1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote Keyboard/Piano topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Heeft er iemand ervaring met de yamaha P70. Kan ik die aansluiten op de PC speakerset?

2. The Warrior

The Warrior Dutch Destroyer

Leuk Bevonden:
    0
    natuuurlijk kan dat!! Maar ik raad je dat niet aan, maar wat voor speakers heb je?! Je moet alleen ff zo'n jack-plug op je tulip-dingetje zetten... Dan is er volgens mij geen probleem! Maar die kwaliteit is niet echt optimaal hoor..

3. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Heb de Logitech Z2300 speakerset. Geeft toch best leuk geluid?

4. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Wie kan One man's dream spelen van Yanni? Ben er nu zelf aan bezig.

5. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ben je beginner of gevorder wil je veel of weinig kwijt!

Beetje lastig! om zo te zeggen.

Wil je meer slager (yanmaha) of wil je dance/pop (Roland)

Gewoon een winkel binnen stappen en testen.

6. The Warrior

The Warrior Dutch Destroyer

Leuk Bevonden:
    0
    Netjes... Ja die kan ik wel spelen.. Is niet zo heel moeilijk, alleen de harmoniën in de linkerhand zitten af en toe een btje ingewikkeld, maar als dat eenmaal loopt heb je het hele nummer eigenlijk wel door...

Doet me erg denken aan filmmuziek, LEES: Halo gebruikt ook dit soort muziek... Ik heb een hoop Halo thema's uitgezocht en nagespeeld, en dat lijkt soms qua spel belachelijk veel op dit nummer :)

Succes met oefenen ;)

7. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Dankje Warrior! Was er maar een soort tutorial van(??) Ik heb nog wat moeite met sommige noten te pakken. Het is soms een beetje moeilijk te horen welke noten je nou links EN rechts moet spelen omdat er vaak wat meer volume in rechts zit.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

schlager?! Doel is om uiteindelijk jazz te leren spelen, maar of dat gaat lukken ;)

en ik wil wel eens youtube filmpjes van jullie kwaliteiten zien :D

9. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ja slager :)

Jazz is denk ik meer voor Roland (styles)

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    In de zin van Jan Smit enzo? Nope kan ik echt helemaal niks mee ;)

Wat zijn goede roland modellen?

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Waar slaat dat nou op? Hij wil toch een digitale piano, geen mee zing keyboard :confused: Die backing tracks zijn sowieso altijd ruk :9

oh ps op youtube staan heel veel how to play dingen voor piano/gitaar etc, helpt mij altijd veel aangezien ik nauwelijks noten kan lezen (ik leer door trial en error zeg maar:+)

[yt]Q_938v2mjHw[/yt]

Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  12. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ik bedoel wil je slager (entertaiment) koop yamaha)

Wil je jazz Koop Roland!

13. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Heeft iemand nog een site met gratis bladmuziek?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Moet ik even voor je zoeken, volgens mij had ik er laatst 1 met anime-bladmuziek :+

Wil toch even patsen met mijn pianoleraar: Gisteren weer les gehad van die kerel en hij is echt te gek. Hij verdient zijn geld met componeren en produceren en timmert aardig aan de weg. Hij heeft nummer gemaakt voor Gordon, produceert de nieuwste jazzcd van Babette van Veen ed.

Gisteren vertelde hij me dat hij nu met een Canadese muziekschrijver werkt die ooit aan de top van RCA heeft gestaan. Zijn laatste twee nummers gaan aangeboden worden aan Westlife en aan André Bocceli.

Dan doe je het toch niet verkeerd dacht ik zo. Hij is zelf helemaal weg van Jazz en dat liet ie gisteren even horen. Aangezien ik zijn laatste leerling ben is het na die tijd altijd even borrelen en luisteren naar zijn laatste producties. Binnen een kleine 10 minuten draaide die echt een vet jazznummer in elkaar wat hij allemaal inspeelde met zijn piano via de midicontroller. Ik ben zelf wel aardig van de computers en hardware, maar alle hocus pocus die hij uithaalde ontging me behoorlijk (niet zo gek met twee computers, drie schermen en nog een aantal randapparaten).

Achteraf gevraagd hoeveel hij nou vroeger oefende: 'ongeveer 16 uur per dag'

Dat ga ik helaas niet helemaal redden. Maar ben wel verdomde blij met mijn leraar :D

edit: hmmm kan het niet meer vinden. Vraag Orcrist anders even die had mij wat gestuurd.

15. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe lang speel jij dan al Piano Kevf? Of begin je nu echt met leren?
    Btw eht enige muziekstuk uit een game dat ik kan spelen is the theme song van Morrowind en Oblivion :)

16. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    http://www.coenvdwel.com/browse.php?sub=bladmuziek&dv=on

Staan wel een paar leuke dingen bij. Artiesten als Britney Spears moet je maar even over het hoofd zien. O-) Kwam trouwens pasgeleden op die site, maar heb er zelf nog niks van gespeeld. Weet dus niet hoe 'goed' de bladmuziek is.

17. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Wow daar staan zeker toffe dingen bij, Yanni's One man's dream ook!! :eek:

18. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Ben op het moment bezig met Mike Oldfield's Top of the Morning:

[yt]http://youtube.com/watch?v=K0ozPqzv4So[/yt]

Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Net begonnen (5 lessen oid), heb de akkoorden nu zo ongeveer onder de knie en leer ze nu omdraaien en de melodielijn komt er ook aan :cool:

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De melodie in de rechterhand (op de twee laatste akkoorden na)van 'Sadness and Sorrow' zit er in!

Nu rechts nog en het samenspelen.

En uiteraard uitvogelen wat de laatste toren in de RH zijn.

*blij*

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina