elkaar doden maar er staat niet dat ze beide moeten sterven.

14. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *spoilert door*

Either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives

Vertaal either is letterlijk: Beide, een van beide

Beide moeten sterven door de hand van de ander want geen kan leven zolang de ander overleeft.

OF

Een van beide moet sterven door de hand van de ander want geen kan leven zolang de ander overleeft.

Volgens mij heeft die zin dus een dubbele betekenis :)

15. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    *spoiler*

Hier ben ik het mee eens. Zoals ik het lees kunnen alleen Harry en Voldemort elkaar doden. Dus of een of allebei sterven hierbij. Toen ik die zin de eerste keer las, las ik het als beide moeten sterven. het lijkt me ook een waarschijnlijker dat dit gebeurd. Ik verwacht niet dat deel 7 een: en hij leefde nog lang en gelukkig einde krijgt. Ik verwacht een Harry Potter die ten koste van zijn eigen leven Voldemort verslaat. Of hij gaat net niet dood.
    Dit lijkt me ook een mooier einde dan een gevechtje en Voldemort is dood en Harry Potter is een nog beroemdere tovenaar en wordt later Auror. Maar dit zijn allemaal speculaties, maar ik vind het wel leuk om een beetje vooruit te denken :9

*spoiler*

16. X-cube

X-cube 1 X to Rule Them All

Leuk Bevonden:
    0
    *spoiler*

maar in de prophecy stond ook iets dat de ouders van harry 3 keer iets met voldemort te mken heben gehad.
    en de ouders van neville ook.

of lees ik dat nou fout

*spoiler*

17. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    *spoiler*

Dat heb je goed gelezen _O_ :p
    Maar er staat ook in dat Voldemort degene markeert als zijn gelijke. Doordat Voldemort Harry aangevallen heeft. Is Harry degene geworden. (zijn litteken is het teken). Misschien dat er nog iets in het verhaal gebeurt zodat Neville ook belangrijk is. Maar zoals ik het lees moet Harry Potter toch degene zijn. Maar om daar achter te komen moeten we toch nog ongeveer 1 of 2 jaar wachten :'-(

*spoiler*

Laatst bewerkt: 5 jul 2003
  18. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    reken maar op een jaartje of 4. Ze is nu al 2 jaar bezig geweest met dit deel dus verwacht voor de volgende net zoiets of eigenlijk nog meer want het word volgens mij heel moeilijk om alles nu goed te laten verlopen.

19. PhenomenoM

PhenomenoM Musique Electronique

Leuk Bevonden:
    0
    Oprotteh ik ga deze hele thread niet meer lezen totdat ik het boek heb uitgelezen.

Dus tot dan :+

20. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    heb m vandaag uitgelezen, dus kan nu ook meepraten ;) Vind t een beetje teleurstellend hoe het verliep tussen hem en Cho... beetje raar kind niet? Ik vind Harry veel beter bij Ginny passen. Ik denk ook wel dat dát er in deel 6 van zal komen...

Deel Deze Pagina